Goedemiddag,
Ik ben al maanden met Ziggo bezig om bij mijn schoonmoeder, wonende vanaf november 2020 in het verzorgingstehuis Rumah Kita te Wageningen, haar lievelingszenders crime 120 en 122 van het extra abonnement Movies en series XL te ontvangen.
Er zijn inmiddels ongeveer 7 monteurs bij haar geweest, waarvan ik de laatste 4 ook bij ben geweest, maar dat heeft tot nu niets geholpen. Alles is nagelopen van de buitenkasten, de bekabeling tot de wandcontactdoos in de kamer. Zo af en toe heeft ze weer even deze zenders kunnen kijken, maar dat is elke keer van korte duur geweest, waarbij er dan weer op het beeld signaalverlies komt te staan. Vanaf de twee na laatste monteur is er aangegeven, dat het 100% opgelost zou zijn met goede signaalsterkte ed. Echter nadat hij na een paar uur weg was en ik mijn schoonmoeder heb gebeld of ze nu tevreden was met de zender 120, was de zender weer niet te ontvangen. Weer het blauwe beeld met signaalverlies.
Bij de laatste monteur, die ook weer alles heeft nagelopen, waarbij hij toch nog een kabel met splitter heeft vervangen en volgens mij zonder splitter heeft aangebracht, bleef het beeld op signaalverlies. Zijn laatste optie was om de al oude “upc” mediabox te vervangen, omdat er eventueel de antenne defect zou kunnen zijn en dan meteen om dit dan ook uit te kunnen sluiten. Dat gedaan, maar heeft ook niets opgelost.
Vervolgens weer Ziggo gebeld en daarbij heeft een oplettende medewerker een vraag gesteld of alle zenders van het pakket Movies en series XL niet te zien zijn en dat was niet het geval. Alleen de zenders 120 en 122 zijn niet te krijgen. Zij heeft dan voorgesteld om deze storing in de Community van Ziggo aan te geven en dus bij deze.
Graag zie ik een reactie om dit vreemde probleem op te lossen voor mijn schoonmoeder.
Alvast bedankt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemiddag, hierbij wil aangeven dat het probleem bij mijn schoonmoeder eindelijk is opgelost. Na een half jaar, meer dan 10 monteurs, deze community en voor mij heel veel geduld en tijd om dit te regelen en bij de monteursafspraken aanwezig te zijn, kan mijn schoonmoeder weer haar crime zenders 120 en 122 bekijken. Ik heb nu een hele blije en zeer tevreden schoonmoeder.
Het bleek nu de lokale kabelkrant van het verzorgingstehuis te zijn die, als ik het goed heb begrepen, op dezelfde frequentie zat en dat had dus niet gemogen.
Bij deze dus ook iedereen bedankt, ook namens mijn schoonmoeder, voor de inzet geduld.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als het niet altijd gebeurt zou ik gaan denken aan apparatuur die stoort op de frequenties van de zenders 120 en 122. Dat kan nog een behoorlijke zoektocht worden.
Ik heb een keer in een verzorgingshuis een antennekabel laten vervangen en toen kon storingsvrij naar alle zenders uit het pakket gekeken worden.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, zet de postcode en het huisnummer van je moeder tussen haakjes (moeder: 1234AB 123) erachter, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Hey RvE1 Welkom op de Ziggo Community!
We moet jou en je schoonmoeder wel hebben zeg. Wat een monteurs zijn er geweest om 2 zenders te laten werken en nog steeds gaat het niet goed. Sorry hiervoor.
Ik heb alle werkbonnen bekeken en kan niet anders concluderen dan dat alles al vervangen is wat er te vervangen valt. Waar dit dan precies mis gaat is voor mij ook een raadsel. Het heeft in ieder geval geen nut om je foto's van de aansluiting te laten sturen om te controleren of dit wel snor zit. Dit moet allemaal perfect zijn.
Mijn voorstel is dan ook om wederom een monteur te sturen, maar nu 1 die het netwerk kan controleren. Deze heb ik dan ook ingepland voor 24-03-2021 8:00-13:00 uur. Mocht dit niet gelegen komen, dan kan de afspraak in Mijn Ziggo verplaatst worden. Laat je even weten hoe het gegaan is?
@RvE1 Deze zenders zitten op de 700mhz, dus instraling van 4 G masten. Kabels moeten extra goed afgeschermd zijn en goede (eind)dozen. waarschijnlijk is Arte (72) ook slecht. Deze zit op 794 mhz dus ook zeer gevoelig. Vorige week bij een klant van ons geweest met zelfde probleem en daar waren dus de verkeerde dozen gemonteerd. Heb je eventueel een foto van de aansluiting? Zou perfect moeten zijn maar soms.......
Teun.
Bedankt voor deze reactie Teun en dat zou zeker perfect kunnen zijn. Ik zal even kijken of ik dit weekend een foto kan maken.
Ik hoop daarnaast dat JiriZ van Ziggo de monteur gaat aansturen om ook andere dozen mee te laten nemen.
Dank je voor je interesse Alex Z.
Het is nog steeds niet gelukt. Er zijn er al weer 2 monteurs geweest, waarbij de eerste, bij aanwezigheid van een dochter van mijn schoonmoeder, alles heeft nagelopen, doorgemeten en de (eind)doos heeft vervangen. Daarna aangegeven, dat het nu in orde moet zijn, maar dat bleek niet het geval en na contact met Ziggo, werd er aangegeven, dat het extra pakket niet aangezet zou zijn. Even 24 uur wachten en dan zou de zender 120 wel te zien zijn. Nou dat verhaal heb ik ook al een paar keer gehad en dat klopt gewoon niet. Kortom geen beeld. Dus er was al weer een volgende monteur ingepland en die heeft ook alles weer bekeken, doorgemeten, wat aangepast ed. en tot de conclusie gekomen, dat het aan de antenne van "upc” mediabox zou liggen. Die was al net vervangen, maar ja, de dochter dacht, het zal wel. De box zou vandaag of morgen wel binnen komen en dan kunnen we weer het hele traject doorlopen, naar Wageningen gaan, dan installeren en erachter komen dat het weer niet gelukt is. Het komt erop neer, dat ik het gevoel krijg, dat elke monteur alles standaard wil proberen, maar niet verder nadenkt of kortsluit met Ziggo intern, om dit speciale probleem op te kunnen lossen. Zou kan ik of de dochter van mijn schoonmoeder, wel elke week na Wageningen gaan rijden om het weer eens aan te zien, dat het niet gaat lukken.
Kan nou niemand iets bedenken om dit speciale probleem op te lossen?
Wat een gedoe, zeg :-(. Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie hier zo helemaal gek van worden.
Het lastige is dat ik hier geen knop heb met "zet de zenders wel door". Er gaat administratief niets mis, dus kom je automatisch al uit op een probleem in het signaal. Daar is nu een aantal keren een monteur voor geweest en die hebben inmiddels alles waar ze zo bij kunnen ook al vervangen. En dat maakt het heel lastig, want wat is er nu nog te vervangen?
Ik begrijp dat het hier gaat om een aansluiting in een verzorgingstehuis. Waarbij er dan wellicht ook nog iets mis kan zijn in de aansluiting buiten de kamer, denk ik.
Hoe stom het ook voelt; ik heb echt geen andere dingen die ik hiermee kan doen dan toch opnieuw weer een monteur in te plannen. Er moet onderzocht worden waar dit vreemde probleem vandaan komt en waar de oplossing uit moet komen. Sta je hiervoor open?
Goedemorgen Lucky Z,
Ik heb even een tijdje niet meer gereageerd, omdat ik er wel even klaar mee was en dacht laat het ook maar zitten. Maar nu na een bezoek bij mijn schoonmoeder, heeft ze weer aangegeven, dat ze deze 120 zender wel erg mist en wil ik het nogmaals proberen om daar uit te komen.
Het kost vooral mij wel heel veel tijd en dat ook nog als zzp'er is dat voor mij kostbare tijd.
Je hebt het weer over het inplannen van een monteur om te onderzoeken waar dit vreemde probleem vandaan komt, maar wat is dat anders dan al die vele monteurs die al zijn geweest.
Ze hebben nu alles al wel 8 keer gecontroleerd wat betreft 1) het signaal en dat is steeds goed, 2) de (eind)doos in de kamer en die is al vervangen, 3) de AOP aansluiting buiten de kamer boven het plafond, waar ook het e.e.a. is gewijzigd en vervangen m.b.t. splitters ed. 4) in de buitenkast een schakelaar goed gezet? 5) de UPC mediabox nu al 2 keer vervangen, omdat er aangegeven werd, dat misschien de antenne daarvan deffect kan zijn, (maar dan krijg je de andere zenders toch ook niet?)
Dus voordat er een monteur komt, zou ik liever eerst iets willen horen wat de monteur nog zou kunnen controleren?
Wat ik nog steeds vreemd vind is dat ze alleen de Crime zenders 120 en 122 niet kan ontvangen en wel de andere zenders in het extra pakket Movies en Series XL en ook de Movies en Series via On Demand.
Wat kan het nu zijn, waarom alleen die 2 zenders niet ontvangen kunnen worden?
En bij signaalverlies, zou je toch meerder digitale zenders niet kunnen ontvangen?
Kan het echt niet te maken hebben met de oude UPC media box?
Zijn er niet meer klachten met signaalverlies ed. in het verzorgingstehuis Rumah Kita?
Ik zie graag je reactie weer tegemoet met hopelijk een tevreden antwoord en oplossing.
Goed dat je, ondanks dat het je veel tijd kost, toch nog een poging doet voor jouw schoonmoeder, @RvE1
Jouw doorzettingsvermogen valt alleen maar te prijzen.
Ik zie dat de laatste monteur een nieuwe mediabox heeft besteld. Weet jij of deze al aangesloten zit? Is het probleem opgelost met de nieuwe box?
Wij zender de digitale zenders in pakketjes op verschillende toonhoogtes (frequenties) naar je toe. Op de toonhoogte waarop wij RTL Crime HD en C&I versturen, loopt een ander signaal te storen. Dit signaal kan ergens in het gebouw in de kabel komen, en verstoord daardoor het beeld op tv. Dat is de reden dat ze niet te zien krijgt op de zender. Waar dit precies gebeurd is een hele goede vraag. Als we dit nou eens wisten.. 😉
Dat moet de monteur helaas onderzoeken.
Dat klopt en dat is de 2e nieuwe achter elkaar besteld en door mij aangesloten, maar het probleem is niet opgelost. En zoals ik al heb aangegeven, dan zou ik toch helemaal geen zenders hebben kunnen ontvangen met een defecte antenne?
Met de nu aangegeven informatie over verschillende toonhoogtes (frequenties) en dat een ander signaal daarop zou kunnen storen, zie ik weer een uitdaging om dat te laten onderzoeken door een monteur.
Daarnaast zou ik wel nieuwsgierig zijn of er daar, in Rumah Kita, niet meer storingen van deze aard zijn?
Dus bij deze zou er een goede monteur weer kunnen komen en zal ik er weer bij zijn.
Wat mij betreft zou het snel ingepland kunnen worden.
Ik zie je reactie wel tegemoet.
Alvast bedankt.
Ik snap dat je zo denkt @RvE1 maar dat is niet het geval. Bepaalde frequenties zijn gevoeliger dan andere. Dit is dan ook de reden dat je op de ene zender(s) storing kan ervaren terwijl je op andere zenders kraakhelder beeld hebt. Het is zeker dat het een uitdaging is om het pijnlijke punt te vinden, anders had de eerste monteur dit al gevonden!
Ik heb de monteur ingepland op de eerstvolgende mogelijkheid en dit is op 26 april tussen 08.00 en 13.00 uur. Komt dit niet goed uit dan kun je de afspraak gemakkelijk verplaatsen via Mijn Ziggo. (Gegevens -> Mijn monteursafspraken)
We horen heel graag van jou hoe het is gegaan!
Goedemorgen,
Gisteren is er weer een monteur geweest, die aangaf dat het geen storingen konden zijn, want alles is goed en de signalen zijn ook goed, dus ook geen storingen?
En heeft nu het volgende naar de Impact-Management gestuurd:
Hi collega’s,
Graag jullie ondersteuning bij het volgende probleem:
<klantgegevens weggehaald door moderator>
Op de zenders in TS29 frequentie 362 krijgt de klant een melding dat er een signaalprobleem is.
De signalen zijn echter in orde. Deze zenders zitten in Movies & Series XL. Administratief staat alles goed.
Ik heb een refresh naar de kaart gestuurd en toen was RTL Crime 2 seconden in beeld en daarna weer weg.
Er zijn al meerdere (netwerk) monteurs geweest en de box is meermaals geswapt.
Hebben jullie nog ideeën wat dit zou kunnen zijn?
Alvast bedankt!
Het blijft dus voorlopig nog een onopgelost probleem!
Ik heb nu wel begrepen, dat de zenders 120&122 in het pakket Movies & Series via een andere "transport streaming" gaat en dat die met nog vele andere zenders via die "transport streaming" niet doorkomen.
Ook gaf de monteur nog aan, dat hij twijfels heeft over of het extra abonnement wel goed aan gevinkt is!
Het blijft namelijk ook wel vreemd, dat sinds de verhuizing eind vorig jaar van Ede naar Wageningen, deze zenders het niet goed doen of in dit geval nu helemaal niet meer door komen.
Dus kan daar dan ook nog naar gekeken worden?
Hallo @RvE1
Wat ontzettend zuur dat het nog niet opgelost is.
Het abonnement staat zeker goed aangevinkt. Dit is inmiddels meerdere keren gecheckt en kan ook niet anders wanneer hij het heel even deed. Het werkt of het werkt niet in het geval van of het abonnement goed staat. Het abonnement kan dus niet wegvallen en het volgende moment weer werken. Daarnaast zijn er gewoon zenders van Movies & Series XL die het wel doen. Het kan niet anders dan dat dit goed staat.
Het is zeker vreemd dat het probleem sinds de verhuizing speelt, maar het ligt meer voor de hand dat het signaal ergens onderweg verstoord wordt. Gezien hier nu inmiddels 8 monteurs zijn geweest, zet ik dit hier intern uit voor verder onderzoek. Zodra ik hierop een reactie krijg, laat ik het je weten.
Ben ik weer, @RvE1
Kun je nog 1 ding voor mij (laten) controleren? Ik ben opzoek naar de activeringscode welke is gebruikt.
Deze kun je achterhalen door de volgende stappen te doen: Menu --> Instellingen --> Zoeken via Netwerk -->
als het goed is zie je daar staan welke activeringscode je gebruikt hebt. Welke is dit?
Wanneer het niet lukt, wil ik je vragen om deze stappen te doorlopen.
Gebruik voor het opnieuw installeren activatiecode 244.
Ik hoor graag van je.
Goedemiddag @RvE1, van onze monteursafdeling begrijp ik dat er onderhand in samenspraak een gespecialiseerde monteur is ingepland voor vandaag. Ik ga er vanuit dat het probleem hiermee wordt opgelost.
Goedemiddag, hierbij wil aangeven dat het probleem bij mijn schoonmoeder eindelijk is opgelost. Na een half jaar, meer dan 10 monteurs, deze community en voor mij heel veel geduld en tijd om dit te regelen en bij de monteursafspraken aanwezig te zijn, kan mijn schoonmoeder weer haar crime zenders 120 en 122 bekijken. Ik heb nu een hele blije en zeer tevreden schoonmoeder.
Het bleek nu de lokale kabelkrant van het verzorgingstehuis te zijn die, als ik het goed heb begrepen, op dezelfde frequentie zat en dat had dus niet gemogen.
Bij deze dus ook iedereen bedankt, ook namens mijn schoonmoeder, voor de inzet geduld.
Zo, dat was een zoektocht.
Wens je schoonmoeder veel kijkplezier.🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.