1
Vraag
2
Reacties
Tim113H

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geen slechthorenden ondertiteling meer bij Spaanse soap (Mediabox XL)

Sinds een tijd krijg ik bij m’n Spaanse soaps geen slechthorenden ondertiteling meer. Dus dat Spaans leren is met piepende remmen gestopt… We hebben de Horizon box. Voorheen deed die het gewoon goed, alle opnames hadden de ondertiteling (tot en met beschrijving van te horen muziek onder scènes). 

Weet iemand raad? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
PJM v.d. Vooren

Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes

@Tim113H @Erik S Ziggo De Spaanse zender TVE is enige tijd geleden gestopt met het doorgeven van de zogenaamde DVB-ondertiteling. Dat betekent dat de ondertitelingsknop op de afstandsbediening niet meer werkt of een melding geeft dat er geen ondertiteling is.

De ondertiteling is echter nog wel beschikbaar via de teletekst van TVE. Via paginanummer 888 kan de ondertiteling dan bekeken worden.

Piet. 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hey @Tim113H!

Sorry dat we je Spaanse studie zo abrupt hebben onderbroken nu er geen slechthorenden ondertiteling meer beschikbaar is.. Op welke zender keek je deze soaps en om welke soaps gaat het precies? Werkt je (slechthorenden) ondertiteling op andere zenders nog wel naar behoren?

Tim113H
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Erik S Ziggo Ja op andere zenders wel. Het gaat om zender 73 (TVE). Ik heb alleen de Nederlandse zenders gecheckt, maar daar doet de ondertiteling het inderdaad gewoon wel... 

Ik heb even gekeken: bij live tv op 73 krijg ik de ondertiteling wel, bij de opname niet. Ik wil ‘m graag bij Servir y Proteger en Acacias 38. Voorheen lukte dat wel, ik heb geen idee wat er veranderd kan zijn (een update die aan m’n aandacht ontsnapt is? Ik herinner me niet dat ik een update gedaan heb maar het zal wel, ik doe die dingen gedachteloos als het aangegeven wordt, en het was een tijd geleden dat ik dat Spaans onder de knie probeerde te krijgen dus de laatste keer dat ik wel ondertiteling had, was ergens in de herfst van afgelopen jaar)

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Duidelijk, @Tim113H! Dan zit het met de werking van ondertiteling in het algemeen op je mediabox wel goed. Volgens mijn gegevens heb je thuis een Mediabox Next van ons staan, klopt dat? Ik heb het zelf even getest en zie bij live televisie inderdaad ook ondertiteling na het aanvinken hiervan. Heb je misschien al eens in de instellingen voor ondertiteling gekeken en die aangezet en daarna opnieuw een opname gedaan? Misschien dat het er dan wel bij zit!

PJM v.d. Vooren

Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes

@Tim113H @Erik S Ziggo De Spaanse zender TVE is enige tijd geleden gestopt met het doorgeven van de zogenaamde DVB-ondertiteling. Dat betekent dat de ondertitelingsknop op de afstandsbediening niet meer werkt of een melding geeft dat er geen ondertiteling is.

De ondertiteling is echter nog wel beschikbaar via de teletekst van TVE. Via paginanummer 888 kan de ondertiteling dan bekeken worden.

Piet. 

Tim113H
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@PJM van der Vooren Ontzettend bedankt! Gevonden. Daar was ik zonder hulp nevernooitniet achter gekomen. 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic