Beste lezers,
Thuis heb ik nogal een raar probleem met de Mediabox NL. Ik heb thuis de volgende apparaten die met een netwerkkabel verbonden zijn met de Ziggo modem:
Als de Ziggo Mediabox NL niet verbonden is met de modem heb ik internet op bovenstaande apparaten. Zodra ik een netwerkkabel in de mediabox stop dan valt het internet weg op mijn smart TV en op mijn computer. Haal ik de netwerkkabel van de mediabox weer uit de modem, dan komt het internet weer terug.
Het WIFI blijft wel gewoon werken. Alle mobiele apparaten (mobiele telefoons & iPad) hebben gewoon internet via WIFI.
Verder staan de DNS netwerkinstellingen van mijn computer gewoon op automatisch.
Ik hoor graag hoe ik op alle 3 de apparaten internet via de vaste kabel kan krijgen zonder gekkigheid. Weet iemand wat de oplossing is of wat ik verkeerd doe?
Opgelost! Ga naar oplossing.
NL of XL?
De Mediabox XL heeft een bug. Ook al wordt deze niet als internet-router gebruikt, dan blijft de DHCP-server aan staan. Als je in zo'n situatie de box verbindt met het LAN van jouw router, dan heb je twee actieve DHCP-servers. Dat is hetzelfde als twee kapiteins op een schip. Dat gaant fout.
Er is een work-a-round voor geschreven door @Be rt
Zie deze link
Succes,
DennyW
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
NL of XL?
De Mediabox XL heeft een bug. Ook al wordt deze niet als internet-router gebruikt, dan blijft de DHCP-server aan staan. Als je in zo'n situatie de box verbindt met het LAN van jouw router, dan heb je twee actieve DHCP-servers. Dat is hetzelfde als twee kapiteins op een schip. Dat gaant fout.
Er is een work-a-round voor geschreven door @Be rt
Zie deze link
Succes,
DennyW
Voor de volledigheid 🙂 de MBXL hoeft dus helemaal niet verbonden te zijn met het modem tenzij je daar dus echt een specifieke reden voor zou hebben ( Als extra internetpunt of DLNA….braak ).
Voor de werking van de MBXL ( tv kijken , apps, ondemand ) is dus geen internetverbinding nodig.
Beste DennyW,
Bedankt voor je reactie! De oplossing die je doorstuurde heeft gewerkt. Thx!
Groetjes,
Steven
Schiksie wrote:Voor de volledigheid 🙂 de MBXL hoeft dus helemaal niet verbonden te zijn met het modem tenzij je daar dus echt een specifieke reden voor zou hebben ( Als extra internetpunt of DLNA….braak ).
Klopt helemaal.
Voor de werking van de MBXL ( tv kijken , apps, ondemand ) is dus geen internetverbinding nodig.
Jawel, maar die verloopt apart via de Coax-kabel waarop de MBXL is aangesloten.
Steven27 wrote:Beste DennyW,
Bedankt voor je reactie! De oplossing die je doorstuurde heeft gewerkt. Thx!
Groetjes,
Steven
Fijn te vernemen dat het werk. Bedankt voor de terugkoppeling.
Wees er echter op bedacht dat het niet 100% uit te sluiten is, dat na een firmware update van de Mediabox, alles weer op de “standaardwaarden” terug gezet zou kunnen zijn.
PS:
En natuurlijk verdient @Be rt, alle eer in deze. Met zijn duidelijke instructie en uitleg heeft al velen een plezier kunnen doen.
Vriendelijke groet,
DennyW
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.