Vraag
Reacties
Willem-A
Level 1

Geen signaal op de Humax? Misschien toch wel..Lees dit eens.

Men leverde mij recent 2 Humax 5300c PVR's aan, alsmede een 5200c die allen bij het aansluiten een E48-52 melding aangaven, waarbij werd aangegeven dat het signaal in huis niet in orde was. Ook hier lieten deze apparaten dit zien, terwijl mijn andere Humax boxen prima werken op de aangelegde kabel.

Ook rechtstreeks op het AOP aansluiten bood geen soelaas. En dus heb ik er nog een 5300c bij gepakt welke ik eerder nog gebruikte, maar nu hetzelfde liet zien. Allen hetzelfde defect? Dat leek me sterk. Na wat zoeken dus eens naar het menu gegaan en daar de optie zender zoeken gekozen. En alvorens ik dit echt ging starten, liet de eerste 5300c na een korte tijd ineens 54% sterkte zien bij een kwaliteit van 100%. Prima dus. Na het zoeken en opslaan van de zenders werkte deze box uitstekend, en toen ik datzelfde deed met de andere apparaten behaalde ik hetzelfde resultaat. Allen werken weer naar behoren.

Ook een paar bij de kringloop op de kop getikte 5300c modellen werken weer als vanouds na deze handeling. Dus geen signaal betekent niet altijd dat het apparaat defect is, of dat er echt geen signaal op de kabel staat. 

Dit is dus geen vraag, maar een tip, en waard om op te letten.

e-mail meldingen
Aan Uit
0 Reacties 0