1
Vraag
2
Reacties
rimpelconsult

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Geen rtl 5 en rtl 7

Geen rtl5 en rtl7

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
rimpelconsult
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo stuurde mij een nieuwe CI+ module en het euvel lijkt opgelost.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

kun je een foto plaatsen van je hoofdaansluiting? en alles wat daarop aangesloten is. waarschijnlijk heb je ruis op een bepaalde frequentie

rimpelconsult
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb 2 tv's. Op de ene heb ik alle zenders, op de andere geen rtl 7 e rtl z. Ik heb de C+ modules omgewisseld maar dat veranderde niets.  Volgens mijn herinnering heeft ziggo in de buurt we werkzaamheden uitgevoerd,  maar die mail kan ik niet meer vinden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mogelijke oplossing: De zenders opnieuw zoeken met de TV, zonder de CI+ in de TV.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @rimpelconsult 

Zijn alle zenders inmiddels weer beschikbaar?

rimpelconsult
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo gaat me een nieuwe CI module opsturen. Afwachten maar.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Dat gaat niet helpen.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Je kan beter in het menu van de TV opzoek gaan naar zoiets als Signaal diagnose daar wordt dan de signaalkwaliteit (optimaal=100) en Signaalniveau (80-95) weergegeven. Vergelijk dat dan met kanalen die je wel goed ontvangt met die van RTL5 en RTL7. Of met die van de andere wel werkende TV.

rimpelconsult
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Naar welke frequenties moet ik dan kijken

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Je stemt af op het kanaal, en dan ga je in het menu van de TV opzoek naar iets als signaal diagnose/informatie/test. Waar en hoe je dat kan zien is Merk en type van de TV verschillend. De Help functie van de TV of de geintegreerde gebruikershandleiding (vaak ook online/downloadbaar bij fabrikant) zal je daar verder in kunnen helpen.

 

Op een willekeurige online manual van een LG 

 
⚙️-ℹ️->Algemeen->Kanalen->Kanaalafstelling (Kanaalafstelling en instellingen)->Signaaltest
  • Toont de MUX en service-informatie enz.
  • Er wordt alleen een signaaltest weergegeven voor de antenne of kabel
  • Sommige modellen worden mogelijk niet ondersteund.

bron: http://kr.eguide.lgappstv.com/manual/w22_odm_mr3/global/Apps/w22_odm_mr3_e1/e_dut/settings.html#

 

Zelf heb ik geen LG tv, Iets vergelijkbaars of het zelfde is misschien ook van toepassing op je TV.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@rimpelconsult we zijn weer enkele dagen verder.

Hebben de laatstgenoemde tips nog geholpen? Wat is de stand van zaken?

rimpelconsult
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo stuurde mij een nieuwe CI+ module en het euvel lijkt opgelost.

rimpelconsult
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Zuggo stuurde nieuwe CI module. Lijkt nu opgelost.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic