1
Vraag
2
Reageer en help mee
Paulliek

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen ondertiteling opnames en Replay TV

Sinds een paar dagen doet de ondertiteling het niet meer bij opnames en ook niet bij replay tv (zowel op tv via mediabox als op iPad via Ziggo go). Voor mij als slechthorende is dat heel vervelend. Ik heb vrijwel altijd de ondertiteling aanstaan bij Nederlandstalige programma’s. Anders kan ik het niet volgen. Is dit op te lossen?

22 Reacties 22
Bert

Level 21
Super Expert
  • 64764Posts
  • 4530Oplossingen
  • 17398Likes

Staat in de instellingen van de Next de ondertiteling wel standaard op aan?

Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20139Posts
  • 925Oplossingen
  • 6006Likes

Op de iPad en iPhone heb ik even replay bekeken en dat kan je zo oplossen:

 

Druk op de gewenste replay die u wilt kijken

Tik dan op het beeld dan krijgt u dit scherm

 

IMG_0045.jpg

Beeld van de Film krijgt u wegens een screenshot niet, dat is afgeschermd door beveiliging.

Als u de op het icoon drukt dan kunt u de ondertiteling aanzetten zoals Foto 2 vermeld, bij mij staat het uit.

 

IMG_0044.jpg

 

Er zijn wel wat issues met de ondertiteling op sommige platforms zoals Movies en Series hier wordt aan gewerkt heb ik van een Ziggo Medewerker vernomen.

Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20139Posts
  • 925Oplossingen
  • 6006Likes

Bij de Media Next drukt u op de Home Knop en dan op het Tandwiel op rechts 

Kies dan Tabblad Profielen en dan onderaan ziet u Ondertiteling

 

IMG_0046.jpg

Als u op Ondertiteling drukt, dan krijgt u de optie voor Ondertiteling aan en Slechthorende. 

Klik deze op foto 2 en dan zou het moeten werken.

 

IMG_0047.jpg

Eds

Level 7
  • 381Posts
  • 3Oplossingen
  • 79Likes

Bij mij hetzelfde irritante probleem. M.n. de publieke zenders zijn life wel ondertiteld, maar opname en uitgesteld kijken doet het niet. Een probleem van jaren. 

 

Paulliek
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Precies. Het is net Russisch roulette. Bij de ene zender lukt het wel en bij de ander niet. 

Paulliek
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Thanks! Deze knop is mij bekend. Maar dit werkt niet bij niet alle programma’s / opnames / replay. 

RoWi.

Level 20
Expert
  • 15993Posts
  • 687Oplossingen
  • 5093Likes

Het gaat dus om specifieke Nederlandstalige programma's, daarbij moet de ondertiteling mee worden opgenomen als het om Replay gaat.

 

Dat zal niet standaard het geval zijn, zo goed ben ik niet op de hoogte hoe dit met de huidige cloud techniek werkt. Als de ondertiteling niet is vastgelegd in de cloud zal het mogelijk niet werken achteraf.

 

Neem ik de 'oude' videorecorder zette men niet zelf vooraf de teletekst ondertiteling aan werdt dit niet opgenomen.

 

U zou kunnen proberen de Next een herstart te geven en op de iPad de cache van de Ziggo Go app wissen, mogelijk is het een tijdelijk probleem op het achterliggende cloudsysteem.

@Paulliek 

Heeft u specifieke voorbeelden van recente uitzendingen waar dit mis gaat dan kan door medeklanten of Ziggo medewerkers worden gekeken of het gereproduceerd kan worden.

Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20139Posts
  • 925Oplossingen
  • 6006Likes

De Ondertiteling is een issue die nog verwerkt wordt en Ziggo beaamt dit dat er problemen zijn met sommige programma's, films en series en zijn hier druk mee bezig. Maar duurt lang voor dit is opgelost want elk script voor de Media Box die wordt geschreven moeten dit er ook in verwerkt worden en meestal zijn de eerste update's c.q. bugfixes klaar voor uitrol. Maar maakt er niet beter op dat het niet werkt, het behoort naar werkelijkheid te werken. Maar Ziggo is bekend met dit probleem.

RoWi.

Level 20
Expert
  • 15993Posts
  • 687Oplossingen
  • 5093Likes

De Mediaboxen staan uiteraard los van de App.

 

Puur technisch gezien is het vrij simpel wordt de ondertiteling wel of niet standaard vastgelegd in het cloudsysteem?

