Ik heb met grote regelmaat geen signaal op NL1/2/3 op geen enkele van mijn (4) TV`s met allen een CI+ module. Alle andere zenders werken perfect en als ik wel signaal heb op NL1/2/3 dan is het beeld ook perfect, geen artefacten. Het is dus 100% beeld of geen signaal, dat is dan ook wat elke TV aangeeft, geen signaal. Er is geen logica in te ontdekken; dan is er signaal, dan weer niet en ook altijd alleen de 3 Nederlandse zenders. De ongecodeerde Duitse zenders zijn er dan wel gewoon evenals alle gecodeerde zenders.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb er deze week geen last meer van gehad; toch lijkt het er op dat er onderhoud heeft plaatsgevonden. Ik heb historisch grillige en afwijkende MER waardes op de QAM kanalen 30/31/32 zoals je hieronder kunt zien. Tot gisteren,14 april de waardes ineens keurig in lijn zijn met alle andere kanalen. Ook was er 13 & 14 april een storingsmelding vanuit Ziggo; vermoedelijk het onderhoud om het euvel op te lossen. In elk geval ziet het er nu keurig uit.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zijn jouw abonnee overname punt en coaxkabels van de kwaliteit die in deze tijd vereist zijn?
Het kan zijn dat je last hebt van instraling op bepaalde frequenties.
Heb je op een of meerdere televisies de mogelijkheid om je signaalsterktes en kwaliteit te bekijken?
Als het goed is moeten de signaalsterktes op alle frequenties overal ongeveer gelijk zijn. Kleine verschillen zijn normaal.
Dank voor je reactie; dat is onlangs allemaal nagekeken en nagemeten door een Ziggo monteur. De AOP, bekabeling en POA zijn up to date. Niet gebruikte poorten van de antenneversterker zijn voorzien van afsluitweerstanden. Enige aanpassing door de monteur is de filter om het retoursignaal te blokkeren. Zie foto;
De monteur gaf ook aan dat het signaal in orde is. Het probleem dat ik toen had (haperende Zoom/Teams) is opgelost door een nieuw modem.
Dat verklaart dus nog niet het probleem dat ik nu heb. Als ik instraling zou hebben, dan zou ik artefacten verwachten en die heb ik niet. Het signaal ontbreekt volledig en dan is het er weer. De signaalsterktes bij de TV`s heb ik voor zover mogelijk ook nagekeken; die zijn van het hoogste niveau.
Misschien je antenne versterker die kuren heeft?
probeer eens als het kan als de onderbreking zich weer voordoet een televisie aan te sluiten rechtstreeks op de splitter bij de AOP.
Dat kan ik inderdaad wel eens testen; ga ik doen.
Vrijdagavond afgesloten zonder NL1/2/3. Zaterdagochtend opgestaan met NL1/2/3 en het gehele weekend al gewoon beschikbaar. Ik heb dus nog niet kunnen testen direct op de POA; wordt vervolgd.
De drie NPO kanalen delen dezelfde mux, als er 1 geen signaal geeft zullen ze alle drie missen. Dat het zo wisselt is wel vreemd. Het gaat in ieder geval op een specifieke frequentie fout daar komt het op neer.
Inderdaad @RoWi. ik kan er geen enkel patroon of logica aan vastknopen behalve dat het er op lijkt dat de beschikbaarheid van de kanalen in de avonduren en in het weekend is. Nogmaals, dit is slechts een vermoeden, het is heel vreemd. Zodra het signaal weer weg is, zal ik een TV voor de meterkast zetten en een kabel direct in de POA/AOP plaatsen, dus voor de antenneversterker.
@Eddie the Eagle . dan zou ik toch een keer de aansluiting eens rechtstreeks aansluiten, dus zonder de multitab om te kijken wat er dan gebeurt. vaak zit dit soort problemen in f connectoren en slechte verbindingen.
Teun.
Het is alleen zo volstrekt willekeurig; nu al weer het hele weekend perfect beeld. Volgende week zal het wel weer wegvallen, dan ga ik `m maar eens direct verbinden voor de versterker.
Zeker een vreemd verhaal @Eddie the Eagle! Heel goed om het even zonder versterker te testen. Ben benieuwd naar de uitkomst.
Vandaag ook weer prima; het is de willekeur die zo vreemd is. Nu nog steeds signaal en perfect beeld.
@Lotte ; dit is het andere topic....bij het vorige dacht ik dat het aan de nieuwe TV lag maar dat was helemaal niet zo. Zodra het probleem weer speelt, ga ik testen direct op de POA. to be continued.
Ik heb er deze week geen last meer van gehad; toch lijkt het er op dat er onderhoud heeft plaatsgevonden. Ik heb historisch grillige en afwijkende MER waardes op de QAM kanalen 30/31/32 zoals je hieronder kunt zien. Tot gisteren,14 april de waardes ineens keurig in lijn zijn met alle andere kanalen. Ook was er 13 & 14 april een storingsmelding vanuit Ziggo; vermoedelijk het onderhoud om het euvel op te lossen. In elk geval ziet het er nu keurig uit.
Hoi @Eddie the Eagle, bedankt voor je update! Fijn dat het nu goed gaat met je verbinding. Houden zo!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.