Na het netwerkonderhoud van afgelopen week werkte mijn 1e tv met CI+ meteen weer goed. Mijn 2e tv met alleen digitale kabel heb ik opnieuw in moeten stellen. Hij geeft overal signaal behalve op kanaal 12 en 16. Hij herkent wel de zenders. Ik heb het al 3x precies volgens de instructies van Ziggo opnieuw ingesteld. Voor het netwerkonderhoud werkte hij prima. Wie weet raad?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik zou eerste even naar de stekkers kijken, als er ergens iets niet goed zit of een kern is gebroken, kan het met een iets ander signaal net naar voren gekomen zijn.
Hoop dat dat lukt, hoef je niet de hele kabel te vervangen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi Frans,
Wat zie je precies op de zenders die nu niet werken ? Zijn dat dan RTL Z en Spike ?
Ja idd RTL-Z en Spike. Het beeld blijft zwart en er komt een melding geen signaal. De tv geeft wel aan dat het RTL-Z en Spike zijn.
Heb je de zenders als het kan de frequentie handmatig iets laten zakken of omhoog.
of probeer eens Resolutie veranderen naar 720 kijken of je dan wel beeld krijgt daarna 1080p of i
Frequentie iets aanpassen levert niets op. Resolutie vind ik niet op deze tv.
Het lijkt er sterk op dat een deel van het signaal niet bij je TV aankomt.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Er is eind vorig jaar hier nog een monteur van Ziggo geweest en die heeft het hele AOP vervangen. Splitter en kabels zijn allemaal kabelkeur. Afgelopen maandag werkte alles nog prima.
Je wilt raad, dan stel ik een paar vragen om één ander uit te sluiten en/of mogelijk het probleem te vinden, soms zit het allemaal net niet zoals het zou moeten zitten, blijkt uit de praktijk.
Zonder antwoord of foto's kunnen ik en anderen helaas geen raad geven.
Goedemorgen @Frans Eindhoven,
Logisch dat je baalt als het allemaal goed heeft gewerkt voordat er onderhoud was en je nu de melding ‘geen signaal’ bij een aantal zenders ziet verschijnen.
Als je deze melding krijgt dan geeft dit aan dat het signaal ergens niet lekker door komt. We denken graag met je mee via deze weg, zoals @Be rt al aangaf zou het een hoop helpen als je een aantal foto's toe kan voegen van je hoofdaansluiting. We zien je reactie graag verschijnen.
Hierbij de gevraagde foto. Links gaat naar 2e tv, midden naar radio en rechts naar 1e tv.
En stel Frans je haalt de splitter er even af en sluit eens een ander coaxkabel aan direct van de WCD naar je TV. Is het probleem er dan nog ? Ik vind die connector op die kabel er nogal vreemd uit zien...of zit er een f-connector op die splitter ?
Volgens mij is dit een Internet-TV-Radio Splitter en kan je niet 2 TV’s aansluiten op 1 splitter. Deze hangt ook in mijn meterkast.
Ik zou even advies van @Be rt of @Mariska Ziggo nalezen en kijken of je er iets mee kan.
Scherp Dave daar had ik helemaal niet op gelet ha ha.
Vreemde is ook dat Frans Radio in het midden aansluit terwijl dat volgens mij juist de tv aansluiting is en FM links zit ( normaal). FM-TV-DATA.
In principe zou het frequentiebereik van de TV en DATA poort hetzelfde moeten zijn : diplex filter: 5-65 + 120-2000 MHz > TV/Data / 87,5-108 MHz
Dus wat kan je proberen Frans :
TV 1 » recht op data houden want die werkt prima
TV 2 » eens proberen op de middelste poort
Radio » links aansluiten
Je kan tv 2 ook eerst eens testen zonder de splitter om te zien of die zenders dan wel werken.
Haal ook dat witte kapje er eens af om te proberen?
Als dit te ver over de splitter zit, dan kan mogelijk de splitter niet diep genoeg in de wandcontactdoos.
Ik heb het nog eens bekeken en links gaat idd naar radio, midden naar 2e tv en rechts is een schroefdraadaansluiting naar 1e tv. Ga nu proberen om de 2e tv rechtstreeks aan te sluiten. Alvast bedankt voor het meedenken.
2e tv rechtstreeks aangesloten op het midden van de splitter. Werkt perfect. Dan maar de bekabeling naar boven gaan vervangen. Toch vreemd dat dit precies na het netwerkonderhoud optreedt.
Ik zou eerste even naar de stekkers kijken, als er ergens iets niet goed zit of een kern is gebroken, kan het met een iets ander signaal net naar voren gekomen zijn.
Hoop dat dat lukt, hoef je niet de hele kabel te vervangen.
Dank voor de tip. Ga ik eerst proberen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.