1
Vraag
2
Reageer en help mee
Ibor100

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Geluid bij replay (na pauze en/of replay) valt af en toe kort uit

Al het een en ander in dit forum zitten lezen, maar mijn vraag/onderwerp lijkt 3 maanden geleden gesloten zonder een oplossing:

PROBLEEM:

Bij terugkijken (replay en/of 'starten vanaf begin) valt regelmatig het geluid even ( ≤ 1 sec) weg.

CONFIGURATIE:

Next Ziggo box, aangesloten via HDMI 1.4 op Marantz AV (1504) versterker; de Marantz is aangesloten  op Samsung TV via HDMI ARC (1½ jaar oud).

Ik heb verschillende postings gelezen, maar nog geen oplossing. Next heeft afgelopen week (3 dec?) laatste update geïnstalleerd.

Vanavond toch weer dit irritante fenomeen verschillende keren ervaren.

Graag oplossing

 

 

 

6 Reacties 6
Ibor100
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nabrander: heel soms 'freezed' het beeld ook heeel kort; dit gaat soms, maar soms ook niet, gepaard met wegvallen geluid.

Dit gebeurd niet met Next app's (Netflix).

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes

Welkom @Ibor100  op de Ziggo Community, een klant helpt klant forum waarin bestaande klanten zoals ik je graag probeert te helpen.

 

Geluid probleem is al tijdje een issue, en kan verschillende oorzaken hebben, ook in dit bestaande topic > Geluid valt soms weg mediabox Next staan eventueel tips van mensen met het probleem.

 

Lost dat het niet op, zet dan even je Media Box in de fabrieksherstel en kijk dan of het beter wordt.

Opnames blijven wel bewaard, alleen Apps moet je opnieuw inloggen.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4348Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Hey @Ibor100 en een warm welkom hier! 

Heel irritant dat je zowel problemen ondervindt met geluid en beeld! Wat heb je zelf zoal geprobeerd? Ervaar je dit ook wanneer je de Marantz versterker buiten beschouwing laat, dus de Next direct op de tv en het geluid via je tv speakers? Wat in ieder geval het testen waard is, is het uitschakelen van Dolby. Dat zou het soms kunnen verhelpen. Evenals het uitschakelen van UHD via je tv toestel. Laat je me weten hieruit komt? 

Teleurgesteld63

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier hetzelfde probleem. Al meerdere malen fabrieksherstel uitgevoerd, maar lost niets op. Alle kabels die gebruikt worden zijn Ziggo gecertificeerd. 4 maanden geleden zijn door een Ziggo monteur alle aansluitingen in de meterkast vernieuwd. Alle coax kabels zijn geschikt voor 4k hierdoor. Maar lost niets op.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3325Likes

Hey @Teleurgesteld63 en welkom op onze Community! 

Super irritant dat het probleem maar niet opgelost wordt ondanks alle moeite. Sinds wanneer ervaar je hier problemen mee? En is jouw Mediabox Next bekabeld verbonden met ons modem of via wifi? Als deze via wifi is verbonden, zou je dan kunnen checken hoe het gaat als je de Mediabox Next bekabeld verbind? Ik ben benieuwd of dit verschil maakt. 

Teleurgesteld63

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Mariska,

 

De next box is aangesloten via kabel. Tot 3 maanden geleden waren er geen problemen. Na de laatste updates wordt het steeds erger.

Beeld begint ook te trekken en loopt soms vast voor een paar seconden na de laatste update. Next terugzetten naar fabrieksinstellingen heeft geen effect. Ook tijdens live kijken en dan op pauze zetten, geeft problemen. Daarna valt het geluid zeer vaak weg voor een paar seconden. Klein stukje terugspoelen en dan kijken helpt ook niet. HDMI al van automatisch afgehaald en standen 1080p en 1080i geprobeerd. Heeft ook geen effect. Dolby digital staat al op uit omdat altijd aan en volgstand misschien een probleem opleverden. Ook dit biedt geen uitkomst.

 

Daar 3 maanden geleden door een ziggo monteur alle bekabeling in de meterkast is veranderd naar 4k coax is het even goed gegaan. Daarna zijn er onderhoudswerkzaamheden geweest in de wijkkast. Hierna zijn de problemen ontstaan. Internetsnelheden zijn stabiel (250 MB down). Poort waar next op is aangesloten zelfs 1GB.

 

groetjes Robert

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic