Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.
Bert18
Level 2

Geen signaal en stotteren Quantis 317

Quantis QE317 geïnstalleerd maar krijg telkens meldingen “ geen signaal” en muziek stottert regelmatig. Ook na plaatsing nieuwe splitter POA-01-B dezelfde storingen. Wat nu te doen?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Waarschijnlijk wordt het signaal verstoord door de upstream vanuit het modem en is een (splitter met) retourbandfilter (resp. POA-254 of HPFX258-IECFM) noodzakelijk. Dit kun je nog testen door het modem tijdelijk te ontkoppelen.

Bekijk in context

0 Kudos
4 Reacties 4
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Waarschijnlijk wordt het signaal verstoord door de upstream vanuit het modem en is een (splitter met) retourbandfilter (resp. POA-254 of HPFX258-IECFM) noodzakelijk. Dit kun je nog testen door het modem tijdelijk te ontkoppelen.

0 Kudos
Bert18
Level 2
Topicstarter

Dankjewel, het lijkt de oorzaak te zijn. Nu op zoek naar de juiste retourbandsplitter.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.
Bert18
Level 2
Topicstarter

De filter heb ik vandaag ontvangen en gesplaatst. Het werkt! 

Allereerst dank voor de oplossing.