Beste mensen,
Een kennis van me zit al sinds vorige week donderdag zonder tv. Er was toen op de website van ziggo een melding te zien dat er inderdaad een storing was en deze zou vrijdag na 17.00 verholpen zijn.
Helaas heeft ze nog steeds geen tv en met de paasdagen er tussen ben ik vandaag even gaan kijken bij haar.
Inderdaad geen signaal en ook de tv opnieuw naar zenders laten zoeken resulteerde in 0 gevonden zender.
Ze heeft 2 televisies, en beide rechtstreeks op de hoofdaansluiting werkte ook niet.
Klantenservice gebeld en deze zei dat het kwam omdat het analoge signaal eraf was en ze omgezet moest naar digitaal. Daarom moest ze van het kabel tv pakket van 20,95 naar het pakket tv start pakket van 27,95, zou er een nieuwe mediabox komen en dan zouden beide televisies het weer doen.
Ik vond dit een bijzonde uitleg en wil hier toch even checken of dit wel klopt.
Situatie nu:
Analoge tv signaal is al 4-5 jaar geleden uitgeschakeld (medewerker had het zelf over mei 2018, en radio (word niet gebruikt bij haar) in de regio ook vorig jaar
Kabel tv abonnement a 20,95 per maand.
2 televisies:
-1 zonder ci module, ingesteld op netwerk id 4444
-1 met een humax 5500C, geleverd door ziggo ter vervanging van het analoge signaal jaren terug.
Heeft altijd gewerkt en sinds vorige week donderdag dus niet meer.
Volgens de klantenservice medewerker waren er 2 opties. Een ci module erbij bestellen a 2 euro, dan zou de ci-loze tv het weer gaan doen, maar de tv met de humax nog steeds niet. Of een upgrade naar TV-start, er komt dan een nieuwe decoder, en het signaal in huis zou dan ineens omgezet zijn naar digitaal waardoor de ci-loze tv het ook weer moest doen. Dit zou 2 dagen duren omdat dan de nieuwe decoder in huis is.
We zijn voor nu maar voor deze optie gegaan omdat geen televisie ook erg vervelend is.
Ik vind dit een heel raar verhaal en kan de logica ook niet zien als dit verhaal wel klopt, want er word dus al jaren digitaal gekeken.
Er lag daarnaast ook nog een brief in de brievenbus dat er op de 21e in de nacht netwerkonderhoud zal zijn, en het schijnt dat er meerdere mensen (ook zakelijke alles in 1 aansluitingen) in de omgeving met niet werkende ziggo verbindingen zitten of zaten. Of dat nu nog zo was was op dit moment niet duidelijk maar dit zou ze ook nog gaan navragen bij bekenden in de buurt.
Ik zou dus mijn geld gezet hebben op een storing/defect ergens in het ziggo netwerk.
Wie kan mij vertellen hoe dit zit?