1
Vraag
2
Reageer en help mee
John C.

Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Geen ondertitels bij Discovery Science (Kanaal 202)

Al geruime tijd ontbreekt de ondertiteling bij Ziggo kanaal 202 (Discovery Science). De ondertiteling ontbreekt altijd zodra er gebruik gemaakt wordt van de Ziggo-cloud, dwz als er via internet gekeken wordt. Dat is altijd het geval bij Ziggo Go en bij kijken via de Mediabox Next als er NIET live (dwz via de kabel) gekeken wordt , in casu via TV gemist of via een opname.

Dit probleem is blijkbaar al veel eerder meerdere malen opgetreden als je op internet zoekt naar oplossingen. Telkens is het toen opgelost, maar naar verloop van tijd doet het probleem zich weer voor. Kan Ziggo aangeven wat de onderliggende oorzaak van het probleem is en zorgen voor een structurele, permanente oplossing ?

Onderzoek gestart

Bedankt voor alle meldingen in dit topic. We weten inmiddels wat er aan de hand is. Momenteel onderzoeken we de oorzaak.

28 Reacties 28
Mr. Chimp

Level 5
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Gisteravond was het weer zover bij Planeet Aarde op Love Nature. De ondertiteling flitste regelmatig met lichtsnelheid voorbij.

jenson

Level 10
  • 364Posts
  • 32Oplossingen
  • 141Likes

Je bedoelt waarschijnlijk 'Planeet Haai'  (Planet Shark)

Een ander topic over de ondertiteling bij Love Nature is gearchiveerd.

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Ondertiteling-Love-Nature-werkt-slecht/td-p/979261

Mr. Chimp

Level 5
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

We kunnen gaan discussiëren, was het Planeet Aarde of Planeet Haai, of ons concentreren op (eindelijk eens) het oplossen van het probleem. Mijn voorkeur is het laatste. Want het probleem is breed en hardnekkig, neem bijvoorbeeld de 21ste, afgelopen maandagavond op Curiosity. Aan het eerste programma dat ik terug keek ontbrak de ondertiteling, van een programma dat ik daarna live keek viel het geluid steeds weg. 

jenson

Level 10
  • 364Posts
  • 32Oplossingen
  • 141Likes

Kanaal 205: Love Nature

Op 25 juli 2022 heb ik gekeken naar: Wild Castles, S 1  A 3 : Predjama

Toen: Veel afgekapte woorden 

En een vreemde taal, met plaatje na 13:45.

Nu 23 aug 2023 wordt deze aflevering opnieuw uitgezonden.

Op het eerste gezicht geen afgekapte woorden, en geen vreemde taal tussendoor.

Het lijkt erop dan dit programma opnieuw is ondertiteld.

Maar sommige teksten staan nu veel te kort in beeld.

Kan het gearchiveerde topic opnieuw worden geactiveerd?

MathijsF

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik citeer even de topic starter @John C. : "Dit probleem is blijkbaar al veel eerder meerdere malen opgetreden als je op internet zoekt naar oplossingen. Telkens is het toen opgelost, maar naar verloop van tijd doet het probleem zich weer voor. Kan Ziggo aangeven wat de onderliggende oorzaak van het probleem is en zorgen voor een structurele, permanente oplossing ?"

@Vincent :

1. Waarom zijn de vragen van de topic starter niet beantwoord?
  2. Wat is de achterliggende oorzaak?
  3. Waarom treedt het probleem elke keer weer op en wordt het niet structureel opgelost? (slecht testen bij update?)
  4. Waarom duurt het (dit keer) langer dan een maand om het op te lossen? (met name ondertiteling bij replay tv en opnames, voor mij zeer belangrijk)
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 13619Posts
  • 1139Oplossingen
  • 5837Likes

Het probleem is nog in onderzoek. Daarom kunnen we nog niets zeggen over de achterliggende oorzaak. Ook kan ik niet uitleggen waarom dit zo lang duurt, omdat het dus nog in onderzoek is. Ik snap dat dit erg vervelend en frustrerend is. Maar zolang er nog niets bekend is, zijn deze vragen niet te beantwoorden. 

bensanten

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Eindelijk weer ondertiteling op Discovery Science (Kanaal 202) van opgenomen programma's.

Heeft 1maand geduurd, jammer nu alle gemiste programma's opnieuw weer opnemen.

Mr. Chimp

Level 5
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Het blijft een gebed zonder end. Is het ene verbeterd dan is er wel weer een probleem met wat anders.

18 september, Curiosity, 's avonds terugkijken Engineering the Future, van 45 tot 50 minuten ontbrak de ondertiteling.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 7704Posts
  • 2279Oplossingen
  • 3623Likes

@Mr. Chimp Wat betreft de ondertiteling op de zender Curiosity wil ik je vragen om een nieuw topic te starten, zodat er geen zaken langs elkaar heen gaan lopen. Een tijdje geleden stond er wel een ticket open voor de ondertiteling op deze zender i.c.m een Next Mini, maar dit probleem is inmiddels afgemeld. Dus als je hier een nieuw topic voor wilt openen, dan graag. Dan kunnen we met zijn allen proberen om het probleem te reproduceren en indien nodig een ticket laten loggen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic