1
Vraag
2
Reacties
Kleef

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Geluid afstandsbediening Mediabox Next werkt niet meer

Het geluid van mijn TV loopt via mijn soundbar. Gisteren met mijn soundbar "gespeeld", maar nu reageert de TV niet meer op de volumeknoppen van de afstandsbediening. Soundbar afgekoppeld, dus geluid nu rechtstreeks via de TV; reageert niet. Mediabox gereset; geen verandering. Afstandsbediening opnieuw gekoppeld met TV. Op het moment dat de Mediabox aan het koppelen is (ik geef het typenummer van mijn TV in), lijkt alles goed. Op dat moment doet de afstandsbediening het ook daadwerkelijk. Zodra het koppelen is afgerond, reageert de TV niet meer op de volumeknoppen van de afstandsbediening. Ben dus nu gebonden aan de originele AB van de TV. Irritant. Wie kan mij helpen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Kleef
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dag Wim, ik ben bepaald geen leek als het aankomt op "knopjes" en instellingen. Ik vond het dan ook knap irritant dat mij dit niet lukte. Ik heb uiteindelijk de soundbar weer aangesloten en heb toen alles weer geprobeerd. Uiteindelijk is het gelukt. Het lijkt er op dat er "iets" intern is blijven hangen in de Mediabox, wat door het weer aansluiten van de soundbar blijkbaar weer vrij is gekomen. Ook de bluetooth verbinding tussen mijn telefoon en de soundbar speelde blijkbaar een rol. Ik kan helaas geen technische uitleg geven van wat er nu precies is gebeurt. Een kwestie van fröbelen en een beetje geluk hebben. Ik zie wel dat er vaker problemen zijn met de geluidsknoppen van de Ziggo AB. Bedankt voor het meedenken!

Bekijk in context

8 Reacties 8
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Kleef 

Gespeeld met je soundbar; weet je nog welke instellingen je hebt aangepast?

Welk merk en type soundbar heb je?

Kleef
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes