JasperrrB

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen tv signaal

Goedenavond,

 

Afgelopen week zijn wij verhuisd naar een nieuw huis. Ik krijg momenteel geen beeld op tv. De zenders doen het niet.

 

In ons vorige huis zat de hoofdaansluiting in de woonkamer en kon ik de Ziggo Mediabox rechtstreeks verbonden. Nu zit de hoofdaansluiting in de meterkast en zit er in de muur een aansluiting om de Mediabox te verbinden. Echter krijg ik dus geen signaal. 

Ik heb mijn modem verbonden op de splitter zoals hieronder op de foto. Wat moet ik nog meer doen zodat ik wel weer signaal krijg op de Mediabox? Zie ik iets over het hoofd?

 

Ik ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen, alvast bedankt!

 

PXL_20230131_191702524.MP.jpg

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Je hebt het modem aangesloten op de TV-aansluiting van de (verouderde) UMU-01/1006 of SQ601. (Als het modem met de huidige aansluitwijze online komt, dan is het een SQ601.) De UMU/SQ dient te worden vervangen door een POA-254 met F/F-kabel voor het modem. Dit aansluitmateriaal wordt kosteloos toegestuurd. Op de POA-254 kun je vervolgens zowel het modem als decoder aansluiten. Mogelijk heb je een POA-01-B of vergelijkbare splitter (POA 01-UPC, PTSX-02, PTS-02KK, DPC 2104), deze is ook bruikbaar, met de huidige (IEC/F-)kabel naar het modem.

 

Het AOP (TRAS-10/1000 of DIO-01) is ook verouderd, maar nog geschikt voor een EuroDOCSIS 3.0-modem als de Connectbox (TG2492LG-ZG of CH7465LG-ZG).

Bekijk in context

4 Reacties 4
wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik zie alleen de modem aangesloten op de foto op de splitter. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Je hebt het modem aangesloten op de TV-aansluiting van de (verouderde) UMU-01/1006 of SQ601. (Als het modem met de huidige aansluitwijze online komt, dan is het een SQ601.) De UMU/SQ dient te worden vervangen door een POA-254 met F/F-kabel voor het modem. Dit aansluitmateriaal wordt kosteloos toegestuurd. Op de POA-254 kun je vervolgens zowel het modem als decoder aansluiten. Mogelijk heb je een POA-01-B of vergelijkbare splitter (POA 01-UPC, PTSX-02, PTS-02KK, DPC 2104), deze is ook bruikbaar, met de huidige (IEC/F-)kabel naar het modem.

 

Het AOP (TRAS-10/1000 of DIO-01) is ook verouderd, maar nog geschikt voor een EuroDOCSIS 3.0-modem als de Connectbox (TG2492LG-ZG of CH7465LG-ZG).

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@JasperrrB Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Hartelijk welkom op de community, @JasperrrB

Gefeliciteerd met de nieuwe woning! Nu nog zorgen dat de tv gaat werken zodat je optimaal kunt genieten 😉 Zoals @wewanl al aangeeft, is nu enkel het modem aangesloten op de hoofdaansluiting. De aansluiting in de muur lijkt nu niet te zijn verbonden met de hoofdaansluiting waardoor de mediabox niet werkt. Ik kan je zoals @tobiastheebe de juiste splitter toesturen, maar je kunt hier ook kosteloos een installatiemonteur inplannen. Hier heb je namelijk recht op na een verhuizing. Laat maar weten wat je voorkeur heeft. 

Uitgelicht topic