1
Vraag
2
Reageer en help mee
Stoet

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen ontvangst lokale omroep Het Hogeland

Hallo allemaal,

Op verzoek van de Ziggo servicecenter leg ik hier mijn vraag neer, zij komen er niet uit.

Bij ons is sinds 1 september een nieuwe lokale omroep in de lucht. Die kunnen wij niet ontvangen en de buren en andere mensen bij ons in het dorp wel. Ben er al langere tijd mee bezig, heb vele mogelijkheden op verzoek van de (altijd vriendelijke medewerkers trouwens) mensen daar. Zenders opnieuw zoeken, instellen, nieuwe kabels, monteur langs geweest, mediabox rechtstreeks op ingangspunt aangesloten maar niks helpt. Heb ook van anderen al vele suggesties gekregen om te proberen maar het blijft bij de melding op kanaal 44 : Deze zender bestaat niet.

Via social media heb ik ook oproep geplaatst of meer Ziggo (en KPN) klanten hier problemen mee hebben. Ja dus, maar er is geen regelmaat in te ontdekken waarom men het wel/niet kan ontvangen. Ook mensen die overburen zijn kampen met hetzelfde euvel, de een ontvangt het wel, de ander niet. Ook bij ons in de buurt zijn er kijkers die op dat kanaal dezelfde melding krijgen.

Is er hier iemand die kan helpen?

Vriendelijke groet Dick.

22 Reacties 22
Stoet
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
PeterH2020 wrote:
Lycke Ziggo wrote:

Hm. Ik ga eerlijk zijn dat ik een beetje twijfel en ik kan de informatie ook niet zo 1,2,3, vinden, maar ik ga voor jullie op zoek! 

Volgens mij zie je met de Mediabox XL niet (alle) lokale zenders. Dat heeft, als ik het me goed herinner, te maken met het feit dat de mediabox niet aan je regio gekoppeld is. 

Met een TV met dvb-c tuner zie je de zenders wel. En met de mediabox Next ook. Ik verwacht dus ook dat het via de mediabox XL ook werkt, na de upgrade die er aan komt. 

 

Maar goed, dit is dus allemaal een beetje giswerk nog. Ik zoek het voor je uit! 

Regio code goed zetten is toch niet zo lastig?

Probeer het volgende eens.

 

uitvoeren: menu, opties, uitgebreide instellingen, mediabox xl, fabrieksinstellingen. Pincode + standaardinstellingen.

 

Na de reset zou je regio code ook weer goed moeten staan.

 

 

Dag Peter,

 

Dank voor de reactie.

Maar dit terugzetten naar de fabrieks- of standaard instellingen heb ik in één van mijn eerste contactmomenten met een Ziggo medewerker al gedaan en dat heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd. Volgens mij heeft het geen zin om dat nu dan nog eens te proberen.

 

Stoet.

Stoet
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dag enthousiaste meedenkers,

Na een radiostilte van bijna een week meld ik me weer. Van iemand die bij de lokale omroep werkt en die mijn zoektocht volgt, kreeg ik vorige week het bericht dat hij de zender waar het om gaat nu wel kan ontvangen nadat hij een nieuwe mediabox XL (van Ziggo) had gekregen. Op deze Mediabox zit de nieuwe software update. Is het raar van mij om te denken dat dit ook bij mij het probleem zou oplossen?

Vandaag heb ik veel contact gehad met de klantenservice van Ziggo, maar die spreken zichzelf tegen in dit hele verhaal. De een zegt dat de softwareupdate er niks mee te maken heeft en een ander dat dit wel een rol speelt (en daarna verwijst hij me naar een topic in de Ziggo Community die over dit onderwerp gaat en verrek, dat is de vraag die ik zelf gepost heb). 

Groet  van Stoet.


Niet van toepassing

Deze zit niet bij ziggo in het pakket. Ik heb hem hier ook niet in de stad Groningen

Kleine correctie ik lees dat de tv op 44 hoort te zitten en radio op 919. Zal het zo eens bekijken hier.

 

Je kan hem wel live volgen via internet. 

 

 

https://omroephethogeland.nl/tv/

Update:

Bij mij werkt hij op kanaal 44.

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic