1
Vraag
2
Reageer en help mee
Sozamillz

Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Geen meerdere herinneringen Next box

Nu ik die nieuwe tv box heb (ik weet de naam niet, ik dacht next 4.28) is er het volgende veranderd:

• ik mis plotseling de datum aanduiding in de tv-gids bij de tijdaanduiding..

• Voorheen had je in de gids een klein actief preview schermpje waarmee je kon zien wat er speelde op het geselecteerde kanaal.

• Voorheen kon ik een programma aanmerken voor een herinnering, je kon dan gelijk aangeven ofdat je dan een herinnering wou plaatsen voor alle afleveringen van dat seizoen. 

• Voorheen kon ik zelf bepalen hoeveel minuten of seconde ik vooruit of achteruit kon spoelen, nu is dat voor mij vastgelegd.

• Voorheen was er een redelijk aanbod van apps, nu kan je enkel kiezen uit 7 apps die Ziggo heeft vastgelegd.

Voorheen had ik de keuze tussen een verticale of horizontale tv gids, nu heb ik alleen een horizontale tv gids.

• Voorheen kon ik aan geven welk genre ik wou gaan kijken, die optie kan ik niet meer terug vinden.

• Wanneer ik wil zoeken naar iets, dan moet ik het doen met een toetsenbordje op het scherm, er is geen mogelijkheid om de tekst in te voeren met een extern (bluetooth) toetsenbord.

• Persoonlijk vind ik dat er niet is nagedacht over de indeling van de toetsen op de afstandsbediening. De mute knop heeft de zelfde vorm als de 7 toets. Wanneer je twee kanalen onder de toets hebt om snel te kunnen schakelen tussen die kanalen, en je wil het geluid muten dan druk je gegarandeerd op de 7 toets en dan schakel je om naar kanaal 7 wat niet de bedoeling is.

• Wanneer je op een bepaald scherm bent (ongeacht welke behalve de tv gids) en je raakt (per ongeluk) de page-up of lage-down toets aan dan schakeld ie over naar een ander kanaal wat niet zou moeten kunnen.

Ik heb nog veel meer op en aanmerkingen over deze nieuwe tv kast maar die heb ik helaas niet genoteerd, maar die komen me nog wel te boven en zal die dan als nog aangeven.

2 Reacties 2
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

De Next is een geheel andere box met zijn voordelen en nadelen, alles wordt meegelezen door Ziggo moderators en meegenomen naar de juiste afdeling, als er veel mensen dezelfde wensen hebben wordt gekeken of iets nieuws toegevoegd of aangepast wordt.
De huidige look en feel is deels tot stand gekomen door de ontwikkelaars, deels door Ziggo en deels door duizenden testers de afgelopen 2,5 jaar.

7 apps? Hier 39, druk op de Home knop en ga naar apps.

“ Wanneer ik wil zoeken naar iets, dan moet ik het doen met een toetsenbordje op het scherm”

Al eens geprobeerd om iets via de stem opdracht mogelijkheid te vinden?

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Dit klinkt niet als wijzigingen op de Next. Eerder een vergelijk oude MBXL en Next en die zijn niet te vergelijken.

In een aantal punten kan ik me wel vinden. Andere zullen blijven zoals ze zijn.

Als je de ZiggoGo app installeert merk je ook een hoop voordelen. Onder andere de mogelijkheid om je mobiel te gebruiken als afstands bediening. Doe je dat dan kun je je toetsenbord van de mobiel gebruiken als invoer.

Voice control kan ook een hoop.

Na een tijdje went de nieuwe interface echt wel.

Als je 3 min vooruit wilt dan kan dat via Voice control. Zeg "3 minuten voorruit" en de Next doet het.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic