1
Vraag
2
Reacties
MAK

Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Geen signaal na aantal uren zonder stroom

Gister is een nieuwe ‘stoppenkast’ geplaatst en ik meteen volgens alle voorschriften weer mediabox opgestart. Lukt niet. Alle opties doorlopen van uitzetten, alles loskoppelen etc. Alles doet het alleen krijg ik steeds 2010 en 2020 als melding. Alles doet afstandsbediening etc mijn CI boven doet het ook niet. Wat moet ik doen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MAK
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Aardlek etc zit er allemaal. En FRA boxje net een jaar nieuw. Maar goed ik krijg een nieuwe

Bekijk in context

14 Reacties 14
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Is de coax nog wel goed aangesloten op het eerste aansluitpunt ? Dat zit meestal ook in de stoppenkast.

Gebruik je een versterker? Doet die het?

MAK
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

steefb

bedankt voor je reactie. alles werkt!  Enige dat er gebeurd is dat gister langere tijd electra uit is geweest.

Onlangs (vorig jaar)is de oude horizon box geupdate en alles door ziggo installateur gecontroleerd. Ik heb wel een versterker die het ook doet. Internet doet het ook. Alle parcours heb ik doorlopen.

moet ik het eerst zonder de versterker doen?  Bij mij zit ingang internet etc niet in de stoppenkast maar andere kant huis. Groet MAK

MAK
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Streefb, ik schreef dat alles het deed, behalve dat ik geen signaal krijg. Dus geen tv

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

2010 en 2020 zijn beide signaalproblemen.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

 

En eventueel ook een foto van een andere wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Vervolg op bericht zojuist hierboven, als de Mediabox XL achter een versterker zit, kan zowel een te laag en een te hoog signaal deze problemen veroorzaken.

 

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

MAK
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb nu de versterker er uit gehaald en nog steeds lukt het niet. Ik weet dat de sterkte toen de instalkateur er was heel goed was. Maar hij deed wel een aantal acties. De versterkers zat er ook opBA0FE917-D57E-4A82-8561-32CACB2EFCD2.jpeg

MAK
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik ben nu softwareupdates voor Mediabox aan het zoeken.

begrijp niet dat een stroomstoring of tijdelijke werkzaamheden zo’n probleem kunnen veroorzaken. Je zou denken weer aanzetten en het werkt weer zoals het was voor de onderbreking. Misschien iets voor ziggo om aan te denken.😃

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@MAK Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

 

En eventueel ook een foto van een andere wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

MAK
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Beste Bert en Steefb

net contact gehad met ziggo. Alles doet het behalve mijn FRA splitter?! tussen binnenkomend signaal en versterker heeft toch een tik gehad en geeft geen lampje meer. Nieuwe wordt opgestuurd. Hoop dat dit het is en dat dan ook mijn CI+ het weer doet.

Bedankt voor jullie aandacht.

groet, MAK

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@MAK 

Vaak is het bij zo'n FRA-signaalversterker de voedingsadapter die het begeeft. De stekker-voedinkjes die tegenwoordig gebruikt worden werken niet meer op basis van een (nogal gewichtige en dure) transformator, maar met een minuscuul (scheidings-) transformator-tje een een elektronische schaking. Dit concept geeft minder stroomverliezen en is in productie goedkoper. Helaas hebben die ding niet het eeuwige leven. Als ze wat ouder zijn kan het opnieuw weer op de stroom aansluiten het moment zijn dat deze stuk gaan. Ook het snel aan- en uitschakelen van de 230V kan net de nekslag geven.

 

Bij installatie van een verdeelkast behoort het ook tot de taak van de installateur / elektricien om de (tegenwoordig voorgeschreven) aardlekschakelaars te testen. 

Hierbij wordt de stroomtoevoer onderbroken.

Waarschijnlijk heeft hij ook uitleg gegeven dat je geacht wordt die dingen periodiek te testen. Mogelijk heeft hij dit ook even gedemonstreerd.

 

Tja, dat kan net genoeg zijn om zo'n adapter (die al jaren en jaren constant aan staat) net even "het hoekje om te helpen".

MAK
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Aardlek etc zit er allemaal. En FRA boxje net een jaar nieuw. Maar goed ik krijg een nieuwe

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @MAK

Wat een gedoe zeg na de nieuwe stoppenkast! Heb je de nieuwe spullen al ontvangen en kun je weer zonder problemen TV kijken?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

We hebben helaas niks meer van je vernomen @MAK :(. Heb je inmiddels alles ontvangen en kun je weer zonder problemen TV kijken? 

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

(en daarna: ook even je opnames opschonen kan geen kwaad. 99% vindt de Mediabox XL niet zo fijn 😀)

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic