1
Vraag
2
Reacties
moontje47

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Geen retoursignaal Mediabox XL

goedenmiddag ik ben overgestapt van kpn naar ziggo, dat zou de 14e gebeuren, maar kreeg foutmelding 1010
de 16e kwam er een monteur die is nog geen 5 min binnen geweest omdat hij bang was voor honden die appart zaten.
het werkt nog steeds niet.
zitten geen versterkers tussen rechtstreeks uit de kast naar de muur.
maar werkt nog steeds niet vandaag weer gebeld kunnen niet eerder dan de 23 ste kpn is er sinds vandaag af heb dus niks meer.
iemand die een oplossing weer?
dit is in de meterkast en dit aan mijn muur in de huiskamer
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7506Posts
  • 634Oplossingen
  • 4053Likes
Hallo moontje47,

Wat een verhaal zeg! Ik heb nog niet eerder gelezen dat iemand zo bang voor een hond kan zijn. Zelf ben ik een enorme dierenvriend en vindt elk huisdier erg leuk. Gelukkig wordt je in deze situatie door andere leden van de Ziggo Community al goed bijgestaan en zit je niet helemaal zonder internet. Welkom hier.

Achter de schermen ben ik al even voor je bezig om nog eerder een afspraak te regelen. Nu heb ik iets beschikbaar, maar moet ik ook weten of jij dan thuis bent. Helaas krijg ik je op je mobiele telefoonnummer niet te pakken.

Stuur je mij een voor snel 17:30 uur privébericht met een nummer waarop ik je kan bellen? Dan bel ik je direct terug :blush:

Bekijk in context

29 Reacties 29
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76406Posts
  • 5203Oplossingen
  • 22534Likes
Als ik het goed zie, dan is alles niet volgens de hedendaagse standaard aangesloten.

1010 wil zeggen dat je geen uitgaand signaal hebt en de Mediabox de Ziggo servers niet kan bereiken.

Kun je wel met de TV instellingen TV kijken?
Of analoog of digitaal via een DVB-C tuner die in veel TV's zit?

Ik zal je probleem bij een Ziggo moderator wegleggen, mogelijk zien zij een opengevallen plek in de agenda om de monteur naar voren halen.

Zorg dat in je community profiel je postcode en huisnummer staat, dan kunnen zij direct in je gegevens kijken.
moontje47
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
ik kan gewoon tv kijken als ik hem van de muur rechtstreeks in mijn tv stop.
zodra die box ertussen zit krijg ik de ene keer 1010 en de andere keer 1020.
heb hem al een harde reset moeten geven dat hij alles opnieuw laad maar dan blijft hij heel lang hangen op even geduld aub en dan krijg ik deze melding 1010 of 1020 modem is verbing kwijt.
monteur kan niet eerder dan de 23 ste of moet er een inhuren van ziggo zakelijk maar die moet ik betalen.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Tras 11/c is oud maar wel retourgeschikt dus mogelijk zit er nog een oud filter in de straat wat je retoursignaal blokkeert.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Nick999 wrote:
Tras 11/c is oud maar wel retourgeschikt dus mogelijk zit er nog een oud filter in de straat wat je retoursignaal blokkeert.



Wilde ik zeggen... Is wel een oudje hoor. Vervanging kan nooit kwaad denk ik.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Klopt Willem-A Hij heeft wat minder frequentiebereik. Maar het modem/de box zou sowieso online moeten komen.
En aangezien er verder geen andere AOP tussen zit (waarschijnlijk oudere woning) is de kans groot dat er een retourfilter in de EV is geplaatst. Dat gebeurde vaker bij aansluitingen die geen Ziggo/UPC inyternet of interactieve diensten hadden om zoveel mogelijk storing te voorkomen.
Dus ik denk dat de monteur in de EV het filter moet verwijderen. Waarom hij trouwens niet gelijk de Tras heeft vervangen is mij een raadsel. Hij moet echt bang geweest zijn. (of erg hongerig) :grin:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Nick999

buiten het gegeven dat de aansluiting is verouderd, want zo zie ik het even, kijk ik ook naar de aansluitingen van de coax aansluiting. En ik weet niet hoe de Tv uitgang er aan toe is, maar de radio uitgang lijkt nogal wat roest te bevatten?

En bang of niet (ben ik soms ook voor die bijtertjes) die beesten kun je even apart houden en dan moet een monteur toch pas weggaan als echt alles up-to-date en in orde is...
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
Willem-A wrote:
En bang of niet (ben ik soms ook voor die bijtertjes) die beesten kun je even apart houden en dan moet een monteur toch pas weggaan als echt alles up-to-date en in orde is...


De monteur heeft hier gewoon slecht werk geleverd, hoe dan ook vind ik dat Ziggo hier voor moet compenseren en dan maar een zakelijke monteur sturen (op eigen kosten).
moontje47
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Nick999 wrote:
Tras 11/c is oud maar wel retourgeschikt dus mogelijk zit er nog een oud filter in de straat wat je retoursignaal blokkeert.

kunnen ze dat bij ziggo niet zien?
ik heb nooit ziggo gehad en de vorige bewoners ook niet, dus de kans is groot dat ik op uit in het kastje in de straat zijn?
zo simpel..
moontje47
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Nick999 wrote:
Klopt Willem-A Hij heeft wat minder frequentiebereik. Maar het modem/de box zou sowieso online moeten komen.
En aangezien er verder geen andere AOP tussen zit (waarschijnlijk oudere woning) is de kans groot dat er een retourfilter in de EV is geplaatst. Dat gebeurde vaker bij aansluitingen die geen Ziggo/UPC inyternet of interactieve diensten hadden om zoveel mogelijk storing te voorkomen.
Dus ik denk dat de monteur in de EV het filter moet verwijderen. Waarom hij trouwens niet gelijk de Tras heeft vervangen is mij een raadsel. Hij moet echt bang geweest zijn. (of erg hongerig) :grin:

deze huizen zijn van 1982/83
moontje47
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Willem-A wrote:
Dag Nick999

buiten het gegeven dat de aansluiting is verouderd, want zo zie ik het even, kijk ik ook naar de aansluitingen van de coax aansluiting. En ik weet niet hoe de Tv uitgang er aan toe is, maar de radio uitgang lijkt nogal wat roest te bevatten?

En bang of niet (ben ik soms ook voor die bijtertjes) die beesten kun je even apart houden en dan moet een monteur toch pas weggaan als echt alles up-to-date en in orde is...

ik snap best dat mensen bang zijn voor honden, maar had ze achter de deur in hun bench was geen mogelijkheid dat ze bij hem konden komen.
vanmorgen was ik de 6 die klaagde over deze mijnheer, bij een ander is hij niet eens binnen geweest toen hij een bordje zag wacht voor de hond, hij is gelijk weggeaan.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
moontje47 Ziggo kan niet zien of er een filter in de eindversterker (dat grijze kastje buiten) zit. Ze zien alleen of het modem retour heeft of niet maar niet waar het mis gaat.
En te zien aan je foto's zit er verder binnen niets wat het probleem kan veroorzaken dus kan het alleen buiten zitten. Maar wel raar dat de monteur niet beter gemeten heeft want hij heeft ook meetapparatuur om retour te meten.
moontje47
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Nick999 wrote:
Klopt Willem-A Hij heeft wat minder frequentiebereik. Maar het modem/de box zou sowieso online moeten komen.
En aangezien er verder geen andere AOP tussen zit (waarschijnlijk oudere woning) is de kans groot dat er een retourfilter in de EV is geplaatst. Dat gebeurde vaker bij aansluitingen die geen Ziggo/UPC inyternet of interactieve diensten hadden om zoveel mogelijk storing te voorkomen.
Dus ik denk dat de monteur in de EV het filter moet verwijderen. Waarom hij trouwens niet gelijk de Tras heeft vervangen is mij een raadsel. Hij moet echt bang geweest zijn. (of erg hongerig) :grin:

hij was echt heel erg bang, hij kon niet anders dan naar die deur kijken.
was best zielig, maar zeg dan ben zo bang ik geef het door aan een collega maar laat niet iemand zo zitten
moontje47
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Nick999 wrote:
moontje47 Ziggo kan niet zien of er een filter in de eindversterker (dat grijze kastje buiten) zit. Ze zien alleen of het modem retour heeft of niet maar niet waar het mis gaat.
En te zien aan je foto's zit er verder binnen niets wat het probleem kan veroorzaken dus kan het alleen buiten zitten. Maar wel raar dat de monteur niet beter gemeten heeft want hij heeft ook meetapparatuur om retour te meten.

hij heeft wel een meter op aansluitpunt gezet en hij zei dat er signaal op zat
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
moontje47 wrote:


hij heeft wel een meter op aansluitpunt gezet en hij zei dat er signaal op zat


Dat is waarschijnlijk binnenkomend signaal. Maar dat klopt ook anders had je geen digitale tv gehad. Maar hij heeft waarschijnlijk niet getest of er ook retour was en als hij slim was, dan had hij de aansluiting in de muur ook meteen vervangen want die valt ook onder Ziggo's verantwoordelijkheid.
moontje47
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Nick999 wrote:

moontje47 wrote:

hij heeft wel een meter op aansluitpunt gezet en hij zei dat er signaal op zat
Dat is waarschijnlijk binnenkomend signaal. Maar dat klopt ook anders had je geen digitale tv gehad. Maar hij heeft waarschijnlijk niet getest of er ook retour was en als hij slim was, dan had hij de aansluiting in de muur ook meteen vervangen want die valt ook onder Ziggo's verantwoordelijkheid.

hij heeft het kapje niet eraf gehaald, moest ik vanmorgen doen bij de helpdesk
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
De aansluiting in de muur (in dit geval is dat ook gelijk de AOP) is normaal het eerste waar hij naar kijkt.
Maar vraag: waarom is de groene kabel in de meterkast zo doorverbonden? zat er eerst iets anders ? Want normaal is het gewoomn een doorlopende kabel zonder stekkers.
moontje47
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Nick999 wrote:
De aansluiting in de muur (in dit geval is dat ook gelijk de AOP) is normaal het eerste waar hij naar kijkt.
Maar vraag: waarom is de groene kabel in de meterkast zo doorverbonden? zat er eerst iets anders ? Want normaal is het gewoomn een doorlopende kabel zonder stekkers.


deze huizen zijn van 82, denk nod dat er een hele oude upc modem tussen heb gezeten.
moontje47
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
heb tijdelijk opgelost met internet, zit op een wifi spot
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7506Posts
  • 634Oplossingen
  • 4053Likes
Hallo moontje47,

Wat een verhaal zeg! Ik heb nog niet eerder gelezen dat iemand zo bang voor een hond kan zijn. Zelf ben ik een enorme dierenvriend en vindt elk huisdier erg leuk. Gelukkig wordt je in deze situatie door andere leden van de Ziggo Community al goed bijgestaan en zit je niet helemaal zonder internet. Welkom hier.

Achter de schermen ben ik al even voor je bezig om nog eerder een afspraak te regelen. Nu heb ik iets beschikbaar, maar moet ik ook weten of jij dan thuis bent. Helaas krijg ik je op je mobiele telefoonnummer niet te pakken.

Stuur je mij een voor snel 17:30 uur privébericht met een nummer waarop ik je kan bellen? Dan bel ik je direct terug :blush:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic