1
Vraag
2
Reacties
Ben Lansink.

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen internet, geen beeld - nieuwe klant

Beste Ziggo,

Ik ben nieuwe klant en  ik ben best wel technische maar naar alles nog eens goed gecontroleerd te hebben, heb ik geen beeld en ook geen internet. Het groene internet lampje (streep) blijft knipperen. Volgens mij geen signaal. Ik heb een glasvezelbox in huis die in het verleden wel heeft gewerkt.

Hoe gaan we dat oplossen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 401Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Ben Lansink., een heel warm welkom bij Ziggo en op de Ziggo Community! Ik ben in het klantsysteem gedoken en ik zie dat mijn reactie een beetje te laat komt. De monteur die is langs geweest, geeft aan dat het probleem is opgelost en dat alles werkt! Mocht onze hulp nog ergens bij nodig zijn dan horen we het graag. Anders wens ik je heel veel plezier met je nieuwe pakket en een fijne dag! 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

Goedemorgen kijk (smartphone) of er misschien storing is. Maar Ziggo levert toch geen glasvezel? Je hebt wel gelijk als deze blijft knippen is er geen signaal. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6131Posts
  • 231Oplossingen
  • 4733Likes

Dag @Ben Lansink. 

Welkom op deze community. Om maar bij het begin te beginnen: kun je ook uitleggen hoe je het modem hebt aangesloten? En het zou mooi zijn als je een foto zou kunnen maken van het punt waar de coax-aansluiting (AOP) jullie huis binnenkomt? Dan kunnen we van daaruit stap-voor-stap bekijken hoe je Mediabox Next is aangesloten op het modem.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74518Posts
  • 5102Oplossingen
  • 21653Likes

@Ferdy Bossy Ziggo levert op een aantal plaatsen via glasvezel na overname, een aantal jaren geleden, van kleine kabelbedrijven die al via glasvezel leverden, daarachter zit een omzetter naar coax.

Ziggo levert voortaan in nieuwe grote appartementen gebouwen en grotere nieuwe wijken ook glasvezel tot in huis, daarachter komt ook een omzetter naar coax.

Zie het als een voorschot op de toekomst.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74518Posts
  • 5102Oplossingen
  • 21653Likes

@Ben Lansink. Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74518Posts
  • 5102Oplossingen
  • 21653Likes

@Ben Lansink. "Ik heb een glasvezelbox in huis die in het verleden wel heeft gewerkt."

Met een Ziggo abonnement of met een andere provider?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Omdat je net een nieuwe klant bent, is het ook mogelijk dat de activatie nog niet is doorgelopen in de systemen van Ziggo.

RoWi.

Level 20
  • 18044Posts
  • 754Oplossingen
  • 6133Likes

Stop een coax kabel direct in een TV. Zoek de kanalen komt er beeld dan is er signaal. Komt er geen beeld dan staat er geen signaal op de kabel.

RoWi.

Level 20
  • 18044Posts
  • 754Oplossingen
  • 6133Likes

@Bert  schreef:

@Ferdy Bossy Ziggo levert op een aantal plaatsen via glasvezel na overname, een aantal jaren geleden, van kleine kabelbedrijven die al via glasvezel leverden, daarachter zit een omzetter naar coax.

Ziggo levert voortaan in nieuwe grote appartementen gebouwen en grotere nieuwe wijken ook glasvezel tot in huis, daarachter komt ook een omzetter naar coax.

Zie het als een voorschot op de toekomst.

De nieuwe projecten ken ik wel. Een paar appartementen complexen. Die complete wijken heb ik ook ergens iets over gelezen, maar oudere overgenomen providers? Vodafone leverde wel via glasvezel die klanten zijn destijds over gezet naar Tmobile of Tele2.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74518Posts
  • 5102Oplossingen
  • 21653Likes

@RoWi. Er zijn een aantal topics waar je de foto's kunt zien van de glasvezelaansluiting met een coax convertor erachter en een Ziggo modem, waar Ziggo het signaal levert.

Dat zijn overgenomen kleine netwerken in kleinere regio's lang geleden door Ziggo, zoals zovele kleine netwerken overgenomen zijn door Ziggo.

Waar precies, geen idee, ik kan de topics niet terugvinden.

RoWi.

Level 20
  • 18044Posts
  • 754Oplossingen
  • 6133Likes

@Bert  schreef:

@RoWi. Er zijn een aantal topics waar je de foto's kunt zien van de glasvezelaansluiting met een coax convertor erachter en een Ziggo modem, waar Ziggo het signaal levert.

Dat zijn overgenomen kleine netwerken in kleinere regio's lang geleden door Ziggo, zoals zovele kleine netwerken overgenomen zijn door Ziggo.

Waar precies, geen idee, ik kan de topics niet terugvinden.

Ik neem dat ook best aan, het verbaasd mij dat we van die klanten dan niet  vaak iets lezen op de community. Ik ben deze nog niet tegen gekomen.  Met Ziggo bedoel je het Ziggo van 2007 tot 2015?

Blijkbaar werkt alles daar beter 😜

Ik ken glas naar coax lees DVB wel van de door KPN/Telfort overgenomen glasvezel providers.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74518Posts
  • 5102Oplossingen
  • 21653Likes

"Met Ziggo bedoel je het Ziggo van 2007 tot 2015?"

En wat daarvoor nog bij elkaar is geraapt en gevoegd voordat Ziggo begon in 2007.

b.v. van heel veel kleintjes met allerlei aansluitingen naar steeds groter: Roosendaal kabel TV -> Essent -> @Home -> Ziggo -> VodafoneZiggo.

"Blijkbaar werkt alles daar beter."

@RoWi. dat zou zomaar eens kunnen via glas binnen en dan direct over naar coax.🙂

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 401Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Ben Lansink., een heel warm welkom bij Ziggo en op de Ziggo Community! Ik ben in het klantsysteem gedoken en ik zie dat mijn reactie een beetje te laat komt. De monteur die is langs geweest, geeft aan dat het probleem is opgelost en dat alles werkt! Mocht onze hulp nog ergens bij nodig zijn dan horen we het graag. Anders wens ik je heel veel plezier met je nieuwe pakket en een fijne dag! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic