1
Vraag
2
Reacties
Kleef

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Geluid afstandsbediening Mediabox Next werkt niet meer

Het geluid van mijn TV loopt via mijn soundbar. Gisteren met mijn soundbar "gespeeld", maar nu reageert de TV niet meer op de volumeknoppen van de afstandsbediening. Soundbar afgekoppeld, dus geluid nu rechtstreeks via de TV; reageert niet. Mediabox gereset; geen verandering. Afstandsbediening opnieuw gekoppeld met TV. Op het moment dat de Mediabox aan het koppelen is (ik geef het typenummer van mijn TV in), lijkt alles goed. Op dat moment doet de afstandsbediening het ook daadwerkelijk. Zodra het koppelen is afgerond, reageert de TV niet meer op de volumeknoppen van de afstandsbediening. Ben dus nu gebonden aan de originele AB van de TV. Irritant. Wie kan mij helpen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Kleef
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dag Wim, ik ben bepaald geen leek als het aankomt op "knopjes" en instellingen. Ik vond het dan ook knap irritant dat mij dit niet lukte. Ik heb uiteindelijk de soundbar weer aangesloten en heb toen alles weer geprobeerd. Uiteindelijk is het gelukt. Het lijkt er op dat er "iets" intern is blijven hangen in de Mediabox, wat door het weer aansluiten van de soundbar blijkbaar weer vrij is gekomen. Ook de bluetooth verbinding tussen mijn telefoon en de soundbar speelde blijkbaar een rol. Ik kan helaas geen technische uitleg geven van wat er nu precies is gebeurt. Een kwestie van fröbelen en een beetje geluk hebben. Ik zie wel dat er vaker problemen zijn met de geluidsknoppen van de Ziggo AB. Bedankt voor het meedenken!

Bekijk in context

8 Reacties 8
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Kleef 

Gespeeld met je soundbar; weet je nog welke instellingen je hebt aangepast?

Welk merk en type soundbar heb je?

Kleef
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dag Willem, ik heb een Bose soundbar. Ik heb deze 's middags gebruikt om via bluetooth mijn telefoon af te spelen. Toen ik terug wilde gaan naar de TV deden de volumeknoppen het dus niet meer. Momenteel is de soundbar afgekoppeld. Heb dus alleen de TV aan, maar het lukt mij vooralsnog niet om het geluid weer te krijgen. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Kleef kun je ook een type- of modelnummer geven? Bose heeft nogal wat verschillende modellen.

Kleef
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dag Wim, is dat nog relevant nu deze niet meer is aangesloten?

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Kleef ik weet niet of je die soundbar ooit nog wilt aansluiten, maar als je dat wel wil dan is het voor mij wil handig te weten.

Kleef
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Het (weer) aansluiten van de soundbar vind ik momenteel minder relevant. Als ik eerst maar weer het geluid van de TV kan bedienen met de Ziggo AB.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Kleef oke dat is duidelijk.

De Mediabox Next is via HDMI aangesloten op de TV en krijg je wèl beeld maar geen geluid?

Eérst een lullige vraag (maar om mogelijke oorzaken uit te sluiten stel ik ’m tóch): het knopje links naast de 0️⃣ op je afstandsbediening is niet per ongeluk ingeschakeld? 
Alles heeft het eerder wèl gedaan, dus aan de HDMI-kabel zal het ook niet liggen. Een andere HDMI-poort van de TV gebruiken is waarschijnlijk ook al uitgeprobeerd en de source-knop staat ook goed.

Kleef
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dag Wim, ik ben bepaald geen leek als het aankomt op "knopjes" en instellingen. Ik vond het dan ook knap irritant dat mij dit niet lukte. Ik heb uiteindelijk de soundbar weer aangesloten en heb toen alles weer geprobeerd. Uiteindelijk is het gelukt. Het lijkt er op dat er "iets" intern is blijven hangen in de Mediabox, wat door het weer aansluiten van de soundbar blijkbaar weer vrij is gekomen. Ook de bluetooth verbinding tussen mijn telefoon en de soundbar speelde blijkbaar een rol. Ik kan helaas geen technische uitleg geven van wat er nu precies is gebeurt. Een kwestie van fröbelen en een beetje geluk hebben. Ik zie wel dat er vaker problemen zijn met de geluidsknoppen van de Ziggo AB. Bedankt voor het meedenken!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic