1
Vraag
2
Reacties
Wassol

Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Geluid aansluiten mediabox, tv en versterker

Beste allemaal,

Ik ben bezig met het geluid aan te sluiten van mijn mediabox xl naar mijn receiver. De huidige setup is als volgt:

Mediabox (>hdmi>) tv (>optische kabel>) versterker. Met deze opstelling kan ik geen radio luisteren via de mediabox met de tv uit. Ik zou de optische kabel van de tv in mijn mediabox kunnen stoppen en dan gewoon de tv uitzetten bij het radio luisteren. Echter loop ik dan tegen het probleem aan dat ik het geluid van mijn chromecast via de tv speakers moet horen. De receiver heeft 1 optische aansluiting. Hebben jullie hier een oplossing voor?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 16397Posts
  • 3041Oplossingen
  • 7675Likes

Via de aux of audio out misschien ?

Steefb_0-1620250542208.png

Jack naar tulp.png

Bekijk in context

3 Reacties 3
Steefb

Level 20
  • 16397Posts
  • 3041Oplossingen
  • 7675Likes

Via de aux of audio out misschien ?

Steefb_0-1620250542208.png

Jack naar tulp.png

Wassol
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hoopte (tegen beter weten) dat iemand nog met een geniale oplossing zou komen waarbij er geen extra geluidskabel gebruikt hoeft te worden😬😬. Is echter idd niet mogelijk ben ik bang. Dan ga ik dit dus maar doen. Bedankt voor het meedenken.

RMB24

Level 10
  • 407Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes

Er zijn splitters in de handel voor s/pdif kabels, maar dan krijg je er sowieso 2 kabels bij.

1 van box naar splitter (die heb je al) en dan vanuit splitter schakelbaar naar tv (kabel 2)en versterker.(kabel 3)

Leuker kan ik het niet maken.

Zijn niet overdreven duur!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic