1
Vraag
2
Reacties
Ramon3

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Geen keuze bepaal je volume

Beste forumleden,

 

Ik gebruik een Denon 3100 receiver als pass through en een Samsung tv (ARC uit) 

Beide apparaten worden herkent in bepaal je volume, en met koppelen kan ik alleen de Samsung bedienen, de Denon niet want die staat op pass through. Maar als ik uit menu ga, kan ik alles bedienen behalve de mute en volume knoppen voor op de Samsung tv. Ik kan alleen niet wisselen tussen tv en receiver in bepaal je volume. Deze blijft op Denon audiosysteem staan en ik heb geen optie om deze eruit te krijgen.

 

Het is vrij zinloos om twee ab's te gebruiken om alleen het volume op de tv te wijzigen. Hoe krijg ik de Denon uit bepaal je volume optie?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ramon3
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ter informatie, het probleem is opgelost door middel van het invoeren van de eerste vier cijfers van de Samsung type nummer.

Kan nu wel het volume en mute bedienen, direct, op de tv.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Welkom @Ramon3 op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben. Ziggo moderators die ’Ziggo’ voor hun naam hebben staan, komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic.

Je gebruikt een Denon AVR-X3100W receiver als pass through en een Samsung tv (ARC uit). Misschien begrijp ik het verkeerd: bedoel je met pass through dat je mediabox direct is verbonden via HDMI met je receiver en je TV is aangesloten op de HDMI-monitor van je receiver?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

het geluid gaat dus rechtstreeks vanaf de next naar de Denon 3100 receiver.

daar gaat het dus fout

de next moet rechtstreeks op de tv en dan de Denon 3100 receiver via hdmi audioretour of optical aan de tv dan zou je dan kun je de samsung tv kiezen voor bepaal je volume

Ramon3
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

De receiver wordt gebruikt om alle inkomende bronnen, dus ook het tv signaal, te verdelen tussen twee signalen uit ( beide 10 meter afstand van de receiver) naar een beamer en de tv. Dit werkt en heeft 10 jaar lang gewerkt met KPN kastje. Ik heb geen mogelijkheid om vanaf de tv nog een kabel terug aan te sluiten richting receiver (10meter). 

Mediabox ziet alleen m'n aansluiting op de Denon, maar ik wil dat hij dit buiten beschouwing laat. Mocht de Mediabox dit niet kunnen, wat KPN kastje al jaren kon. Dan moet ik of kijken of er een instelling is in de Denon of continue een losse ab gebruiken om tv volume te bepalen. 

 

Misschien begrijp ik het verkeerd: bedoel je met pass through dat je mediabox direct is verbonden via HDMI met je receiver en je TV is aangesloten op de HDMI-monitor van je receiver?

- Dit is correct beschreven

 

Heel simpel, ik wil met de ab van Ziggo alleen m'n tv volume kunnen bedienen, volume instellingen van/voor de Denon negeren ( dat werkt niet eens via pass through, je speelt geen geluid af op de receiver)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Ramon3 

Bij mij is het precies zo aangesloten: de mediabox stuurt het signaal naar mijn Denon en vanaf mijn Denon gaat het signaal naar m'n TV. De Denon is dus zeg maar de centrale die ontvangt en doorgeeft; de TV is dus dus slechts een monitor. Bij mij is het spul via HDMI aangesloten zonder optische kabels en werkt perfect zoals het zou moeten. 
Er is wel één verschil: ik heb een Mediabox Next en jij hebt een Mediabox XL. Tussen die twee boxen zijn er verschillen, maar ik weet niet precies meer welke.

 

Ik heb dus een wat andere mening dan wat @anoniemforum schreef. Maar dat moet kunnen.

Ramon3
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Wim C. , Dat zou heel mooi zijn. Origineel zou ik de Next Mini geleverd krijgen bij mijn abo, maar helaas dus nu de XL geleverd gekregen. Volgens klantenservice krijg ik de Next Mini nageleverd, volgende week. Hopen dat het geheel wel kan werken naar de maatstaven van tegenwoordig.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Ramon3 weet je wat? We wachten even totdat je de Next Mini hebt ontvangen en op dezelfde manier hebt aangesloten als de Mediabox XL. Vanaf dat punt pakken we het weer op. Klinkt dat als een idee?

Ramon3
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

De Next Mini is inmiddels bezorgd, maar probleem blijft hetzelfde .

Ik kijk tv via Zone 2 uit, welke je niet op standby kunt zetten en niet als volledig passthrough is in te stellen. Hierdoor ziet/denkt de Next Mini dat ik audio via de Denon wil bedienen, wat dus niet het geval is. Ik kan de Samsung tv koppelen, maar ik kan niet kiezen welke apparaat ik bedienen wil (Samsung tv of Denon receiver). Keuze om bediening van de Denons uit te zetten is er niet 

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dit gaat ook niet goed om de doodsimpele reden dat je Ziggo afstandsbediening geen echte universele bediening is zoals een Logitech Harmony.

 

Hoe luister je naar het TV geluid de luidsprekers van de TV zelf of via de Denon?

 

Deze reactie met name het laatste deel snap ik niet waar is die Denon dan voor bedoeld?

 

Heel simpel, ik wil met de ab van Ziggo alleen m'n tv volume kunnen bedienen, volume instellingen van/voor de Denon negeren ( dat werkt niet eens via pass through, je speelt geen geluid af op de receiver)

 

Is dat laatste niet de bedoeling via HDMI-CEC in Combinatie met HDMI-ARC in de Samsung externe luidsprekers kiezen dan bedient u met de Ziggo afstandsbediening de audio van uw Denon anders in uw Denon de CEC ondersteuning uitzetten.

Ramon3
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ter informatie, het probleem is opgelost door middel van het invoeren van de eerste vier cijfers van de Samsung type nummer.

Kan nu wel het volume en mute bedienen, direct, op de tv.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic