1
Vraag
2
Reacties
Gert de Jongste

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen ontvangst NPO 1,2,3

We hebben nog een standaard aansluiting met coax kabel naar een Sony Bravia uit 2008,

2 weken geleden melding van Ziggo dat het HD kwaliteit zal worden I.p.v. SD.

niks gedaan en alle zenders gewoon zichtbaar maar sinds vorige week zijn NPO 1,2,3 niet meer zichtbaar maar wel hoorbaar !

Ziggo gebeld en hebben het “standaard kanalen zoeken” met mij uitgevoerd, 

dit heeft niks geholpen, Ziggo heeft gemeld mij niet verder te kunnen helpen.

ZEER SLECHT VAN ZIGGO!!!!

nu probeer ik via deze weg een oplossing te vinden, wie kan mij helpen?

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Gert de Jongste  geeft kanaal 750 beeld en als test ontvang je de kanalen vanaf 701 in HD en is Ziggo sport kanaal 14 in HD?

Gezien de leeftijd bestaat de kans dat deze TV niet mpeg4 geschikt is zonder specifieke type nummers is dat lastig te zeggen.

 

Met dank aan @Sebas14  voor het vinden staat het modelnummer  van de Bravia in ditlijstje?

Bekijk in context

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Een nieuwe TV hoeft niet direct, een optie is een tweede handse Humax 5200C of 5300C of een 5550C kopen die voldoen prima voor de ongecodeerde kanalen.

 

Ziggo heeft met het uitzetten van analoge TV al bepaald dat diverse klanten een nieuwe TV moesten kopen, destijds is de Humax 5500C tijdelijk kosteloos verstrekt, dat gaf die klanten nog wat uitstel.

Bekijk in context

15 Reacties 15
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Gert de Jongste  geeft kanaal 750 beeld en als test ontvang je de kanalen vanaf 701 in HD en is Ziggo sport kanaal 14 in HD?

Gezien de leeftijd bestaat de kans dat deze TV niet mpeg4 geschikt is zonder specifieke type nummers is dat lastig te zeggen.

 

Met dank aan @Sebas14  voor het vinden staat het modelnummer  van de Bravia in ditlijstje?

Gert de Jongste
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je reactie,

het is een Sony Bravia KDL26T3000 uit 2008 en staat idd in de 

Lijst van de oudere modellen zonder ondersteuning voor MPEG4

kanaal 750 geeft geen beeld

betekent dit dan een nieuwe tv?

Kan toch niet zo zijn dat Ziggo bepaald dat je een nieuwe TV moet kopen?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Een nieuwe TV hoeft niet direct, een optie is een tweede handse Humax 5200C of 5300C of een 5550C kopen die voldoen prima voor de ongecodeerde kanalen.

 

Ziggo heeft met het uitzetten van analoge TV al bepaald dat diverse klanten een nieuwe TV moesten kopen, destijds is de Humax 5500C tijdelijk kosteloos verstrekt, dat gaf die klanten nog wat uitstel.

Gert de Jongste
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor het bericht,

maar weet je nu 100% zeker dat de verouderde Bravia het probleem is van NPO1,2,3,alleen geluid en geen Beeld?

Dan zullen we een andere TV moeten aanschaffen

Het is toch belachelijk dat je bij Ziggo een gesprek en in de wacht staat van een uur en niet dit antwoord kunnen geven?

Nog een andere vraag, bent u van Ziggo of geheel onafhankelijk?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik ben net als u gewoon klant.

Wel geluid zonder beeld had ik overheen gelezen eerlijk gezegd. Dat doet mij twijfelen wat het probleem is.

 

Gert de Jongste
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oké, idd geluid is er geeft zelfs aan welk programma er op is en je hoort het programma gewoon, echter geen beeld

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Gert de Jongste  schreef:

Oké, idd geluid is er geeft zelfs aan welk programma er op is en je hoort het programma gewoon, echter geen beeld


Nu wordt voor audio zover ik weet een andere codering gebruikt, dat kan nog een verklaring zijn.

Gert de Jongste
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oké bedankt,

Heb nu Ziggo nog gemaild maar je denkt dus echt dat we een nieuwe `tv moeten hebben?

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het lijkt er sterk op dat de keuze is of een nieuwere televisie of een losse mediabox zoals deze 

Hier staat een TV met heel mooi beeld enkel geschikt voor analoge TV dus zonder kastje alleen bruikbaar als ik het beeld vanaf een pc weergeef.

 

jenson

Level 10
  • 440Posts
  • 35Oplossingen
  • 169Likes

https://www.digitalbitrate.com/dtv.php?mux=C035&pid=19401&live=202&sec=0&lang=en

Alleen het beeld is HD.

De audio is zoals het was bij NPO 1 SD: mp2 (stereo) of ac3 (dolby)

Gert de Jongste
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt, dat is misschien een optie

Gert de Jongste
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dus wat is u conclusie met onze Sony Bravia KDL26T3000 uit 2008?

 

Erving

Level 6
  • 108Posts
  • 4Oplossingen
  • 29Likes

Jouw tv is blijkbaar net zo oud als de mijne (kdl32-d3000) en kan dus volgens de sonylijst geen mpg4 ontvangen (zie mijn topic hierover van de afgelopen dagen). Ik doe mijn tv echter niet weg (ding is nl verder prima), maar kijk nu tv erop met Ziggogo en een Chromecast. Gaat heel goed. Kan je ook proberen ipv een nieuwe tv ! Laat nog even horen wat je doet en of dit een oplossing voor je is. 

Gert de Jongste
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik denk nieuwe tv en twijfel nog bij Ziggo te blijven, 

belachelijk dat je zo gedwongen wordt kosten te maken terwijl je maandelijks netjes betaald.

heb ze nu een mail gestuurd en wacht hun antwoord even af

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Tja dat alles ten behoeve van ' de vooruitgang' 

 

Of we het dwang moeten noemen weet ik niet, het is net als de uitschakeling van analoge TV en Radio voor diverse klanten brengt het kosten met zich mee.

 

Ditzelfde hebben de Digitenne klanten meegemaakt toen dat werdt opgeschaald naar DVB-T2 en HEVC. En Telfort klanten waar DVB via glasvezel werdt uitgezet.

 

Vanwege verbetering van de dienst verlening zullen er altijd klanten blijven die daar de dupe van worden omdat ze ooit kwaliteits materiaal hebben gekocht wat door de techniek is ingehaald.

 

Als over een paar jaar DAB+ de plek van FM via de ether overneemt heeft mijn autoradio ook geen nut meer. 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic