Na een werkdag kom ik thuis en wat denk je: geen internet en geen tv. De Ziggomodem knippert en er is geen signaal van buiten. Ik heb hem hem gereset, maar dat leverde niks op, helaas. Na een loop naar het verdeelkastje van Ziggo hier in de wijk kwam ik erachter wat de oorzaak is. Vandaag is waarschijnlijk de kast plat gereden. Ik dacht dat dat zo opgelost zou zijn. Zodoende heb ik eerst online gekeken of er storingen in onze wijk bekend zijn, maar dat bleek nog niet het geval. Op zich is dit wel logisch, want bijna iedereen hier is inmiddels overgegaan op glasvezel. Achteraf heb ik eigenlijk spijt dat ik die keuze ook niet gemaakt hebt, want ik had afgelopen maand ook al een hele vervelende geschiedenis met de helpdesk van Ziggo.
Dus nu weer de helpdesk gebeld:
1. (ca 22 min): wij (Ziggo) kunnen niets voor u betekenen aangezien het om een beschadigde kast gaat, verzoek om nummer 08871744** te bellen.
2. 088 gebeld en na ca 25 minuten was de conclusie dat ze niets hierin kunnen betekenen en dat ik Ziggo moet bellen met de melding dat Internet het niet doet... Heu!?! Dat is niet het juiste verhaal; het kastje in de straat is defect, niks bij mij thuis, maar ik heb dus geen internet.
3. Ziggo weer gebeld (ca 25 min), maar toch niet met de melding dat mijn internet het niet doet, maar het eerlijke verhaal van het kastje. Ziggo's conclusie was om een monteur te sturen voor nieuwe hardware en die zou dinsdag bij mij aan huis kunnen komen. Het is nu donderdag; het moet toch niet gekker worden! Ik heb toen gevraagd om mijn melding te schrappen alsof ik nooit gebeld heb want anders krijg ik weer een ongevraagd een nieuwe connection box met een rekening! Ik heb geen nieuwe nodig, het kastje op straat moet hersteld worden. Ik heb toen maar opgehangen.
4. Weer Ziggo gebeld, weer in de wacht weer ID en gemeld dat mijn internet het niet doet. Modem gereset en een hele lijst af gewerkt en toen verteld dat het probleem in de straat ligt. Hij zou mij doorverbinden met bedrijf dat de hardware en kabels verzorgd maar helaas kwam ik weer bij een Ziggo medewerker uit. Weer ID en het hele verhaal en ze gaat een melding maken.
Geen idee of het nu goed komt maar na 2 uur bezig te zijn geweest met geen recht op compensatie en geen vergoeding van bel kosten ga ik nu een spelletje spelen aangezien we geen internet/radio en tv hebben.
Excuses voor mijn frustratie, iets met een paarse krokodil😉