@JvdS1 In dit geval heeft de opstelling voorheen wel gewerkt en zullen er eventueel kwa splitters de juiste ondersteunde variant zijn aangesloten. In 9 van de 10 gevallen heb je op je hoofdaansluitpunt geen 2 aansluitingen zitten. Deze heb je natuurlijk voor het aansluiten van zowel het modem als de mediabox wel nodig. In dit geval is het dus even afhankelijk of je gebruik maakt van meer diensten van Ziggo. In de situatie met zowel internet en televisie zal een splitter waarschijnlijk van toepassing zijn.
Raar dat dit probleem uit het niets begint op te treden in dit geval. Wat je zou kunnen proberen om uit te sluiten of het bij de splitters ligt: Even de mediabox rechtstreeks op het AOP (hoofdaansluitpunt) van ziggo aansluiten. In dit geval wil het ook wel eens gebeuren dat die splitters op den duur defect gaan. Soms eerder dan je zou verwachten. Mocht je hiermee wel signaal op de box kunnen krijgen heb je in ieder geval de oorzaak van het probleem kunnen pinpointen.
Als het kan zou ik ook graag een foto willen zien van de hoofdaansluiting gezien ik dan wel na zou kunnen gaan of daar een splitter op gemonteerd zit. Of dat misschien bij jou de situatie net iets anders in elkaar steekt.
Ik hoor graag wat de bevindingen zijn!