Gammamarleen

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen signaal bij opstarten

Als ik in de slaapkamer mijn nextbox aanzet krijg ik altijd de melding ,Geen signaal!! Als ik dan de box helemaal uitzet en wéér opnieuw aan doe hij het na enkele minuten gewoon weer!! Dit is dus altijd. En heb het idee dat het na de vorige updates is gebeurt. Heb hem pas een paar maanden en in het begin had ik dit niet!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@Gammamarleen Kijk aan! Goed gedaan. Dit is inderdaad een bekend incident, wat ik letterlijk heb geciteerd uit de incidententool: '’We zien meldingen waarbij de afstandsbediening van de Mediabox Next is gekoppeld aan de tv en klant geen beeld heeft wanneer hij/zij de rode aan/uit knop gebruikt om de tv en de Mediabox Next aan te zetten. Wanneer eerst de tv wordt aangezet via de witte aan/uit knop en daarna de Mediabox Next met de rode aan/uit knop speelt het probleem niet.'’

Dit wordt verholpen in softwareversie 4.31. Tot die tijd is het advies om eerst de TV aan te zetten met de witte knop en dan pas de Next decoder. Sorry voor het ongemak!

Bekijk in context

22 Reacties 22
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Uit welke energietoestand start de box op?

Gammamarleen
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik weet niet wat u bedoeld sorry.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Hoe staat de Next box in standby? Normaal , eco?

Gammamarleen
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Volgens mij normaal. Maar ik weet het niet. De monteur heeft alles aangesloten. Wij zijn niet zo technisch.  Hij heeft het de eerste weken gewoon gedaan.

The Fons

Level 10
  • 391Posts
  • 15Oplossingen
  • 359Likes

Na een update kan het zijn dat enkele instellingen zijn veranderd. Kijk in het menu van de desbetreffende box (tandwieltje) en zoek dan in welke energie stand je box staat. Probeer eens om de box in de hoge energie stand te zetten en kijk wat er dan gebeurt. 

Gammamarleen
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het gaat om de extra box in de slaapkamer,moet ik het dan dáár doen? Sorry voor de domme vraag maar ben niet zo technisch. 

The Fons

Level 10
  • 391Posts
  • 15Oplossingen
  • 359Likes

Ja, proberen kan sowieso geen kwaad en mocht het niet werken kan je altijd weer terugzetten in de stand waarin de box nu staat. Probeer het eens in de hoogste stand want dan zou de box het snelste moeten opstarten.

Je kan ook proberen om beide boxen, dus de hoofd Next en de extra Next allebei in de hoogste energie stand te zetten om te kijken of het dan beter werkt. Mocht het niet werken zet je het eventueel weer terug in de huidige stand. Qua energie verbruik maakt het trouwens weinig uit in welke stand de Next boxen staan.

Gammamarleen
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb het nagekeken en ze staan beiden gewoon op hoog!

The Fons

Level 10
  • 391Posts
  • 15Oplossingen
  • 359Likes

Heb je de boxen daarna opnieuw opgestart? Verstandig na een update even de boxen vd stroom halen en kijken of dat helpt. Anders dan weet ik het ook niet. Misschien iemand anders een oplossing?

Gammamarleen
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat is nu net het probleem! Ik moet hem elke keer als ik hem aan wil zetten éérst van de stroom halen anders doet hij het niet! Dan geeft hij dus eerst aan GEEN SIGNAAL. 

The Fons

Level 10
  • 391Posts
  • 15Oplossingen
  • 359Likes

Oei, klopt had ik beter moeten lezen. Helaas, dan zou ik het zo 1,2,3 ook niet weten......hoop dat er iemand is die je wel verder kan helpen.

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Gammamarleen . Welkom hier!

Ondanks dat ik dit vrijwel nooit meer tegenkom, klinkt het bijna of de mediabox sneller opstart dan je tv en hierdoor de verbinding niet helemaal lekker gaat. 

Wat je kunt doen is bij de mediabox waarbij dit gebeurt in het menu (bij beeld en geluid) de optie “1 knop voor aan- en uitzetten” eens uitzetten.  Vervolgens doe je voortaan eerst je tv aan (linker aan knop op de afstandsbediening) en dan pas de mediabox (rechter aanknop). 

 

Ik hoor graag hoe het dan gaat!

Gammamarleen
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat had iemand anders al voorgesteld. Dan moet je echter 2 afstandsbedieningen gebruiken en daar had ik dus géén zin in. Ik heb het zelf al opgelost! Had géén zin om instellingen te gaan veranderen en het werkt dus als ik op de afstandsbediening van de box eerst de tv aanzet en dan na enkele secondes de box!

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@Gammamarleen Kijk aan! Goed gedaan. Dit is inderdaad een bekend incident, wat ik letterlijk heb geciteerd uit de incidententool: '’We zien meldingen waarbij de afstandsbediening van de Mediabox Next is gekoppeld aan de tv en klant geen beeld heeft wanneer hij/zij de rode aan/uit knop gebruikt om de tv en de Mediabox Next aan te zetten. Wanneer eerst de tv wordt aangezet via de witte aan/uit knop en daarna de Mediabox Next met de rode aan/uit knop speelt het probleem niet.'’

Dit wordt verholpen in softwareversie 4.31. Tot die tijd is het advies om eerst de TV aan te zetten met de witte knop en dan pas de Next decoder. Sorry voor het ongemak!

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Vincent Ziggo wrote:

 Dit wordt verholpen in softwareversie 4.31. Tot die tijd is het advies om eerst de TV aan te zetten met de witte knop en dan pas de Next decoder. Sorry voor het ongemak!

Zo, gedurfd, een versienummer noemen voor een oplossing

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes
MaxH wrote:
Vincent Ziggo wrote:

 Dit wordt verholpen in softwareversie 4.31. Tot die tijd is het advies om eerst de TV aan te zetten met de witte knop en dan pas de Next decoder. Sorry voor het ongemak!

Zo, gedurfd, een versienummer noemen voor een oplossing

Het kan jaren duren voor we bij 4.31 zijn. Of ze slaan 4.31 over. Kansen genoeg om hier niet mee in de problemen te komen?

Ik ben al blij dat het opgelost wordt. Maar dat staat ook al tijden bij het audio delay topic. Oorzaak bekend.

Oplossing is er nog niet voor iedereen.

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Dit is de eerste keer, dat mijn Next problemen geeft na een update.
Buiten de lipsync issues, waar men dus niet wil luisteren naar de klanten om deze aanpasbaar te maken voor versnel mogelijkheid audio, heb ik sinds 4.28 problemen met het schakelen van de tv.
De TV moet ik dus ook handmatig aan zetten, want de box is zoals geopperd is, te snel met opstarten.
Ik begin langzaam aan, het vertrouwen te verliezen in de technische knowhow van de software leverancier.
Er moet ook een keuze mogelijkheid zijn, dat de klant evt. kan teruggaan naar zijn/haar goede werkende SW versie en niet moet gaan “wachten” op een FW versie, waarin de fout wordt hersteld.
 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Het opstarten gaat bij mij altijd goed nu. In het verleden heb ik een paar keer zwart beeld gehad. Ik merk wel dat er steeds kleine zaken aangepast worden waardoor het opstarten van Next/TV/Receiver nu niet altijd goed gaat. Meestal gaat het goed. Vooral als alles uit stond.

Kijk ik al tv en zet dan de Next aan met de rode knop dan kan er tegenwoordig van alles gebeuren. Mijn tv schakelt niet om naar de hdmi ingang. De receiver wel. Dan hoor ik het geluid van de Next en het beeld van de tv. Soms wel grappig. 

Uitzetten is ook niet meer altijd een success. Soms blijft de receiver aan. De Next en tv gaan wel altijd uit.

Afentoe krijgt de Next het voor elkaar om het geluid van de tvspeakers en receiver beide aan te zetten. Ook niet leuk. Zou ook niet moeten kunnen. Dat is een keuze op de tv. Of tvspeakers of receiver. Beide kun je niet kiezen. De Next kan dat wel.

En als klap op de vuurpijl zet de Next afentoe het geluid van de receiver een dB of 3-4 hoger als ik hem aanzet. Niet altijd.

Ik ben aan deze zaken gewend en verwacht ook geen oplossingen meer. Hoe meer de software mensen er aan knutselen hoe onstabieler het wordt. Het lijkt een beetje "brandje blussen".

Mijn Next staat wel in Eco mode. Dat werkt bij mij het beste. Zet ik hem in een snellere mode dan gaan er meer zaken fout.

Blijkbaar is de opstart snelheid een belangrijk punt en kun je daarmee scoren tov de concurrent en belangrijker dan stabiel opstarten. Het Ziggo logo zie ik de laatste tijd niet meer bijvoorbeeld. Dat is er wel een tijd geweest.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Je kunt redeneren wat je wil, maar Liberty Global trekt zijn eigen plan, als dat er is.

De al zeer lang bekende diverse hardnekkige fouten blijven.
Of je slachtoffer zal zijn lijkt een loterij. Over doelgerichte oplossingen hoor je niks. Misschien is er meer bekend over wat, wanneer en hoe precies, maar dat valt te betwijfelen of wordt wellicht angstvallig geheim gehouden.

Accepteer wat je krijgt. Dat geeft de minste kans op ergernis.
Een ander perspektief is er niet.

Uitgelicht topic