Vraag
Reacties
Oplossing
rimpelconsult
Level 2

Geen rtl 5 en rtl 7

Geen rtl5 en rtl7

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
rimpelconsult
Level 2
Topicstarter

Ziggo stuurde mij een nieuwe CI+ module en het euvel lijkt opgelost.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Gio2903
Level 17

kun je een foto plaatsen van je hoofdaansluiting? en alles wat daarop aangesloten is. waarschijnlijk heb je ruis op een bepaalde frequentie

0 Kudos
rimpelconsult
Level 2
Topicstarter

Ik heb 2 tv's. Op de ene heb ik alle zenders, op de andere geen rtl 7 e rtl z. Ik heb de C+ modules omgewisseld maar dat veranderde niets.  Volgens mijn herinnering heeft ziggo in de buurt we werkzaamheden uitgevoerd,  maar die mail kan ik niet meer vinden.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Mogelijke oplossing: De zenders opnieuw zoeken met de TV, zonder de CI+ in de TV.

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Hoi @rimpelconsult 

Zijn alle zenders inmiddels weer beschikbaar?

0 Kudos
rimpelconsult
Level 2
Topicstarter

Ziggo gaat me een nieuwe CI module opsturen. Afwachten maar.

0 Kudos
youriy
Level 17

Dat gaat niet helpen.

Karel.
Level 17

Je kan beter in het menu van de TV opzoek gaan naar zoiets als Signaal diagnose daar wordt dan de signaalkwaliteit (optimaal=100) en Signaalniveau (80-95) weergegeven. Vergelijk dat dan met kanalen die je wel goed ontvangt met die van RTL5 en RTL7. Of met die van de andere wel werkende TV.

0 Kudos
rimpelconsult
Level 2
Topicstarter

Naar welke frequenties moet ik dan kijken

0 Kudos
Karel.
Level 17

Je stemt af op het kanaal, en dan ga je in het menu van de TV opzoek naar iets als signaal diagnose/informatie/test. Waar en hoe je dat kan zien is Merk en type van de TV verschillend. De Help functie van de TV of de geintegreerde gebruikershandleiding (vaak ook online/downloadbaar bij fabrikant) zal je daar verder in kunnen helpen.

 

Op een willekeurige online manual van een LG 

 
⚙️-ℹ️->Algemeen->Kanalen->Kanaalafstelling (Kanaalafstelling en instellingen)->Signaaltest
  • Toont de MUX en service-informatie enz.
  • Er wordt alleen een signaaltest weergegeven voor de antenne of kabel
  • Sommige modellen worden mogelijk niet ondersteund.

bron: http://kr.eguide.lgappstv.com/manual/w22_odm_mr3/global/Apps/w22_odm_mr3_e1/e_dut/settings.html#

 

Zelf heb ik geen LG tv, Iets vergelijkbaars of het zelfde is misschien ook van toepassing op je TV.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@rimpelconsult we zijn weer enkele dagen verder.

Hebben de laatstgenoemde tips nog geholpen? Wat is de stand van zaken?

0 Kudos
rimpelconsult
Level 2
Topicstarter

Ziggo stuurde mij een nieuwe CI+ module en het euvel lijkt opgelost.

rimpelconsult
Level 2
Topicstarter

Zuggo stuurde nieuwe CI module. Lijkt nu opgelost.