1
Vraag
2
Reacties
Niek88

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Geen geluid wel beeld

Ik heb elders in huis een 2e tv opgezet voor digitale ontvangst.  Bij installeren krijg ik de beschikking over 147 zenders. Sommige HD. Het probleem is dat er geen geluid doorkomt. Aan de TV ligt het niet want internet radio doet het wel. Ook het gebruik van een dvd geeft geluid.

Wat kan ik doen? Ik heb al opnieuw vanaf fabrieksinstellingen gestart, maar geluid gaat bij keuze van speakers 1 seconde aan en daarna is er alleen beeld, geen geluid.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Niek88
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Er bleek een fout contact tussen kabel en stekker te zitten. Nu is geluid weer prima. 

Bedankt voor meedenken.

 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Hoe is dit geïnstalleerd?

Via een DVB-C tuner en dan een CI+ module met smartcard?
Of alleen een DVB-C tuner?

Of een mediabox?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Over wat voor tv gaat het? Merk en typenr graag.

Kijk eens in de geluidsinstellingen naar dolby aan en uit.

Staat er niet ergens iets van reset geluidsinstelling?

Probeert de tv misschien geluid op een ander apparaat af te spelen?

Niek88
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Geïnstalleerd via alleen DVB-C

Het gaat om een Loewe Connect 32

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Staat dit nog goed? pag 41 van de gebruiksaanwijzing.   Geluidscomponentenwizard De geluidscomponentenwizard helpt u bij het configureren van de com- ponenten die worden gebruikt voor het weergeven van het tv-geluid. U kunt de tv-luidsprekers alleen of met actieve subwoofer, actieve luidspre- kers, analoge of digitale HiFi/AV-versterker of de Loewe Sound Projector configureren, afhankelijk van wat u wenst te gebruiken. De geluidscomponentenwizard werd in de fabriek vooraf ingesteld op weergave via tv-luidsprekers  
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Niek88 

Welkom op ons forum waar onze klanten elkaar helpen met vragen en/of problemen. Top dat je ons hebt ontdekt!
Heel bijzonder dat op de tweede TV geen geluid aanwezig is en op de eerste wel. Hopelijk is de TV verder wel naar wens!
Heb je de tips van @Steefb al geprobeerd? Ik hoor het graag als je nog hulp nodig hebt.

Niek88
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Er bleek een fout contact tussen kabel en stekker te zitten. Nu is geluid weer prima. 

Bedankt voor meedenken.

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Super @Niek88 Fijn dat het weer werkt zoals het moet werken! Geniet nog van je avond 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic