Master Splinter

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geen signaal melding Mediabox

Mijn Mediabox next van Ziggo (kleine kastje met Ziggo logo) geeft plots melding geen signaal.  

 

Voordat er een 'stormvloed' aan goedbedoelde adviezen komt: ik heb het complete stappenplan doorlopen zonder resultaat. 

 

Probleem; de Mediabox start op en zend daarbij duidelijk een signaal door naar de tv dat wordt ontvangen. Ik zie het rode scherm, start Mediabox op tv. Vervolgens gaat dit scherm na 45 seconden weg en krijg ik een "geen signaal" melding in beeld. 

 

Alle kabels zijn nagelopen. Mediabox gereset, stroom er af, kabel los en terug vast gezet.

 

Moet ik nu voor de Mediabox een uitvaart regelen en is deze onverwacht heengegaan. Of is er wat anders aan de hand. P.s. Ziggo meld geen storing in mijn omgeving. Geen signaal nu 10 uren 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

"Ik zie het rode scherm, start Mediabox op tv. Vervolgens gaat dit scherm na 45 seconden weg en krijg ik een "geen signaal" melding in beeld. "

Is dit een beeld van je TV of van de next?

Kun je hier een foto van plaatsen?

 

Het lijkt er namelijk op dat je TV op een HDMI verkeerde ingang staat ingesteld.

Kun je eens met de Next aan de TV eens op de andere HDMI ingangen zetten en kijken of daar wel het beeld van de Next is te zien?

 

Welke TV heb je precies?

Bekijk in context

2 Reacties 2
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

"Ik zie het rode scherm, start Mediabox op tv. Vervolgens gaat dit scherm na 45 seconden weg en krijg ik een "geen signaal" melding in beeld. "

Is dit een beeld van je TV of van de next?

Kun je hier een foto van plaatsen?

 

Het lijkt er namelijk op dat je TV op een HDMI verkeerde ingang staat ingesteld.

Kun je eens met de Next aan de TV eens op de andere HDMI ingangen zetten en kijken of daar wel het beeld van de Next is te zien?

 

Welke TV heb je precies?

Master Splinter
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb een LG Oled.  Het is niet de HDMI geweest. De kabel zit op HDMI 1 en deze hadden wij diverse malen met de afstandsbediening geselecteerd. En, deze kreeg natuurlijk al signaal gezien het rode begins scherm dat de Mediabox op de tv toonde als deze bezig was met opstarten. 

 

Maar, je gelooft het niet. Zomaar als uit een wonder geboren is het ineens opgelost. Waar de storing dus in heeft gezeten? 

 

Uitgelicht topic