Als dat het geval is zit het probleem in de app software of de Mediabox software. Wordt de ondertiteling niet standaard mee 'opgenomen' is er een ander achterliggend probleem.

 

Voor niet Nederlandstalige uitzendingen zal de ondertiteling altijd aanwezig zijn.

 

Als dit sinds een paar dagen is vraag ik mij dus af wat er veranderd is. Dan kom ik al snel uit op het platform en het niet mee vastleggen van de ondertiteling.

Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20139Posts
  • 925Oplossingen
  • 6006Likes

Dit geld zowel voor de Media Boxen als voor de App en deze staan niet los van elkaar want de App is verbonden aan de Media Box, omdat je in de Ziggo Go je Media Box ook terug ziet, maar dat is niet het probleem.

 

Alle platformen inclusief Media Box Speelt deze issue, en men is hiervan op de hoogte.

RoWi.

Level 20
Expert
  • 15993Posts
  • 687Oplossingen
  • 5093Likes

Alles is verbonden aan het achterliggende platform, dat terzijde, dat een box zichtbaar is in de app staat hier buiten dat is enkel van belang om de app als afstandsbediening te gebruiken.

 

Als het maar zo snel mogelijk wordt opgelost.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 3269Posts
  • 398Oplossingen
  • 1123Likes

@Paulliek Eds Enorm hinderlijk dat je de ondertiteling niet goed werkt. Wanneer je hier (deels) afhankelijk van bent, wil je daar ook gewoon op kunnen vertrouwen! Als ik het goed begrijp staat 'ondertiteling voor slechthorenden' ingesteld?

Hebben jullie recente voorbeelden waarbij de ondertiteling niet werkt/verschijnt/wegvalt? Deel in dat geval de zender, programmatitel, datum en tijdstip. Waar ik ook benieuwd naar ben, is of het inderdaad bij Live TV wel werkt en wanneer je dat zelfde programma later via opname/Replay terugkijkt niet werkt. Zoveel mogelijk voorbeelden zijn welkom! Hierna zal ik het bundelen en onder de aandacht brengen bij een andere afdeling. Alvast bedankt!

Bert

Level 21
Super Expert
  • 64764Posts
  • 4530Oplossingen
  • 17398Likes

@Vincent Ik zie ineens meer topics verschijnen met het probleem dat bij opnames en replay geen ondertiteling aanwezig is.

Eds

Level 7
  • 381Posts
  • 3Oplossingen
  • 79Likes

24 januari, gisteren, Dream School op npo3, terugkijken en opname geen ondertiteling. De Slimste Mens, npo1, na pauzeren geen ondertiteling meer. Next box zachte en harde return geen resultaat. Alles staat juist ingesteld, werk er al jaren mee. Problemen zijn ook van jaren, jammer genoeg. 

robje76

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier ook al enige dagen geen ondertiteling bij replay. Erg lastig voor mijn vrouw die doof is.
Valt mij op dat het voornamelijk bij NPO3 is. 

Bij live kijken is er wel ondertitel. Als je dan vervolgens replay kiest is de ondertiteling weg. 

Bij andere zenders zoals NPO1 en NPO2 werkt alles gewoon wel. 

Alles juist ingesteld en harde reset werkt ook niet. 

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 2529Posts
  • 344Oplossingen
  • 994Likes

Bedankt voor jouw voorbeelden, @Eds We hebben deze doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling. 

Bedankt voor jouw constatering, @robje76 Heb je hiervan ook concrete voorbeelden? Deze kan ik namelijk doorzetten voor verder onderzoek. 

John4311

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb al weken hetzelfde probleem op NPO3 BIJ PROGRAMMA'S ZOALS NOOD,  DE GEVAARLIJKSTE WEGEN EN BACK TO THE EIGHTIES 

John4311

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja bij mij al weken op npo3 heel irritant als je slechthorend bent  

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 2529Posts
  • 344Oplossingen
  • 994Likes

Dat kan ik mij voorstellen, John4311 Je bent hier gewoon van afhankelijk.
Bedankt voor jouw voorbeelden. 

Even concreet maken hoor: 
Bij NOOD gaat het om de aflevering van 24 januari om 22.18?
Bij De gevaarlijkste wegen gaat het om de aflevering van 24-01 om 22. 54?
Back to the Eighties kan ik helaas niet terug vinden. Wanneer was dit op tv?

Kun je bovenstaande gegevens controleren?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Kijk jij je favoriete programma het liefst live of op een later moment?

Uitgelicht topic