1
Vraag
2
Reacties
Frans Eindhoven

Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Geen tv-signaal op kanaal 12 en 16 na netwerkonderhoud

Na het netwerkonderhoud van afgelopen week werkte mijn 1e tv met CI+ meteen weer goed. Mijn 2e tv met alleen digitale kabel heb ik opnieuw in moeten stellen. Hij geeft overal signaal behalve op kanaal 12 en 16. Hij herkent wel de zenders. Ik heb het al 3x precies volgens de instructies van Ziggo opnieuw ingesteld. Voor het netwerkonderhoud werkte hij prima. Wie weet raad?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zou eerste even naar de stekkers kijken, als er ergens iets niet goed zit of een kern is gebroken, kan het met een iets ander signaal net naar voren gekomen zijn.

Hoop dat dat lukt, hoef je niet de hele kabel te vervangen.

Bekijk in context

18 Reacties 18
Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Hoi Frans,

Wat zie je precies op de zenders die nu niet werken ? Zijn dat dan RTL Z en Spike ?

Frans Eindhoven
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ja idd RTL-Z en Spike. Het beeld blijft zwart en er komt een melding geen signaal. De tv geeft wel aan dat het RTL-Z en Spike zijn.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Heb je de zenders als het kan de frequentie handmatig iets laten zakken of omhoog.

 

of probeer eens Resolutie veranderen naar 720 kijken of je dan wel beeld krijgt daarna 1080p of i

Frans Eindhoven
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Frequentie iets aanpassen levert niets op. Resolutie vind ik niet op deze tv.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het lijkt er sterk op dat een deel van het signaal niet bij je TV aankomt.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?

Frans Eindhoven
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Er is eind vorig jaar hier nog een monteur van Ziggo geweest en die heeft het hele AOP vervangen. Splitter en kabels zijn allemaal kabelkeur. Afgelopen maandag werkte alles nog prima.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je wilt raad, dan stel ik een paar vragen om één ander uit te sluiten en/of mogelijk het probleem te vinden, soms zit het allemaal net niet zoals het zou moeten zitten, blijkt uit de praktijk.

Zonder antwoord of foto's kunnen ik en anderen helaas geen raad geven.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Goedemorgen @Frans Eindhoven

Logisch dat je baalt als het allemaal goed heeft gewerkt voordat er onderhoud was en je nu de melding ‘geen signaal’ bij een aantal zenders ziet verschijnen.

Als je deze melding krijgt dan geeft dit aan dat het signaal ergens niet lekker door komt. We denken graag met je mee via deze weg, zoals @Be rt al aangaf zou het een hoop helpen als je een aantal foto's toe kan voegen van je hoofdaansluiting. We zien je reactie graag verschijnen. 

Frans Eindhoven
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hierbij de gevraagde foto. Links gaat naar 2e tv, midden naar radio en rechts naar 1e tv.

Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

En stel Frans je haalt de splitter er even af en sluit eens een ander coaxkabel aan direct van de WCD naar je TV. Is het probleem er dan nog ? Ik vind die connector op die kabel er nogal vreemd uit zien...of zit er een f-connector op die splitter ?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@Frans Eindhoven 

Volgens mij is dit een Internet-TV-Radio Splitter en kan je niet 2 TV’s aansluiten op 1 splitter. Deze hangt ook in mijn meterkast.

Ik zou even advies van @Be rt  of @Mariska Ziggo  nalezen en kijken of je er iets mee kan.

Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Scherp Dave   daar had ik helemaal niet op gelet ha ha.

Vreemde is ook dat Frans Radio in het midden aansluit terwijl dat volgens mij juist de tv aansluiting is en FM links zit ( normaal). FM-TV-DATA.
In principe zou het frequentiebereik van de TV en DATA poort hetzelfde moeten zijn : diplex filter: 5-65 + 120-2000 MHz > TV/Data / 87,5-108 MHz

Dus wat kan je proberen Frans :

TV 1 » recht op data houden want die werkt prima
TV 2  » eens proberen op de middelste poort
Radio » links aansluiten

Je kan tv 2 ook eerst eens testen zonder de splitter om te zien of die zenders dan wel werken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
FM = radio

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Haal ook dat witte kapje er eens af om te proberen?

Als dit te ver over de splitter zit, dan kan mogelijk de splitter niet diep genoeg in de wandcontactdoos.

Frans Eindhoven
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb het nog eens bekeken en links gaat idd naar radio, midden naar 2e tv en rechts is een schroefdraadaansluiting naar 1e tv. Ga nu proberen om de 2e tv rechtstreeks aan te sluiten. Alvast bedankt voor het meedenken. 

Frans Eindhoven
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

2e tv rechtstreeks aangesloten op het midden van de splitter. Werkt perfect. Dan maar de bekabeling naar boven gaan vervangen. Toch vreemd dat dit precies na het netwerkonderhoud optreedt.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zou eerste even naar de stekkers kijken, als er ergens iets niet goed zit of een kern is gebroken, kan het met een iets ander signaal net naar voren gekomen zijn.

Hoop dat dat lukt, hoef je niet de hele kabel te vervangen.

Frans Eindhoven
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor de tip. Ga ik eerst proberen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic