1
Vraag
2
Reacties
saintje

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Geen signaal, volgens klantenservice ivm omschakeling analoog signaal???

Beste mensen,

Een kennis van me zit al sinds vorige week donderdag zonder tv. Er was toen op de website van ziggo een melding te zien dat er inderdaad een storing was en deze zou vrijdag na 17.00 verholpen zijn.
Helaas heeft ze nog steeds geen tv en met de paasdagen er tussen ben ik vandaag even gaan kijken bij haar.
Inderdaad geen signaal en ook de tv opnieuw naar zenders laten zoeken resulteerde in 0 gevonden zender.

Ze heeft 2 televisies, en beide rechtstreeks op de hoofdaansluiting werkte ook niet.
Klantenservice gebeld en deze zei dat het kwam omdat het analoge signaal eraf was en ze omgezet moest naar digitaal. Daarom moest ze van het kabel tv pakket van 20,95 naar het pakket tv start pakket van 27,95, zou er een nieuwe mediabox komen en dan zouden beide televisies het weer doen.

Ik vond dit een bijzonde uitleg en wil hier toch even checken of dit wel klopt.

Situatie nu:
Analoge tv signaal is al 4-5 jaar geleden uitgeschakeld (medewerker had het zelf over mei 2018, en radio (word niet gebruikt bij haar) in de regio ook vorig jaar
Kabel tv abonnement a 20,95 per maand.
2 televisies:
-1 zonder ci module, ingesteld op netwerk id 4444
-1 met een humax 5500C, geleverd door ziggo ter vervanging van het analoge signaal jaren terug.

Heeft altijd gewerkt en sinds vorige week donderdag dus niet meer.
Volgens de klantenservice medewerker waren er 2 opties. Een ci module erbij bestellen a 2 euro, dan zou de ci-loze tv het weer gaan doen, maar de tv met de humax nog steeds niet. Of een upgrade naar TV-start, er komt dan een nieuwe decoder, en het signaal in huis zou dan ineens omgezet zijn naar digitaal waardoor de ci-loze tv het ook weer moest doen. Dit zou 2 dagen duren omdat dan de nieuwe decoder in huis is.
We zijn voor nu maar voor deze optie gegaan omdat geen televisie ook erg vervelend is.

Ik vind dit een heel raar verhaal en kan de logica ook niet zien als dit verhaal wel klopt, want er word dus al jaren digitaal gekeken.

Er lag daarnaast ook nog een brief in de brievenbus dat er op de 21e in de nacht netwerkonderhoud zal zijn, en het schijnt dat er meerdere mensen (ook zakelijke alles in 1 aansluitingen) in de omgeving met niet werkende ziggo verbindingen zitten of zaten. Of dat nu nog zo was was op dit moment niet duidelijk maar dit zou ze ook nog gaan navragen bij bekenden in de buurt.
Ik zou dus mijn geld gezet hebben op een storing/defect ergens in het ziggo netwerk.

Wie kan mij vertellen hoe dit zit?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
saintje
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Daar ben ik weer met de update.


Monteur is vrijdag geweest, schijnt in de wijk/straatkast wat aangepast te hebben, heeft op 1 tv opnieuw de zenders gezocht (want die waren ontregeld door het zoeken zonder signaal) en alles deed het weer.
Pakketje was helaas bij de buren afgeleverd dus die is teruggestuurd en hopelijk word die verandering dus ook nog in orde gemaakt.

Bekijk in context

18 Reacties 18
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 


@saintje  schreef:


Ik zou dus mijn geld gezet hebben op een storing/defect ergens in het ziggo netwerk.

Wie kan mij vertellen hoe dit zit?


 

Mee eens, de klantenservice medewerker praat onzin. Wat jij doorgeeft klopt als een bus.

Er lijkt geen signaal aanwezig te zijn, dat komt er met een nieuwe mediabox ook niet.

saintje
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Daarom, we zijn voor nu maar voor de optie wel doen gegaan omdat er toch een bedenktijd op zit. Medewerker was wel zo aardig om eenmalige aansluitkosten te schrappen, en om 14 euro korting te geven zodat de 1e 2 maanden nog voor de oude prijs zouden zijn. Maar naar mijn idee is het kabel tv pakket prima geschikt voor digitale tv (heeft ziggo nog anders dan?)

Hij is het nog 2x gaan navragen bij collega's omdat ik tijdens het gesprek ook al behoorlijk kritisch was en de uitleg echt niet kon plaatsen, maar dit was toch echt de conclusie en als we het niet geloofden dan konden we op de brief reageren die we zouden krijgen en het nog annuleren of we konden een monteur krijgen die het persoonlijk kon uitleggen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het TV Start pakket aansmeren als oplossing is echt onzin, dan zal je netwerk code 5555 moeten gaan gebruiken voor de gecodeerde kanalen. De 5500C kan hoe dan ook enkel de ongecodeerde kanalen ontvangen.

 

Nee, minpunten voor deze medewerker en zijn collega's, klinkklare onzin er is simpel weg nog een storing.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@saintje het lijkt er sterk op dat er een kabel niet goed aangesloten is.

 

Een Ziggo moderator kan zien of er nog een storing is of dat die opgelost is en wat er nu moet gebeuren.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link kom je in je Ziggo community profiel, op die pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Bert  schreef:



Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.


Dat zal niet veel nut hebben omdat het een kennis van TS betreft.

Misschien kun je ze in ''Persoonlijke opmerkingen'' plaatsen? Ik weet niet zeker of moderatoren dit kunnen inzien.

.

saintje
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Heb het bij de persoonlijke opmerkingen gezet.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@saintje goed dat je het even aangeeft hoor. Het is inderdaad nogal merkwaardig. We gaan samen eens kijken op het adres van je kennis.

Ik heb je een privébericht gestuurd aangezien me niet alles duidelijk was. Vandaar. Wordt vervolgt! 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@saintje dankje voor de update. Dan heb ik de juiste informatie. Ik weet niet in hoeverre je nog up to date informatie hebt, maar weet je of deze stappen al volledig zijn uitgevoerd? 

saintje
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Gisteren alle probleemoplossingstappen doorgelopen. Geen resultaat op beide tvs.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@saintje dank voor de toelichting. Ik zorg dat er een monteur naar het adres gaat. Deze komt vrijdag 22-04 tussen 08:00-13:00 uur.

Schikt dat niet? De klant kan in diens eigen Mijn Ziggo de afspraak aanpassen. Houd je ons op de hoogte nav de conclusie van de monteur?

saintje
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Doe ik. Wat te doen met de omschakeling naar het nieuwe pakket en de nieuwe spullen? Mogelijk komen die morgen. Meegeven aan de monteur? Opsturen?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@saintje terecht dat je dit vraagt. Dit kon ik zo kort dag inderdaad niet meer ''keren'', dus in dat geval is weigeren aan de deur het beste/snelste. 

saintje
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Prima! Ik laat weten hoe het loopt!

saintje
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Daar ben ik weer met de update.


Monteur is vrijdag geweest, schijnt in de wijk/straatkast wat aangepast te hebben, heeft op 1 tv opnieuw de zenders gezocht (want die waren ontregeld door het zoeken zonder signaal) en alles deed het weer.
Pakketje was helaas bij de buren afgeleverd dus die is teruggestuurd en hopelijk word die verandering dus ook nog in orde gemaakt.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@saintje, fijn dat de afspraak goed verlopen is. Jammer dat het pakket nu teruggestuurd is. Het ging om het Tv start pakket begrijp ik? Deze moet nog in orde gemaakt worden?

saintje
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Hoezo jammer?
Tvstart moet inderdaad weer teruggezet worden naar haar oude kabeltv pakket.

Ze had de klantenservice erover gebeld en die zeiden terugsturen.
Ook werd verteld dat ze de creditnota van 14 euro dan weer terug moest betalen, wat logisch is aangezien dit de korting was voor de 1e 2 maanden dat tv start duurder was.
Ik neem aan dat de klantenservice dit dus in orde heeft gemaakt maar ik ben daar niet bij geweest.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Sorry, dat had ik verkeerd begrepen. Het klopt inderdaad dat het abonnement weer terug is naar hoe het eerder was. Dus dat is in orde! 

saintje
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Fijn! Dan is alles goedgekomen!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic