1
Vraag
2
Reacties
MKetzer

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Geen koppeling meer tussen mediabox en receiver...

Mijn media box koppelt niet meer met mijn receiver sinds de laatste update. Ik heb een Panasonic TX-L37ET5E , een Next media box en een Denon AVR-X2000 receiver. Ik heb de media box naar de fabrieksinstelling terug gezet. Ik heb bij de instellingen op de Next, de tv en de Denon naar een andere tv en een andere receiver proberen in te stellen, maar dat ging niet. Heel gek, heeft langer dan een jaar best goed gedaan. Wat doe ik fout? De media box geeft aan dat hij is gekoppeld met tv en Denon, maar doet de facto niets...

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MKetzer
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

De HDMI-CEC (Consumer Electronic Control)* heb ik niet gevonden, maar wel zitten klungelen met HDMI -instelling op zowel de Demon als de Panasonic-TV. En vila: het euvel is verholpen… Daar zat toch iets mis.. Alles gaat aan en uit met de Ziggo-afstandbediening, en ook volume kan ik ermee regelen… Meer wensen heb ik niet…

Bedankt, groeten van Marc

Bekijk in context

7 Reacties 7
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @MKetzer 

Welkom hier op de Community! Je hebt al van alles geprobeerd, zeg! Het probleem dat je hier omschrijft is bij ons bekend en we hebben dit in onderzoek. Mijn collega's ontvangen daarvoor graag informatie en jij kunt ze helpen! Wil je antwoord geven op onderstaande vragen?

  • Lost batterijen vervangen het op?
  • Hoe is de audio apparatuur aangesloten? (via HDMI, Optisch, anders)
  • Geef je toestemming om debug logging aan te zetten (geen gevoelige informatie): Ja/Nee
MKetzer
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor jullie reactie

 

1- Nee

2- via HDMI

3-Ja

 

Overigens is het probleem (deels) opgelost… De Denon laat opeens nu wel zijn geluid reguleren door de AB, maar alles gaat nog niet in een keer uit en aan…

 

Groeten van Marc

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @MKetzer 
 

Fijn om te lezen dat het probleem al gedeeltelijk opgelost is! Ik begrijp dat je Denon nu alleen nog niet op de stand-by knop van de afstandsbediening van de Mediabox reageert. 
Je kan controleren of het met de stappen op deze pagina op te lossen is door de afstandsbediening opnieuw in te stellen of te koppelen

Laat maar weten of het hiermee gelukt is. Anders help ik je graag verder.

Groeten,

Paul

Rambo 123

Level 6
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Heel raar. Mijn versterker koppelde voor de update niet en na de update wel. Alleen aan en uit werkt niet maar dat was voor de update ook zo. Toen ik de next pas had ging alles wel aan en uit maar op een gegeven moment niet meer. Wat ik ook probeerde hij werkte gewoon niet meer. Ik heb het opgegeven. Werk nu met twee afstand bedieningen. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@MKetzer Zou je nog eens willen nagaan of de  HDMI-CEC (Consumer Electronic Control)* instelling op je tv of Denon receiver aanstaat? HDMI-CEC stelt apparaten in staat met elkaar te communiceren d.m.v. de HDMI verbinding en zorgt er zodoende voor dat je met 1 afstandsbediening meerdere apparaten kunt aansturen.

De ervaring leert dat dit niet in alle gevallen even goed werkt en hierdoor soms ongewenste acties op de verschillende apparaten worden uitgevoerd. Waaronder bijvoorbeeld het switchen van de audio input van je TV-speakers naar je Homecinema of vice versa. Ik raad dus ook aan of deze instelling aanstaat op je TV en/of Homecinemaset (soundbar). Elke fabrikant heeft een andere benaming voor HDMI-CEC, hieronder een overzicht per merk.

*HMDI CEC benaming per merk:
•    Samsung: Anynet+
•    Sony: Bravia Sync / Control
•    LG: SimpLink
•    Philips: EasyLink
•    Panasonic: Viera Link
•    Yamaha: HDMI Control
•    Denon / Marantz: HDMI Control / CEC
•    Onkyo: RIHD (CEC)
•    PlayStation: HDMI Device Link

Experimenteer anders ook nog even met bovengenoemde, bijvoorbeeld eerst overal eens testen met HDMI CEC ingeschakeld en daarna op de apparaten uitgeschakeld. 
Laat maar weten of het hiermee lukt. 

MKetzer
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

De HDMI-CEC (Consumer Electronic Control)* heb ik niet gevonden, maar wel zitten klungelen met HDMI -instelling op zowel de Demon als de Panasonic-TV. En vila: het euvel is verholpen… Daar zat toch iets mis.. Alles gaat aan en uit met de Ziggo-afstandbediening, en ook volume kan ik ermee regelen… Meer wensen heb ik niet…

Bedankt, groeten van Marc

MKetzer
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Denon niet Demon

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic