1
Vraag
2
Reacties
demiaan

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Geen tv vanaf npo 3: Gecodeerd programma

Hallo,

 

Ik heb onlangs een internet en tv abonnement bij jullie afgelsoten. Op mn tv ontvang ik alleen NPO 1 2 en 3. Als ik verder ga zegt mn tv "gecodeerd programma" 

Ik heb een Philips smart tv.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31057Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Dan is er inderdaad geen Mediabox of module aanwezig en heb je geen toegang tot de gecodeerde zenders.

 

Je kunt de installatie van de zenders opnieuw uitvoeren met NID 4444 i.p.v. 5555, dan staan alle zenders in de juiste volgorde, zonder ontoegankelijke zenders.

Bekijk in context

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31057Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Fijn om te lezen en graag gedaan.

 

Als het huidige zenderaanbod (50+ zenders) naar wens is, dan is een module inderdaad overbodig. Met een module is het zenderaanbod iets groter (70+ zenders) en heb je toegang tot HD-versies van o.a. RTL en SBS, welke nu alleen in SD-kwaliteit beschikbaar zijn.

Bekijk in context

12 Reacties 12
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31057Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Voor het ontvangen van gecodeerde zenders zijn een CAM (module) en smartcard nodig, welke in het CI+-kaartslot van de TV geplaatst worden.

 

Indien je een eigen module + smartcard gebruikt (niet gehuurd voor 2 euro/maand), controleer dan of de smartcard op de juiste manier in de module is geplaatst. Ook moet de module compatibel zijn met de TV, een oude(re) module die alleen voor CI+ 1.1/1.2 geschikt is, functioneert niet in nieuwe TV's. Tenslotte zijn in voormalig Ziggo-gebied een Quantis/Smit/Neotion-module en Irdeto-smartcard nodig, in voormalig UPC-gebied een SmarDTV-module en Nagravision-smartcard.

 

Vóór het plaatsen van de module moeten de zenders met onderstaande instellingen worden gezocht:

 

  • Frequentie: 474 MHz (moet soms als 474000 ingevoerd worden)
  • Modulatie: 64-QAM
  • Symboolsnelheid: 6.875 ksps (6.900 in voormalig UPC-gebied)
  • Netwerk-ID: 5555 (moet soms als 05555 ingevoerd worden)

 

Indien bovenstaande naar behoren is uitgevoerd, dan kan de authenticatie tussen Ziggo en de smartcard nog enige tijd in beslag nemen.

demiaan
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ok. Dank voor je reactie.

De CI+ kaart kan ik kopen als ik het goed begrijp, maar hoe kom ik aan een smartcard?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31057Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Bij het huren van een module voor 2 euro per maand, ontvang je een module én smartcard die geschikt zijn voor de regio waarin je woont.

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Als aanvulling op bovenstaande, de ongecodeerde zenders worden gevonden met Netwerk-ID: 4444.

Volg deze stappen eventueel.

TV installeren | Klantenservice | Ziggo

 

 

Zelf een ci-module kopen is niet zo slim, ziggo verhuurt alleen de combi smartcard + ci-module.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31057Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Overigens ben ik wel benieuwd welk abonnement je hebt afgesloten, heb je geen Mediabox ontvangen?

demiaan
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

ik heb geloof ik het basis abonnement. ik wist niet dat ik er dan ook een mediabox of CI mudule bij moest nemen...

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Heb je dit pakket?

Dan moet zoals al aangegeven, en zoals ook in het stappenplan staat Netwerk-ID: 4444 gebruiken.

 

Alles-in-1 pakket - Vergelijk Internet TV & Bellen | Ziggo

 

Steefb_0-1658606153463.png

Steefb_1-1658606186702.png

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31057Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Bij Internet Basic (bijvoorbeeld) + Kabel TV hoort inderdaad geen Mediabox of module en dien je inderdaad 4444 als netwerk-ID te gebruiken om de ongecodeerde zenders op te halen.

 

Voor de zekerheid kun je in Mijn Ziggo controleren wat er op de pagina Producten, Televisie vermeld staat onder 'Digitale ontvangers en smartcards'.

demiaan
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

er staat bij Producten, Mijn Televisie niets over 'digitale ontvangers of smartcards'

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31057Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Dan is er inderdaad geen Mediabox of module aanwezig en heb je geen toegang tot de gecodeerde zenders.

 

Je kunt de installatie van de zenders opnieuw uitvoeren met NID 4444 i.p.v. 5555, dan staan alle zenders in de juiste volgorde, zonder ontoegankelijke zenders.

demiaan
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ok duidelijk. Het is gelukt. ik heb de zenders in juiste volgorde met de zenders als RTL en SBS. Erg bedankt voor jullie hulp. dus ik heb dan ook niets aan een CI+ kaart. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31057Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Fijn om te lezen en graag gedaan.

 

Als het huidige zenderaanbod (50+ zenders) naar wens is, dan is een module inderdaad overbodig. Met een module is het zenderaanbod iets groter (70+ zenders) en heb je toegang tot HD-versies van o.a. RTL en SBS, welke nu alleen in SD-kwaliteit beschikbaar zijn.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic