1
Vraag
2
Reacties
JvdS1

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

“Geen signaal, excuses voor het ongemak” als ik iets terug wil kijken

Goedemiddag, 

 

Als ik iets terug wil kijken krijg ik alleen de melding: geen signaal, sorry voor het ongemak. (Geen foutcode verder) (zie foto)

Live tv werkt wel gewoon. 

Ik heb de mediabox uitgezet en van stroom gehaald, maar dat heeft het niet verholpen. 

 

ik hoop dat iemand kan helpen. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
JvdS1
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Sorry voor vertraagde reactie (en wat zijn jullie vlot!!) 

 

Ik was niet thuis afgelopen weekend, nu werkt alles ineens weer - gelukkig! 

ik wil nog wel een foto sturen als dat anderen kan helpen, maar ik ben bang dat ik niet begrijp hoe ik dat moet doen.. de mediabox in de meterkast doen en zonder tv aansluiten? (Ik ben echt zo iemand die het stappenplan voor aansluiting 1voor1 volgt en hoopt dat het lukt 😬

 

In elk geval bedankt voor jullie meedenken! 

Bekijk in context

9 Reacties 9
R3solution

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag JVDS,

 

Gezien Live-TV wel gewoon lijkt te werken verdacht ik in dit geval dat er wel eens iets aan de hand zou kunnen zijn met het retoursignaal wat voor de interactieve diensten wordt gebruikt.

Zou je eventueel een foto van gemonteerde splitters of versterkers in de route tussen je hoofd aansluitpunt en de mediabox kunnen sturen.

 

Daarnaast ben ik ook heel benieuwd of de opstelling zoals hij nu staat voorheen wel met dezelfde aangesloten apparatuur heeft gefunctioneert. Dit zou indicatie kunnen geven over ondersteuningsproblemen van een eventuele splitter of versterker.

 

Ik hoor graag van je!

 

Vriendelijke groet,

Wesley

JvdS1
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Wesley, 

 

Bedankt voor je snelle reactie. Voor zover ik weet heb ik geen splitters of versterkers. Alleen een modem en een mediabox. Ik zeg er maar bij, heb hier allemaal totaal geen verstand van. Dus als je die 2 bedoelt kan ik daar wel een foto van sturen? 

 

 

Het heeft voorheen allemaal gewerkt en er is niets veranderd. 

Dank voor het meedenken!

 

 

EssieKB

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde. Gisteren Humax mediabox aangesloten omdat de oude Samsung niet meer goed werkte. Hoe Moet ik de ziggogo app op de iPad koppelen? Neem aan dat dat het probleem veroorzaakt?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@EssieKB Aangezien jij een humax gebruikt zal het wat anders zijn.

Koppelen met andere apparatuur hoeft niet en doet niet ter zake.

Je kunt beter een eigen topic maken.

Vermeld daarbij type nr en hoe een en ander is aangesloten.

Inclusief foutmeldingen.

EssieKB

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is anders wel exact dezelfde melding op de foto die JvdS1 hier gedeeld heeft. Zelfde tekst, kleur en opmaak. Dus het lijkt er wel op dat het om hetzelfde gaat. 

R3solution

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@JvdS1 In dit geval heeft de opstelling voorheen wel gewerkt en zullen er eventueel kwa splitters de juiste ondersteunde variant zijn aangesloten. In 9 van de 10 gevallen heb je op je hoofdaansluitpunt geen 2 aansluitingen zitten. Deze heb je natuurlijk voor het aansluiten van zowel het modem als de mediabox wel nodig. In dit geval is het dus even afhankelijk of je gebruik maakt van meer diensten van Ziggo. In de situatie met zowel internet en televisie zal een splitter waarschijnlijk van toepassing zijn. 

 

Raar dat dit probleem uit het niets begint op te treden in dit geval. Wat je zou kunnen proberen om uit te sluiten of het bij de splitters ligt: Even de mediabox rechtstreeks op het AOP (hoofdaansluitpunt) van ziggo aansluiten. In dit geval wil het ook wel eens gebeuren dat die splitters op den duur defect gaan. Soms eerder dan je zou verwachten. Mocht je hiermee wel signaal op de box kunnen krijgen heb je in ieder geval de oorzaak van het probleem kunnen pinpointen.

 

Als het kan zou ik ook graag een foto willen zien van de hoofdaansluiting gezien ik dan wel na zou kunnen gaan of daar een splitter op gemonteerd zit. Of dat misschien bij jou de situatie net iets anders in elkaar steekt.

Ik hoor graag wat de bevindingen zijn!

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedenavond @JvdS1,

Van een foutmelding bij het terugkijken word je natuurlijk niet vrolijk! Begrijpelijk dat je hier wat tegen wil doen. Top dat er daarom al veel reacties staan in dit topic.

Is het mogelijk om de gevraagde foto van de hoofdaansluiting te delen? Aan de hand daarvan kun je aanvullende tips krijgen 🙂

JvdS1
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Sorry voor vertraagde reactie (en wat zijn jullie vlot!!) 

 

Ik was niet thuis afgelopen weekend, nu werkt alles ineens weer - gelukkig! 

ik wil nog wel een foto sturen als dat anderen kan helpen, maar ik ben bang dat ik niet begrijp hoe ik dat moet doen.. de mediabox in de meterkast doen en zonder tv aansluiten? (Ik ben echt zo iemand die het stappenplan voor aansluiting 1voor1 volgt en hoopt dat het lukt 😬

 

In elk geval bedankt voor jullie meedenken! 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Super om te lezen @JvdS1 ! Haha, dan is het maar goed dat de foto je bespaart blijft! Mocht je in de toekomst ergens tegenaan lopen dan weet je ons te vinden 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic