Fv111

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Geen interactieve tv / on demand

Goedenavond community,

 

Na een verhuizing heb ik deze week mijn Ziggo apparatuur geïnstalleerd. Internet werkt prima, 'gewone' tv werkt prima, maar uitzending gemist, movies & series etc werken niet.

 

Ik heb vanmiddag al contact gehad met de klantenservice en die konden me niet verder helpen, dus er is inmiddels een monteur ingepland. Maar ik dacht wellicht heeft hier nog iemand een goed idee waardoor ik de monteur een ritje kan besparen. 

 

Ik heb van Ziggo een Pace mediabox HD gekregen, die via een coax kabel verbonden is met de POA-254 splitter die rechtstreeks in de wandcontactdoos zit. Dit is allemaal met de nieuwe apparatuur en kabels van Ziggo gedaan, er zit verder geen andere apparatuur of bekabeling tussen.

 

De signaal sterkte en kwaliteit tijdens de installatie was niet 100%, maar alle tv zenders werden gewoon gevonden en werken prima.

 

Heeft iemand suggesties wat ik nog zou kunnen proberen of testen?

 

Bij voorbaat dank.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De TV-uitgang van de POA-254 is niet retourgeschikt, waardoor de UPC Mediabox HD geen uitgaande verbinding kan opbouwen en interactieve diensten niet beschikbaar zijn. De POA-254 moet worden vervangen door een POA-01-B (met IEC/F-kabel voor het modem) of de UPC Mediabox HD moet worden vervangen door een Mediabox Next of Next Mini.

Bekijk in context

Fv111
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hartelijk dank voor de hulp @RoWi. En @tobiastheebe . Ik heb inmiddels antwoord gehad van de klantenservice op mijn Messenger bericht in de app. De monteur is geannuleerd, en er wordt een Mediabox Next opgestuurd. Daarmee is hopelijk alles opgelost

Bekijk in context

9 Reacties 9
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De TV-uitgang van de POA-254 is niet retourgeschikt, waardoor de UPC Mediabox HD geen uitgaande verbinding kan opbouwen en interactieve diensten niet beschikbaar zijn. De POA-254 moet worden vervangen door een POA-01-B (met IEC/F-kabel voor het modem) of de UPC Mediabox HD moet worden vervangen door een Mediabox Next of Next Mini.

Fv111
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor het snelle antwoord @tobiastheebe . Dan moet ik helaas toch maar even wachten op de monteur.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Voor de opties die ik hierboven noemde is geen monteursafspraak noodzakelijk. Welke optie heeft je voorkeur?

Fv111
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@tobiastheebe ik heb geen idee wat het verschil is tussen de verschillende mediaboxen. Ik kreeg deze Pace 3 weken geleden opgestuurd na mijn verhuizing, dus ik ging er vanuit dat dit op dit moment de meest geschikte mediabox is? Wat zijn de voor- en nadelen van de Next of Mini ten opzichte van deze Pace?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De UPC Mediabox HD van Pace is al circa 12 jaar beschikbaar en eerlijk gezegd verbaast het mij dat deze nog steeds wordt toegestuurd.

 

De Mediabox Next en Next Mini zijn beide significant sneller en gebruiksvriendelijker. De Mediabox Next maakt voor lineaire TV gebruik van coax (voor de kleinst mogelijke vertraging), de Next Mini werkt volledig via ethernet of Wi-Fi.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Fv111 klopt mijn veronderstelling dat u niet binnen de eigen woonplaats bent verhuisd en klopt het dan ook dat u eerder een Humax heeft gebruikt? Dan de derde aanname neemt u TV Start af of een ouder vergelijkbaar abonnement?

Het belangrijkste verschil waar het de Mediaboxen betreft is de geschiedenis van Ziggo en de voor televisie gebruikte versleutel methode. Voor oud Ziggo gebied is dit anders dan oud UPC gebied.

 

U heeft mogelijk de Pace gekregen vanwege voorraad problemen. Een Pace voldoet prima voor een TV start abonnement, u kunt hooguit niet op elk kanaal twee dagen terugkijken. Dat is een ander verschil naast wat al is genoemd.

 

 

Verder wat uitzending gemist en on demand in het algemeen dat werkt komt via de Pace via een ander platform binnen dan bij de Next en de Mini ook vanuit dat oogpunt is het vreemd dat de Pace is gestuurd.

 

 

Fv111
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@RoWi. Je aannames kloppen inderdaad. Ik ben vanuit een andere gemeente verhuisd, gebruikte eerder een Humax, en heb nog een tv start abonnement. Maar dan wel aangevuld met movies & series L.

 

Ik heb inmiddels geprobeerd contact te krijgen met de Ziggo klantenservice, om te kijken of een Mediabox Next mijn probleem kan oplossen zonder dat er een monteur langs hoeft te komen. Maar tot op heden geen reactie helaas

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Een Mediabox Next of de Mini kan eventueel via uw Mijn Ziggo omgeving worden besteld via product aanpassen. Kijk wel of alle vinkjes goed staan niet dat u per ongeluk geen telefoon meer heeft.

 

De genoemde splitter vervangen is vermoedelijk ook met de Next nuttig. Daar is zoals geschreven geen monteur voor nodig.

 

Als u aangeeft wat uw voorkeur heeft kan @tobiastheebe dit onder de aandacht brengen bij een Ziggo moderator.

Fv111
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hartelijk dank voor de hulp @RoWi. En @tobiastheebe . Ik heb inmiddels antwoord gehad van de klantenservice op mijn Messenger bericht in de app. De monteur is geannuleerd, en er wordt een Mediabox Next opgestuurd. Daarmee is hopelijk alles opgelost

Uitgelicht topic