Jepe1

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geluid en beeld loopt niet synchroon in combinatie met Next

Geluid en beeld loopt niet synchroon. Wat kan ik hier aan doen.

26 Reacties 26
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Welke apparatuur en hoe is deze apparatuur op welke volgorde met wat voor kabels aan elkaar verbonden?

Jepe1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Media box next (nieuw), aangesloten met de meegeleverde kabels, HDMI en voeding.

Daarna tv  en media box aangezet. nog steeds niet ok.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Heb je de Next al een keer 30 seconden van de stroom gehad?

Jepe1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nee dat ga ik morgen proberen.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5791Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Jepe1

 

Is het gelukt met de tip van @Bert om je Next box even te herstarten?

Jepe1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas nog niet goed. zijn er verder nog tips???

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dan de fabrieksinstellingen, kijk daarna even de instellingen van Beeld en geluid na.

Verder wordt alles weer opgepakt.

Jepe1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Op welke ingang moet de HDMI vanaf de Next box? ik kreeg nl een melding op mijn tv scherm ik kon alleen niet zo snel lezen wat hier opstond.

groet Jan

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Welke TV heb je precies?

Graag merk, model, cijfers en letters.

Mogelijk komt er iemand langs die eenzelfde TV heeft met de oplossende ervaring.

Jepe1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Samsung 49Q70RAL

PetertjeBol

Level 8
  • 199Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes

Beeld en geluid gaat helaas niet synchroon lopen, althans, ik heb dat in diverse setups met ook een nieuwe tv niet voor elkaar gekregen.

Hier ook een Samsung qled tv, geluid loopt via Sonos. Enige optie bij mij om het geluid gelijk te krijgen is een optische kabel tussen de Next en de Sonos, maar dan heb ik issues met het geluid van de TV wat niet uit de Next komt....

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Jepe1,

 

Gaat de audio ook rechtstreeks via de TV? Of heb je nog externe apparatuur aangesloten?

Merk je ook verschil als in het menu "Dolby Audio" op altijd uit zet? (Te vinden bij "Beeld en geluid")

 

@PetertjeBol - Fijn dat je uiteindelijk wel een soort van workaround hebt gevonden, maar nog van verre van ideaal. Heb je nog voor de volledigheid het typenummer van je TV? En maakt jou bij de Dolby-instelling nog verschil?

PetertjeBol

Level 8
  • 199Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes

@Alex  het typenummer van mijn tv = QLED 50Q64A

Dolby aan verslechterd de synchronisatie, dolby uit geeft het beste resultaat.

 

Diverse settings in de tv en in de Sonos app geprobeerd, maar ik krijg het niet goed synchroon.

 

Als work around gebruik ik een smartcard in mijn tv, dat geeft voor live tv het beste resultaat.
Terugkijken doen we dan wel via de Next.

Netflix/Youtube via de tv geeft een beter resultaat dan Netflix/Youtube via de Next.

 

PetertjeBol

Level 8
  • 199Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes

@Alex  optische kabel tussen Next en Sonos is eigenlijk geen optie door het missen van diverse opties kwa geluid van apps die worden gebruikt op de tv zelf.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@PetertjeBol, bedankt voor het delen van je ervaringen! Hopelijk komt er iemand langs die de redder in nood is en met de oplossing komt. Gelukkig heb je in ieder geval in de tussentijd een redelijk 'goede oplossing' gevonden. 

Ester

Level 3
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb de Next gisteren geïnstalleerd. Tv kijken gaat goed. Maar bij opgenomen programma’s loopt het beeld niet synchroon met het geluid. En de optie om Dolby uit te zetten wordt al jaren gegeven zag ik. Dit is uiteraard een ongewenste optie. Overigens helpt dat wel iets, maar nog niet volledig. En ik wil Dolby nu juist graag aanzetten. Ik heb geen zin om jaren te moeten wachten op een oplossing.

Ik heb een Philips tv en wil de ene keer de speakers van de tv gebruiken en de andere keer via mijn 5.1 surround systeem. 

Edit: tv kijken loopt nu ook niet meer gelijk. Kan ik de Next terugsturen zodat mijn abonnementskosten verlaagd worden?

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hi @Ester ! Wat jammer om te lezen dat je deze ervaring hebt met de mediabox Next. Ik begrijp dat je liever terug wilt naar de oude situatie? Ik zie nog geen adresgegevens terug in je profiel, zou je die toe willen voegen? Dit kan via https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Frans-56

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb uiteraard gezocht in dit forum, dit probleem komt het meest overeen.

Mijn probleem is ook dat het geluid en beeld niet synchroon lopen op de zender RTL-4.
Ik kijk op een LG tv met een CI+ module.

Iemand een idee wat te doen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Frans-56  schreef:

Ik heb uiteraard gezocht in dit forum, dit probleem komt het meest overeen.

Mijn probleem is ook dat het geluid en beeld niet synchroon lopen op de zender RTL-4.
Ik kijk op een LG tv met een CI+ module.

Iemand een idee wat te doen?


@Frans-56 Met een CI+ wordt dit eigenlijk nooit ervaren, daarom kon je niets vinden.

 

Als het alleen vanavond op RTL4 was, zou ik even niets doen, dat was hier ook te zien met een Next en dit is vaker met RTL4, er gaat daar af en toe iets niet goed.

Uitgelicht topic