1
Vraag
2
Reacties
chase

Level 4
  • 30Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Geen zenderontvangst op analoge tv

Hoi allen,

Ik heb van mijn broer een Panasonic Viera plasma TV model TX-P42U10E gekregen om gezamenlijk gezellig in mijn buitenverblijf EK's en WK's te kijken. Nu haalde ik iedere keer mijn HD recorder uit huis vandaan en sloot deze met een HDMI kabel aan en hoppa kijken maar. Nu ben ik aan het kijken of ik ook beeld krijg wanneer ik de coaxkabel direct op de tv aansluit.Dan hoef ik niet iedere keer de HD recorder uit huis te halen. Maar dan blijft het alleen maar sneeuwen. Wat doe ik, of gaat er fout? Ik hoor graag weer van jullie. Alvast bedankt!!!!!

Groeten Chase

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@chase . deze panasonic heeft geen dvb-c ontvangst. Dus in dit geval dien je een losse decoder aan te sluiten.

 

Teun.

Bekijk in context

chase
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Op de achterkant van de TV stond deze info. Zo te zien is de TV niet geschikt voor nederland vwb DVB-C. Dan is denk ik het probleem opgelost.IMG_2640.JPG

Bekijk in context

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Ik heb een paar keer geprobeerd een bericht te plaatsen met een link naar een ander forum. Deze worden telkens (automatisch?) verwijderd. Daarom een samenvatting van de inhoud. De tv moet inderdaad als zweeds of fins geinstalleerd worden. Het probleem was dat de kanalen niet onthouden werden, de oplossing daarvoor was om de automatic channelupdate uit te zetten.

Bekijk in context

chase
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Youriy,

Heb de fabrieksinstellingen gereset en de keuze voor Zweden gemaakt. Nu komt wel de keuze voor DVB-C tevoorschijn en hoppa kan ik alle kanalen laden en zit nu dan ook al buiten de tour te kijken. Iedereen heel hartelijk bedankt voor het meeleven en meedenken. Hier heb je wat aan als je zelf vastloopt. Hartelijk dank.

Groeten Chase

Bekijk in context

27 Reacties 27
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Volgens tweakers heeft deze tv alleen analoge ontvangst Analoog is al geruime tijd gestopt bij ziggo.

 

Panasonic TX-P42U10 Zwart - Kenmerken - Tweakers

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@chase . deze panasonic heeft geen dvb-c ontvangst. Dus in dit geval dien je een losse decoder aan te sluiten.

 

Teun.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Vreemd , volgens de gebruiksaanwijzing van panasonic heeft deze tv een dvb-c tuner.

chase
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Steef,

Bedankt voor je reactie. Dat ziggo is gestopt met analoog uitzenden dat weten we al een tijdje. Maar wat voor signaal komt er dan uit mijn HD recorder welke aangesloten is via een HDMI kabel op de tv. Is  dat geen digitaal signaal dan? Hoor het graag.

Groet

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @chase ,

Dat is inderdaad digitaal, maar daar kan je tv wél mee omgaan.HDMI is een videosignaal en hoeft de tv niet zelf als tuner te spelen, met coax direct erop wel.

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Hdmi is per definitie digitaal. Maar wel een heel andere techniek dan antenne signaal en niet te vergelijken.

chase
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Youriy,

De zenders installeren dat is juist wat er niet lukt. Hij vind helemaal niets. Zenders opnieuw installeren moet toch niet zo moeilijk zijn. Maar mij lukt het niet. Afstemmen gaat via DVB-T ATP/ACI. Weet niet of dit de goede keuze is. DVB-C kan ik vlgs mij niet selecteren. Hoor graag van je. Alvast bedankt. Groet

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

 DVB-T gaat in ieder geval niet werken. Kabelmaatschappijen maken gebruik van DVB-C (able)

 

Digital Video Broadcasting - Wikipedia

Verwijderd account
Niet van toepassing

Wat kan je selecteren?Alleen analoog en DVB-T(oude digitenne norm)?

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@chase  DVB-T is digitale TV die wordt ontvangen via de ether. KPN Digitenne maakt hiervan gebruik. Dit is niet het protocol wat Ziggo gebruikt.

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Ter aanvulling hierboven: DVB-T (van Terrestrial) is voor antenne (denk aan Digitenne). DVB-C (van Coax) is wat Ziggo gebruikt. Als de tv geen DVB-C heeft, zal het zenderzoeken door de tv zelf niet gaan en moet er dus inderdaad een andere decoder (mediabox zoals een Humax 5200, Humax 5300) voor de zenders moeten zorgen. Die sluit je dan weer aan aan de tv via HDMI.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@jansmarcel  schreef:

@chase  DVB-T is digitale TV die wordt ontvangen via de ether. KPN Digitenne maakt hiervan gebruik. Dit is niet het protocol wat Ziggo gebruikt.


Digitenne ook niet meer @jansmarcel , dat gebruikt inmiddels DVB-T2 HEVC.

chase
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Ja, alleen de selectie DVB-T of analoog kan ik maken. Ben dus bang dat ik met mijn antennesignaal van ziggo direct op mijn TV  niet uit de voeten kan  en zal ik als ik wil kijken dan toch maar weer de HD recorder uit huis moeten halen. Is niet zo heel erg,  maar niet zo handig.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Welke HD recorder heb je?

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Verwijderd account  In zeker zin toch nog wel de T blijft voor Terrestrial de 2 is alleen de nieuwe versie zeg maar

chase
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Op de achterkant van de TV stond deze info. Zo te zien is de TV niet geschikt voor nederland vwb DVB-C. Dan is denk ik het probleem opgelost.IMG_2640.JPG

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Dan zou ik beginnen met een fabrieksreset en als nl dan niet werkt nogmaals en dan zweden als land kiezen.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic