Alles van Pathé Thuis beleef je bij Ziggo
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Al geruime tijd ontbreekt de ondertiteling bij Ziggo kanaal 202 (Discovery Science). De ondertiteling ontbreekt altijd zodra er gebruik gemaakt wordt van de Ziggo-cloud, dwz als er via internet gekeken wordt. Dat is altijd het geval bij Ziggo Go en bij kijken via de Mediabox Next als er NIET live (dwz via de kabel) gekeken wordt , in casu via TV gemist of via een opname.
Dit probleem is blijkbaar al veel eerder meerdere malen opgetreden als je op internet zoekt naar oplossingen. Telkens is het toen opgelost, maar naar verloop van tijd doet het probleem zich weer voor. Kan Ziggo aangeven wat de onderliggende oorzaak van het probleem is en zorgen voor een structurele, permanente oplossing ?
Bedankt voor alle meldingen in dit topic. We weten inmiddels wat er aan de hand is. Momenteel onderzoeken we de oorzaak.
Hi @John C.,
Goed dat je het hier meldt! We zijn er direct ingedoken en hebben de oorzaak achterhaald. Inmiddels zou de ondertiteling weer moeten werken, is dat bij jou ook het geval?
Het werkt nog steeds niet. Ogenschijnlijk is niets veranderd.
Nee nog geen ondertiteling
Het probleem is nog steeds aanwezig, dus nog niet opgelost
Hi all,
Goed dat jullie het melden! Ik ben er opnieuw ingedoken: Ik krijg op dit moment via zowel de Mediabox als Ziggo GO wél ondertiteling, maar bij Replay TV niet. Is dat wat jullie ook ervaren?
2 aug 2023.
DVB-C (TV, Humax, Samsung, ...) : DVB ondertiteling
iPad : helemaal geen ondertiteling
Browser Edge: alleen bij direct kijken (ingebrand), niet bij Replay
Mediabox Next : alleen bij direct kijken (instelbaar met ... toets), niet bij Replay
WebVTT ?
NL_000075_019246/vspp/2023-08-02T15:35:00
Inderdaad is er vooruitgang. Via Ziggo Go is er nu evenals bij de Mediabox Next ondertiteling bij live kijken. Bij TV-replay en opnames niet. Het al dan niet via internet kijken speelt dus geen rol (meer).
Bedankt voor uw reactie. Het is dus duidelijk, dat ondertiteling bij een live signaal altijd meegestuurd wordt (via kabel of via een livestream), maar zodra iets uit de Ziggo-cloud wordt afgespeeld ontbreekt de ondertiteling steevast.
Nee nog steeds niet alleen bij live kijken niet bij terugkijken
Helder, dank allen. We gaan er mee aan de slag!
Ik heb exact hetzelfde probleem als ik opneem bij discovery science de ene dag neemt hij wel ondertiteling op en de andere dag niet terwijl als ik een opgenomen aflever start en dan door de afleveringen heen spoel zie ik in de voorbijkomende beelden onderin wel de ondertiteling.
Monteur is 2 weken geleden ook al hier geweest en zou er werk van maken maar helaas.
Probleem is schijnbaar al heeeeeel lang bij ziggo bekend.
Dank voor je melding, @rickentanja ! Ik heb je melding toegevoegd aan het lopende onderzoek. We hopen dit spoedig op te lossen. Ik had inderdaad ook opgemerkt dat de ondertiteling wel te zien is tijdens het doorspoelen (in de preview), erg opvallend. Als er een update over dit probleem is, komen we hier weer in de lucht!
Voor de maandelijkse bijdrage die ik betaal, mag ik toch wel iets goeds verwachten. Zoals live en bij terug kijken ondertiteling. Discovery Science, How the universe works, S09E02 en S09E06. Terwijl ik op dit topic weinig meer lees dan "goed dat je het meldt". Geef ons liever een keer de mogelijkheid om te zeggen: "goed dat jullie het (eindelijk) definitief hebben opgelost".
Dit probleem is nog steeds niet opgelost, steeds opmerking: we gaan er mee bezig, als er een update komen we weer in de lucht!
Is er wellicht al een update? Probleem speelt hier namelijk nog steeds, vorig jaar had ik een soortgelijk probleem, toen duurde het geen drie weken om het op te lossen.
Zelfde probleem met Replay geen ondertiteling. Eerder opgenomen afleveringen van dezelfde serie en live tv hebben wel ondertiteling. Achteraf opnemen van de aflevering kan niet dus kan ik dit alleen met Replay bekijken.
Is er wellicht al een update @Alex? Het probleem speelt hier namelijk nog steeds, vorig jaar had ik een soortgelijk probleem, toen duurde het geen drie weken om het op te lossen.
Hi iedereen,
Begrijpelijk dat jullie vragen of er een update is. Op dit moment is er helaas nog niks positiefs te melden. Het probleem is in onderzoek, helaas is er op dit moment geen workaround die het probleem verhelpt. We zijn in afwachting van resultaten van het onderzoek.
Alex,
Het feit, dat jullie er nu zo lang over doen om de oorzaak en de oplossing te vinden impliceert dat de oorzaak en/of de oplossing van het probleem dit keer een heel andere is dan alle voorgaande keren of dat jullie zaken uit het verleden niet of verkeerd (bv onvolledig) loggen.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...