Ik zie dat dit probleem vaker voorkomt, maar ik kom met de Helpdesk niets verder. Dus daarom toch maar even een topic aangemaakt. Morgen komt er een monteur, maar ik heb al gemeld dat het niet ligt aan mijn kabels. De monteur zal dus niets kunnen doen.
Het volgende is het geval. Ik heb twee Mediaboxen Next. Afgelopen zondag werkte ineens de (live) zenders niet meer op beide boxen, nadat ze al een jaar perfect werkten. Foutcode cs2004. En bij diagnostiek de melding bij Signaalkracht - niet geactiveerd.
Wat is er veranderd? Ik heb vorige week een aanstaande verhuizing doorgegeven. Deze verhuizing werd abusievelijk door Ziggo te snel doorgevoerd. Na (helaas) meerdere telefoontjes is de verhuizing administratief weer teruggedraaid op maandag. Binnen 48 uur zou alles weer moeten werken. Alles werkt weer (internet, replay tv) behalve live tv.
Alle gebruikelijke procedures doorlopen (powercycle modem, powercycle mediabox, herstellen fabrieksinstellingen), maar niets helpt op beide boxen. Alles wijst erop dat er sprake is van een administratief en geen technisch probleem.
Opgelost! Ga naar oplossing.
En hulde, vanavond werkt Live tv ineens weer.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Even een snelle analyse.
Internet werkt. Dus de kabel is nog goed tot in huis en aansluiting op het modem. Dan zijn er twee mogelijkheden.
In huis is er iets met de splitter die de modem en TV splitst. Kan een antenne versterker zijn die uit of kapot is gegaan.
Andere optie is dat in de wijkkast het mengen van TV en internet niet meer goed is.
Kun je de tv niet direct op de coax aansluiten en checken of daar de zenders wel doorkomen? Of checken of je nog radio zenders ontvangt via de coax? Anders een van de Next boxen direct via een coax verbinden op de splitter?
Als er toch een monteur komt dan kan die misschien in de wijkkast kijken. Daar kan ook de tv afdeling los zitten of afgeschakeld zijn.
Als alles technisch werkt blijft de administratie over. Daar kan dan een moderator naar kijken.
Zorg dat je postcode in je profiel staat.
@bloemen64, dank voor je reactie.
De radio werkt nog via de coax. Next box direct op de AOP en op de splitter aangesloten, levert het resultaat CS2004 op.
TV direct via (dezelfde) coax op de splitter aangesloten, levert alle (digitale) zenders op.
Dus? Er is iets met de beide mediaboxen. Technisch of adminstratief.
Schant wrote:@bloemen64, dank voor je reactie.
De radio werkt nog via de coax. Next box direct op de AOP en op de splitter aangesloten, levert het resultaat CS2004 op.
TV direct via (dezelfde) coax op de splitter aangesloten, levert alle (digitale) zenders op.
Dus? Er is iets met de beide mediaboxen. Technisch of adminstratief.
Oke. Bedankt voor het checken. Lijkt inderdaad administratie te zijn. de melding op de Next is wel een beetje cryptisch.
Ik zal er een moderator naar laten kijken. Die kan het abonnement en dergelijke bekijken.
Hi @Schant,
Laat ik met de deur in huis vallen: Je analyse is spot-on en het is inderdaad iets administratief, niet technisch. Als je het goed vindt, halen we de monteursafspraak er dan ook weer uit. Ik zie dat de monteur onderweg is. Ik hoor graag zijn bevindingen.
Op dit moment hebben we het voor elkaar gekregen om je abonnement op beide adressen actief te hebben. Je internet en basisabonnement op je oude adres en je tv op je nieuwe adres. Je mediaboxen weten nu niet welk abonnement je hebt. En dan hebben we nog een stukje ‘in between adressen’.
Dat laatste is belangrijk, want heeft als gevolg dat we ook geen wijzigingen kunnen doen en hier op moeten wachten. Wat me nog niet helemaal duidelijk is geworden: Wanneer ga je precies verhuizen? Dan kunnen we inschatten of we het beste kunnen richten op je nieuwe adres of niet. Dat lijkt op dit moment haalbaarder dan eerst alles weer terugzetten.
@Alex Ziggo, de monteur heeft zojuist ook geconstateerd dat er sprake is van een administratieve fout. (Ook) hij gaat een ticket aanmaken om het allemaal te herstellen.
Wij hebben een verhuizing doorgegeven per 12 februari.
Voorlopig moet ik me tevreden stellen met replay-tv. Het is niet handig, maar het werkt.
Nooit gedacht dat een verhuizing tot zoveel verwarring zou leiden. Ben ik de eerste? ?
Overigens zal ik op het nieuwe adres wel weer een monteur nodig hebben, want daar zit nog een erg oud AOP in de woonkamer.
Nooit gedacht dat een verhuizing tot zoveel verwarring zou leiden. Ben ik de eerste? ?
Laat ik het positief bekijken: We zijn er ervaren in
Zonder gekheid: Fijn dat de monteur ook één en ander in gang heeft gezet. Ik heb er verder expres nog niet aangezeten. Ik wil dus wel alvast een slag om de arm houden: Ik weet niet of het haalbaar is je TV op je oude adres te laten werken op dit moment. Uit ervaring weten we dat dit soms even kan duren helaas. Je kunt als tijdelijk alternatief ofwel terugkijken (je kunt wellicht ook vlak vóór live kijken, dan loop je slechts beetje achter) of gebruik maken van de tuner door de coaxkabel in de TV te stoppen.
Helaas moet ik melden dat de problemen nog steeds niet zijn opgelost. Op mijn huidige (oude) adres heb ik nog steeds geen Live televisie. Daar valt mee te leven, want ik kan wel via replay tv kijken.
Ik betwijfel alleen ten zeerste of mijn verhuizing naar het nieuwe adres volgende week goed gaat.
En hulde, vanavond werkt Live tv ineens weer.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.