1
Vraag
2
Reageer en help mee
John C.

Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Geen ondertitels bij Discovery Science (Kanaal 202)

Al geruime tijd ontbreekt de ondertiteling bij Ziggo kanaal 202 (Discovery Science). De ondertiteling ontbreekt altijd zodra er gebruik gemaakt wordt van de Ziggo-cloud, dwz als er via internet gekeken wordt. Dat is altijd het geval bij Ziggo Go en bij kijken via de Mediabox Next als er NIET live (dwz via de kabel) gekeken wordt , in casu via TV gemist of via een opname.

Dit probleem is blijkbaar al veel eerder meerdere malen opgetreden als je op internet zoekt naar oplossingen. Telkens is het toen opgelost, maar naar verloop van tijd doet het probleem zich weer voor. Kan Ziggo aangeven wat de onderliggende oorzaak van het probleem is en zorgen voor een structurele, permanente oplossing ?

Onderzoek gestart

Bedankt voor alle meldingen in dit topic. We weten inmiddels wat er aan de hand is. Momenteel onderzoeken we de oorzaak.

28 Reacties 28
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8047Posts
  • 949Oplossingen
  • 3463Likes

Hi @John C.,

Goed dat je het hier meldt! We zijn er direct ingedoken en hebben de oorzaak achterhaald. Inmiddels zou de ondertiteling weer moeten werken, is dat bij jou ook het geval?

John C.
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Het werkt nog steeds niet. Ogenschijnlijk is niets veranderd.

martknol

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee nog geen ondertiteling

bensanten

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Het probleem is nog steeds aanwezig, dus nog niet opgelost

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8047Posts
  • 949Oplossingen
  • 3463Likes

Hi all,

Goed dat jullie het melden! Ik ben er opnieuw ingedoken: Ik krijg op dit moment via zowel de Mediabox als Ziggo GO wél ondertiteling, maar bij Replay TV niet. Is dat wat jullie ook ervaren?

jenson

Level 10
  • 364Posts
  • 32Oplossingen
  • 141Likes

2 aug 2023.

DVB-C (TV, Humax, Samsung, ...) : DVB ondertiteling

iPad : helemaal geen ondertiteling

Browser Edge: alleen bij direct kijken (ingebrand), niet bij Replay

Mediabox Next : alleen bij direct kijken (instelbaar met ... toets), niet bij Replay

WebVTT ?

NL_000075_019246/vspp/2023-08-02T15:35:00

John C.
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Inderdaad is er vooruitgang. Via Ziggo Go is er nu evenals bij de Mediabox Next ondertiteling bij live kijken. Bij TV-replay en opnames niet. Het al dan niet via internet kijken speelt dus geen rol (meer).

John C.
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Bedankt voor uw reactie. Het is dus duidelijk, dat ondertiteling bij een live signaal altijd meegestuurd wordt (via kabel of via een livestream), maar zodra iets uit de Ziggo-cloud wordt afgespeeld ontbreekt de ondertiteling steevast.

bensanten

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Nee nog steeds niet alleen bij live kijken niet bij terugkijken

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8047Posts
  • 949Oplossingen
  • 3463Likes

Helder, dank allen. We gaan er mee aan de slag!

rickentanja

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb  exact hetzelfde probleem als ik opneem bij discovery science de ene dag neemt hij wel ondertiteling op en de andere dag niet terwijl als ik een opgenomen aflever start en dan door de afleveringen heen spoel zie ik in de voorbijkomende beelden onderin wel de ondertiteling.

Monteur is 2 weken geleden ook al hier geweest en zou er werk van maken maar helaas. 

Probleem is schijnbaar al heeeeeel lang bij ziggo bekend.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8047Posts
  • 949Oplossingen
  • 3463Likes

Dank voor je melding, @rickentanja ! Ik heb je melding toegevoegd aan het lopende onderzoek. We hopen dit spoedig op te lossen. Ik had inderdaad ook opgemerkt dat de ondertiteling wel te zien is tijdens het doorspoelen (in de preview), erg opvallend. Als er een update over dit probleem is, komen we hier weer in de lucht!

Mr. Chimp

Level 5
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Voor de maandelijkse bijdrage die ik betaal, mag ik toch wel iets goeds verwachten. Zoals live en bij terug kijken ondertiteling. Discovery Science, How the universe works, S09E02 en S09E06. Terwijl ik op dit topic weinig meer lees dan "goed dat je het meldt". Geef ons liever een keer de mogelijkheid om te zeggen: "goed dat jullie het (eindelijk) definitief hebben opgelost".

bensanten

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dit probleem is nog steeds niet opgelost, steeds opmerking: we gaan er mee bezig, als er een update komen we weer in de lucht!

MathijsF

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Is er wellicht al een update? Probleem speelt hier namelijk nog steeds, vorig jaar had ik een soortgelijk probleem, toen duurde het geen drie weken om het op te lossen.

Bees80

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zelfde probleem met Replay geen ondertiteling. Eerder opgenomen afleveringen van dezelfde serie en live tv hebben wel ondertiteling. Achteraf opnemen van de aflevering kan niet dus kan ik dit alleen met Replay bekijken. 

MathijsF

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Is er wellicht al een update @Alex? Het probleem speelt hier namelijk nog steeds, vorig jaar had ik een soortgelijk probleem, toen duurde het geen drie weken om het op te lossen.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 3970Posts
  • 517Oplossingen
  • 1753Likes

Hi iedereen,

Begrijpelijk dat jullie vragen of er een update is. Op dit moment is er helaas nog niks positiefs te melden. Het probleem is in onderzoek, helaas is er op dit moment geen workaround die het probleem verhelpt. We zijn in afwachting van resultaten van het onderzoek.

John C.
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Alex,

Het feit, dat jullie er nu zo lang over doen om de oorzaak en de oplossing te vinden impliceert dat de oorzaak en/of de oplossing van het probleem dit keer een heel andere is dan alle voorgaande keren of dat jullie zaken uit het verleden niet of verkeerd (bv onvolledig) loggen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic