1
Vraag
2
Reacties
Anko van der Ko

Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Geen zender logo's in tv-gids

Hallo,  ik kijk digitale tv van Ziggo met een CI+ module, merk smarDTV en heb een issue met zender logo's in de tv-gids. De tv-gids werkt prima, ik zie alleen geen zender logo's. Zie foto. Ik heb de zenders al eens opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat. 
Iemand al eens eerder tegen dit probleem aangelopen? Heeft het misschien te maken met de CI+ module?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anko van der Ko
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dank. N.a.v. bovenstaand bericht heb ik op de site van Philips op mijn tv model gezocht en kwam zowaar in een forum het volgende antwoord tegen:

 

 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19821Posts
  • 1387Oplossingen
  • 7613Likes

Goedemiddag @Anko van der Kolk en welkom op de Community,

Vreemd dat je de zenderlogo's niet ziet staan voor de zenders! Heb je de TV met CI Plus wel opnieuw ingesteld op Digitale TV zenders en de CI Plus module pas geplaatst op het moment dat dit in het installatiestappenplan wordt aangegeven?
En kon je de zenderlogo's eerder nog wel zien op je TV? 

Anko van der Ko
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dag Paul, bedankt voor je reactie.

Het betreft een nieuwe Philips tv met een nieuwe installatie. Ik heb de CI+ module idd pas nadat de zenders geïnstalleerd zijn in de tv gestopt. 

Op de tv op de slaapkamer hebben we exact hetzelfde probleem. Toevallig ook een Philips tv met dezelfde CI+ module. 

Kan het aan de versie van de module liggen?

 

Gerrit Z

Level 1
  • 519Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes

Thnx voor de toelichting, @Anko van der Kolk. Ik durf niet direct mijn vinger op de zere plek te leggen.

Eigenaardig dat dit op beide Philips toestellen het geval is. Waar ik nog wel even nieuwsgierig naar ben, is of je de logo's van de zenders zonder CI+ module wel ziet. Controleer ook of je beide televisies voorzien zijn van de meest recente softwareversie. Weet je toevallig ook sinds wanneer de logo's van de zenders verdwenen zijn?

Laat het ons in dit topic maar even weten.

Anko van der Ko
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

De laatste tv software versie is geïnstalleerd, maar met of zonder CI+ module in de tv maakt geen verschil. Ik zie geen zender logo's in de electronische programma gids en ook niet in de zender info die je te zien krijgt als je zapt. 

Vreemd dat beide Philips tv's Ziggo gecertificeerd zijn. 

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Alright, dat zou kunnen inderdaad.
Dit topic ging toevallig ook over een Philips tv en geen zenderlogo.
Een 1.3 module was daar de oplossing.

Op de foto zie ik in elk geval een 1.2 module.
Staat er op die andere module ook een versie, @Anko van der Kolk ?

Anko van der Ko
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dit is de CI module die in de andere tv zit. Deze is van hetzelfde merk en ook versie 1.2.

Hoe kom ik aan versie 1.3? Via klantenservice?

Hartelijke groet,

Anko

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19821Posts
  • 1387Oplossingen
  • 7613Likes

@Anko van der Kolk In voormalig UPC gebied worden alleen CI Plus 1.2 modules in bruikleen uitgeleverd. Alleen in voormalig Ziggo gebied zijn deze modules in bruikleen beschikbaar. Je kan natuurlijk wel 
zelf een CI Plus 1.3 aanschaffen en daar de Smartcard insteken. Zelf heb ik dit eerlijk gezegd niet proefondervindelijk kunnen testen dus ik kan niet garanderen of dat het probleem ook oplost. 

Welke netwerk id en frequentie heb je trouwens ingevuld tijdens het opnieuw installeren van de TV met CI Plus?
En test ook eens of je de zenderlogo's wel ziet in de TV Gids op het moment dat je de CI Plus module tijdelijk uit je tv haalt en dus alleen standaard digitale tv kijkt via de DVB-C tuner.

Anko van der Ko
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Frequentie en netwerk ID heb ik via de Ziggo website opgezocht voor een CI+ module van smarDTV.

Frequentie: 16400
Netwerk-ID: 5555

Wel raar dat ik geen CI+ 1.3 versie in bruikleen kan krijgen omdat ik in een voormalig UPC gebied woon. Ik ben al tig jaar klant, van Chello, naar UPC naar Ziggo. Ik snap het probleem hiervan niet.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19821Posts
  • 1387Oplossingen
  • 7613Likes

@Anko van der Kolk Dat komt omdat we in voormalig UPC gebied nooit CI Plus hebben aangeboden met interactieve diensten. Dit was en is in voormalig Ziggo gebied wel mogelijk. 
De frequentie en het netwerk ID zijn zo te lezen wel goed ingesteld. Wil je in dat geval nog eens kijken of je de zenderlogo's wel ziet als je de TV eens test zonder de CI Plus module erin?

Anko van der Ko
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dag Paul, ik heb de stappen in de link 'test zonder de CI Plus module erin' nogmaals uitgevoerd maar zonder resultaat. Wat mij opviel is dat er in deze stappen 4444 als netwerk ID vermeld staat. Maar goed 4444 of 5555 maakt bij mij niet uit. Ik kan in beide gevallen digitale tv kijken maar helaas zie geen zender logo's in de tv-gids.

Als het niet mogelijk is om.een CI+ versie 1.3 in bruikleen te krijgen, dan rest mij niets anders dan er zelf een aan te schaffen. 

Adviseren jullie nog een bepaald merk?

PAC-MAN

Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Beste Anko,

 

De  zenderlogo's hebben niks te maken met de CI+ module, je kunt een 1.3 kopen maar die gaat niet werken met de Smartcard die jij nu hebt, die is gekoppeld aan de SmarDTV cam module. 

 

Let op als je op 4444 installeert heb je vanaf NPO3 geen HD kwaliteit meer, dus gewoon op 5555 installeren.

De zenderlogo's komen bij Philips vandaan en komen binnen over het internet, heb je de TV's aangesloten op het internet ?

Neem anders ook eens contact op met de Philips helpdesk

Succes !

 

 

 

Anko van der Ko
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dank. N.a.v. bovenstaand bericht heb ik op de site van Philips op mijn tv model gezocht en kwam zowaar in een forum het volgende antwoord tegen:

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19821Posts
  • 1387Oplossingen
  • 7613Likes

@Anko van der Kolk Top dat je dit gevonden hebt op de website van Philips! Hier zullen vast meer klanten mee geholpen zijn. 
Hartelijk dank voor het delen van deze nuttige informatie. 

Groeten,

Paul 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic