1
Vraag
2
Reageer en help mee
DaveRu

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geluid Soundbar en Next Mini

Hallo Allemaal,

 

Heb sinds afgelopen week ook mijn horizon box vervangen gekregen voor een Next Mini echter heb ik nu dat mijn soundbar heel even geluid geeft voor 5 tot 10 sec en daarna springt het geluid terug naar de tv speakers . 

Next mini zit aangesloten op de tv middels HDMI op arc uitgang

De soundbar zit ook aangesloten middels HDMI op arc.

Heb alle instellingen al nagekeken op de tv en op de soundbar en op de next maar alle opties geprobeerd maar het blijft hetzelfde of zelfs helemaal geen geluid uit de soundbar. 

Hdmi kabel tussen next en tv ook al vervangen voor de nieuwe die erbij geleverd .

Als ik Tv kijk via mijn apple tv heb ik wel gewoon geluid via de soundbar zolang de next maar uitstaat want als die aan is dan valt het geluid meteen weer weg.

 

Iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn ? 

 

Ps TV is een Philips soundbar van Teufel.

15 Reacties 15
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Goedenavond @DaveRu 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.

Welke soundbar van Teuvel (model- of typenummer) heeft u?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Next mini zit aangesloten op de tv middels HDMI op arc uitgang"

 

Wat gebeurt er als je de Next mini aansluit op een niet ARC HDMI aansluiting?

De Next hoeft juist niet op een Audio Return Channel, want de Next stuurt het geluid uit en hoeft niets terug.

DaveRu
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De Teufel Soundbar Streaming 

DaveRu
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat is een goeie moet ik even kijken of de tv ook een zonder arc heeft .

Trouwens bij de horizon geen problemen gehad zat op dezelfde uitgang 

DaveRu
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De Tv heeft geen uitgang zonder ARC helaas 😞

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Weer eentje.

Erdna1961

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Welkom bij de velen.....ik heb een soundbar van 600 euro staan die nu aan het verstoffen is....nog 9 maanden en dan met gierende banden weg bij Ziggo....ze doen er ook geen flikker aan.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Erdna1961 Welke soundbar heb je het precies over en welke TV precies?

De standaard helpdesk kan niet alle duizenden verschillende apparaten kennen en hun specifieke aansluitingen en aansluitmogelijkheden en gebruiksaanwijzingen.

Dat hoort ook bij de leveranciers van de TV en soundbar.

 

Op de community zijn andere klanten die je dolgraag op weg willen helpen met hun kennis en ervaring en ook Ziggo medewerkers willen je dolgraag op weg helpen.

DaveRu
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb inderdaad al gezien dat meerdere met dit probleem zitten maar nog geen oplossingen hebben gekregen. 

 

Ik heb een Philips TV (65pus7304) en een Teufel Sounbar (soundbar streaming)

 

Als iemand enig idee heeft heel erg graag want het geluid is  u echt bagger als je veel beter gewend bent 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@DaveRu welkom hier. Goed dat je het aankaart! Je hebt al gelezen dat er inderdaad veel kennis en kunde in huis is om dit samen aan te vliegen.

@Wim C. en/of @Dave! kunnen jullie hier misschien iets mee?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Jacob  Ik zal het proberen.

 

De Soundbar kan je beste met een Optische Audio kabel naar de TV verbinden en dan de  bij instellingen > Geluid >Televisie Audio uitgang daar op zetten dan zal de Sound bar je apparaten via alles werken

 

Ik weet niet of er ook Optische Audio HDMI zijn in de zelfde soort, maar ook via de HDMI geluid via de TV Optische Uitgang Audio. ( verbeter me maar als dit er wel of niet is ? )

 

Zo heb ik mijn Sound bar gekoppeld en werkt prima met de Mini en andere apparaten als AppleTV de BlueRay speler en me HDD Recorder

DaveRu
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Jacob ik heb verschillende dingen nog geprobeerd maar blijf met het zelfde verhaal zitten.

 

Met optische kabel aansluiten zou kunnen echter is het dan heel jammer dat mijn soundbar niet meer mee aangaat en uitgaat als de tv wordt aan/uitgezet.

 

Heb ook al geprobeerd met een oudere hdmi kabel (1.3) of dat misschien het geluidsprobleem zou oplossen maar dan krijg ik zelfs helemaal geen beeld meer. 

 

Het lijkt alsof de next mini iedere keer een signaaltje stuurt naar de de tv waardoor de soundbar denkt ik moet iets doen. Maar het gekke is dat al mijn andere apparaten het gewoon wel doen (apple tv/playstation/nintendo) zolang de next maar uitstaat. Als ik die ook maar aan zet dan doet het geluid het niet meer. 

 

Iemand nog ideeën?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@DaveRu schreef

Met optische kabel aansluiten zou kunnen echter is het dan heel jammer dat mijn soundbar niet meer mee aangaat en uitgaat als de tv wordt aan/uitgezet.

 

Dit zou niet mogen, mijn Mini wordt ook geactiveerd en sound bar ook via de optische audiokabel en hij gaat ook uit. Dan is er een instelling niet goed.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@DaveRu "Met optische kabel aansluiten zou kunnen echter is het dan heel jammer dat mijn soundbar niet meer mee aangaat en uitgaat als de tv wordt aan/uitgezet."

 

Hier een soundbar aangesloten via een optische kabel.

De soundbar hier gaat aan als er geluid op komt en na een uur uit nadat er geen geluid meer op komt.

De instellingen heten hier auto on en Auto off.

Hoop dat die instellingen ook in de Teufel mogelijk zijn?

 

@Dave! Via een optische kabel wordt geen signaal voor aan en uit doorgestuurd, dat is alleen met CEC of iets dergelijks via HDMI.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Dank je @Bert  dacht ook het signaal en alles. Zal die volgende keer weglaten. Echt puur de CEC of HDMI

daarom zij ik al verbeter me als nodig is 😉

 

Blij dat het hier draait, Samsung en LG Soundbar gaat prima, maar LG TV en de CeC tussen mij Google AndroidTV gaat weer niet naadloos. Mini weer wel.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic