1
Vraag
2
Reacties
jeansman501

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Geen signaal via Ziggo mediabox na aansluiten Chromecast met Google TV

Heb gisteren de net uitgekomen Chromecast met Google TV aangesloten op mijn Philips tv en de apps . Dat verliep vlekkeloos en wilde daarna weer terug om tv te kijken zonder Chromecast. De kabels waren weer in de juiste HDMI aansluitingen geplaats, want een oudere Chromecast verwijderd. Sinds die tijd krijg ik welke source ik ook probeer de melding ' Er is geen signaal' van de mediabox. Alle aansluitingen opnieuw geprobeerd, maar blijf de melding houden, maar zonder succes. Ziggo medewerker kon mij niet verder helpen en zijn oplossing was om maar een monteur (€) langs te sturen. Nu is dat uiteraard een optie, maar ik zag graag een oplossing die ik zelf me tenig hulp kan oplossen. Wie heeft hier een nuttig idee voor een valide oplossing ?  

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@jeansman501  ok, als de mediabox wel is aangesloten en aanstaat, de Coax kabel losgeschoten? Hoe is het nu eigenlijk aangesloten. Is het mogelijk daar een foto van te zien?

Bekijk in context

Uitgelicht
jeansman501
topicstarter
Level 2
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Lotte  Inmiddels is het 'probleem'  inderdaad opgelost , dankzij de medewerkers/leden van de community hier. Een losgelaten en zo niet aangesloten coax kabel , die ik dus over het hoofd heb gezien, was het euvel.  Weet niet of mijn vorige reactie er nog op staat, maar die neem ik dan oprecht terug.  

13 Reacties 13
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @jeansman501, ik lees dat je contact hebt gehad met mijn collega's. Uit hun berichten begrijp ik dat alles weer werkt! Mocht dit niet het geval zijn da hoor ik dat graag. 

jeansman501
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Was het maar waar, integendeel ik kijk nu via de apps en overweeg het zo maar te laten en afscheid te nemen van Ziggo tv 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@jeansman501  Even een "rare gedachte" een chromecast heeft stroom nodig. U had toch geen stopcontact te kort zodat de mediabox nu geen stroom heeft? Of een andere mogelijkheid: de schakelaar op de achterkant per ongeluk omgezet naar de "uitstand"

jeansman501
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@jansmarcel  Dank voor de reactie, ik had beide apparatuur (mediabox & chromecast) aan de stroom, anders kon ik ook niet lezen dat de mediabox aangaf dat er signaalverlies was en of ik alles wel goed had aangesloten. Die opties heb ik al met medewerker heldesk van Ziggo getest en gaf geen oplossing. Vandaar mijn vraag nu hier in deze community 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Begrijp ik het goed dat alle apparaten zijn losgekoppeld in plaats van de Chromecast in een vrije HDMI te stoppen? Althans op de plek van de oude.

Om welke mediabox gaat dit is deze wel aangesloten met een coax kabel aan een wandcontactdoos?  Zonder coax verbinding heeft u ook geen signaal.

U ziet wel beeld van de mediabox waarmee ik bedoel het menu?

Deze Philips is dus niet gebaseerd op AndroidTV anders kon u de Ziggo Go TV app direct installeren.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@jeansman501  ok, als de mediabox wel is aangesloten en aanstaat, de Coax kabel losgeschoten? Hoe is het nu eigenlijk aangesloten. Is het mogelijk daar een foto van te zien?

jeansman501
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@jansmarcel  De coax is aan de mediabox en achterin mijn tv verbonden in de juiste HDMI aansluiting. Foto ervan voeg ik bij en diigitale tv werkte op deze manier prima met de gewone chromecast Aansluiting op tvAansluiting op tvAansluiting op de MediaboxAansluiting op de Mediabox 

jeansman501
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@RoWi. Mijn tv draait wel op Android, maar geeft geen updates meer van o.a. mijn NPO PLUS app en om die reden heb ik mijn oude chromecast vervangen door Chromecast met Google TV als oplossing en inderdaad ook prima werkt, op de 'gewone' digitale tv na met alleen de melding er is Signaal Verlies en kan ook niet bij de instellingen van de tv komen 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

jansmarcel_0-1656607692027.png
Op onderstaande foto zie ik ook geen COAX kabel in de rood omcirkelde aansluiting van de TV (Dit kan bewust zijn)

jansmarcel_1-1656607910549.png

 

@jeansman501  Ik heb even de foto van de mediabox geleend... ik zie hierop aangesloten helemaal rechts de spanningsadapter, de zwarte kabel links van de scart ofwel de HDMI, maar ik zie geen COAX kabel in de rood omcirkelde aansluiting. Als die er niet in zit krijg je ook geen signaal op de Mediabox

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Met de Ziggo Go TV app heeft u de mediabox niet meer nodig.

Als u niet bij de instellingen van de TV kan komen, dan gebruikt u de verkeerde afstandsbediening, voor de functies van uw TV moet u niet de AB van de Chromecast gebruiken.

De afstands bediening van de Philips gebruikt u om de juiste bronnen te kiezen. 

 

U heeft blijkbaar twee type kabels verward HDMI is iets anders dan Coax uw mediabox heeft echt een coax nodig zoals @jansmarcel zo mooi omcirkeld heeft. De TV heeft niet speciaal een coax aansluiting nodig. 

 

Zoals geschreven uw nieuwe Chromecast kan alles en mogelijk meer dan uw mediabox.

jeansman501
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@jansmarcel  Dank weer de medewerking, op de een of andere manier is de coax kabel bij mij letterlijk buiten beeld gebleven. In principe logisch dat die nodig is, maar in mijn beleving had ik alles goed geïnstaleerd. Zo zie je maar dat het wel goed is u als deskundigen zijn licht laten schijnen over een fout van mijn kant. Heel hartelijk dank en maar goed dat ik geen monteur heb laten langskomen en zo werkt alles weer goed en dat door het vergeten van één cruciale kabel. 🙈 👍

jeansman501
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@RoWi.  Klopt en mede dankzij mijn foto's en  @jansmarcel 's  feedback is  door mijn cruciale fout het probleem opgelost Ook dank voor uw meldingen en mijn verwarring van namen van de kabels, zal het niet snel meer vergeten . 

jeansman501
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Lotte  Inmiddels is het 'probleem'  inderdaad opgelost , dankzij de medewerkers/leden van de community hier. Een losgelaten en zo niet aangesloten coax kabel , die ik dus over het hoofd heb gezien, was het euvel.  Weet niet of mijn vorige reactie er nog op staat, maar die neem ik dan oprecht terug.  

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic