Hallo,
mijn tv schakelt na een paar seconden na het aanzetten naar Audio voor het geluid.
ik heb geen externe audio aangesloten op mijn TV.
hoe los ik dit op dat het geluid gewoon op de tv speakers blijft na aanzetten.
Groeten,
Ron.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemorgen,
Ik zou hier wat aan toe willen voegen. Zullen we die tv en mediabox ff voor de gek houden door een extern audio apparaat opzettelijk aan te sluiten aan de tv en dit audio apparaat of dit audio systeem vervolgens weer los te koppelen. Dit kan mogelijk de technische verwarring vanuit uw televisie oplossen omdat de tv eerst detecteert dat er een externe audio bron is aangesloten en daarna weer ontkoppelt zal zijn en dus zodoende deze melding weer laten verdwijnen. Het is een audio experiment maar het is de moeite waard 🙂
met vriendelijke groet,
panda_snorkel
Heb je de mogelijkheid tot een Optische Audio uitgang voor je speakers, probeer dan via de speakers naar de TV Optische audio kabel aan te sluiten.
Dan op je TV Geluid instelling de uitgang op Optische Audio zetten.
Misschien werkt dat, als je de optie hebt.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je kan in de Media Box Next op Home drukken, dan naar tandwiel op rechts ga dan naar tabblad Audio
en daar kan je het geluid regelen met de optie Audio. Als dit niet werkt, kan je nog met de TV proberen.
Anders even tabblad systeem pakken, Fabrieksherstel klikken dan password 4 x 0 0 0 0 dan wordt de Media Box van verse Software voorzien,
Let wel dat opnames bewaard blijven maar Apps worden uitgelogd.
@Ron Banen Even een aanvulling op de tip van Dave: Wellicht ook even de instellingen van je tv nalopen qua audio instellingen dat geluid echt over de tv speakers gaan. Mijn idee is dat vermoedelijk per abuis dat audio via externe apparatuur moet gaan??
Goedemorgen,
Ik zou hier wat aan toe willen voegen. Zullen we die tv en mediabox ff voor de gek houden door een extern audio apparaat opzettelijk aan te sluiten aan de tv en dit audio apparaat of dit audio systeem vervolgens weer los te koppelen. Dit kan mogelijk de technische verwarring vanuit uw televisie oplossen omdat de tv eerst detecteert dat er een externe audio bron is aangesloten en daarna weer ontkoppelt zal zijn en dus zodoende deze melding weer laten verdwijnen. Het is een audio experiment maar het is de moeite waard 🙂
met vriendelijke groet,
panda_snorkel
Hey @Ron Banen! Zo te lezen stromen de tips binnen. Heb je er nog naar kunnen kijken? We horen graag nog van je!
De TV staat standaard op tv speakers.
wanneer ik alleen de tv aanzet staat deze op tv speaker en dit blijft zo.
als ik de media box aanzet dan gaat de tv over naar audio.
Alleen met de HDMI aangesloten.
Gedaanten helaas geen verbetering.
ik zal de settings van de media box morgen nog even checken.
Heb je de mogelijkheid tot een Optische Audio uitgang voor je speakers, probeer dan via de speakers naar de TV Optische audio kabel aan te sluiten.
Dan op je TV Geluid instelling de uitgang op Optische Audio zetten.
Misschien werkt dat, als je de optie hebt.
Hey! @Ron Banen
Ben je er nog uit gekomen? Ik zie dat @Dave ook nog een paar tips gegeven hebt, heb je die gezien?
Die optie heb ik niet.
Dit lijkt de oplossing te zijn.
hartelijk dank voor de tip!
Dank je voor je terugkoppeling en graag gedaan 😊
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.