1
Vraag
2
Reacties
Alfijah

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Geen kanalen kunnen vinden na auto tuning

Hallo,

 

Na de blok storing die is opgelost kan ik geen kanalen meer vinden bij de auto tuning.

Ik heb een ci+ module dei ik wil installeren.

 

Update: ik merk dat hij de antenne niet meer kan vinden als ik mijn poort wil selecteren op mijn tv.

Maar de antenne zit erin. Ik heb de mode ook al gereset.

 

Alfijah_0-1626795390836.png

 

bovenstaande reeds uitgevoerd

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alfijah
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

De CI module heeft hier inderdaad weinig mee te maken begreep ik later.

Hier bedoelde ik inderdaad coax kabel vanuit het aansluitpunt op de muur naar de tv.

De standaard kanalen zouden dan tenminste zichtbaar moeten zijn.

 

Ik heb vervolgens al geschakeld met Ziggo, ze hebben een mediabox op gestuurd en alles werkt inmiddels wel naar behoren.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Steefb

Level 19
Expert
  • 13123Posts
  • 2566Oplossingen
  • 5096Likes

Volg deze stappen, auto tuning is over het algemeen niet nodig, omdat analoog is uitgeschakeld moet je cable selecteren en geen antenne.

 

TV installeren | Klantenservice | Ziggo

Alfijah
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Steefb,

 

Ik bedoelde te zeggen dat hij de cable niet kan vinden. Dit zou moeten oplichten als aansluiting bij input.

De voorgestelde stappen heb ik idd al geprobeerd! Ook de telefoon support heeft mij hier nogmaal doorheen geleid maar helaas nog niets..

 

Update: De coax cable input wordt niet herkend door de tv, overige inputs wel

 

RoWi.

Level 20
Expert
  • 15703Posts
  • 673Oplossingen
  • 4937Likes

Waar zou dat moeten oplichten op het scherm van de TV bij de ingangs bronnen?

De CI module heeft wat het TV signaal betreft weinig profijt van het resetten van de Connectbox.

 

In je andere topic schrijf je dit :

Coax kabel aansluiting vanuit ziggo modem wordt niet herkend door de tv. 

 

Een coax uit een modem naar een TV is een voor mij onbekende aansluitmethode. Bedoel je hier met modem soms het aansluitpunt op de muur.

 

anoniemforum

Level 18
Super Expert
  • 8682Posts
  • 548Oplossingen
  • 2077Likes

kun je foto’s maken van hoe de tv is aangesloten 

kastje aan de muur splitter versterker etc en de achterkant van de tv

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2947Posts
  • 398Oplossingen
  • 645Likes

Hey @Alfijah, van harte welkom op de Community! 

 

Na de storing was het de bedoeling om de kanalen weer allemaal terug te halen. Daar ging het alleen niet helemaal soepel, lees ik. Goed dat je de Community hiervoor hebt gevonden! 

 

Heb je de laatste reacties van @RoWi. en @anoniemforum ook gelezen? 

Alfijah
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

De CI module heeft hier inderdaad weinig mee te maken begreep ik later.

Hier bedoelde ik inderdaad coax kabel vanuit het aansluitpunt op de muur naar de tv.

De standaard kanalen zouden dan tenminste zichtbaar moeten zijn.

 

Ik heb vervolgens al geschakeld met Ziggo, ze hebben een mediabox op gestuurd en alles werkt inmiddels wel naar behoren.

Alfijah
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

De situatie was als volgt: coax kabel komt vanuit het aansluitpunt van de muur (in de meterkast is alles al geregeld door de monteur die het initieel kwam installeren) en direct aan de achterkant van de tv op diens coax kabel aansluiting. Ik heb inmiddels een mediabox van Ziggo opgestuurd gekregen en nu werkt alles weer naar behoren. Blijft wel vreemd van die directe aansluiting op de tv.

RoWi.

Level 20
Expert
  • 15703Posts
  • 673Oplossingen
  • 4937Likes

Dan is er mogelijk toch iets mis gegaan met de gevolgde procedure, of de coax aansluiting van de TV is defect.

Maar je kan weer TV kijken daar gaat het om.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Ga je voor een film of een serie?

Uitgelicht topic