1
Vraag
2
Reacties
Eddy67

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Geen geluid via HDMI Pace mediabox

We hebben een nieuwe Panasonic 4K LED TV.
Aangesloten op de standaard mediabox Pace via een nieuwe AudioQuest Pearl HDMI kabel.
Beeld is prima maar geluid wordt niet overgebracht naar de TV via de HDMI.
Als ik een analoge (rood/witte tulpstekkers) kabel erbij gebruik heb ik WEL geluid.
Wel moet ik dan HDMI aansluiting op de TV instellen op analoog ipv digitaal.
Gek is dat ieder ander apparaat (bv. een mediaspeler) prima werkt op een HDMI aansluiting op de TV.
Mijn conclusie is dan ook dat deze mediabox de nieuwe 4K TV qua geluid niet ondersteund (via HDMI).
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee of een mogelijke oplossing?

groeten Eddy
21 Reacties 21
boumajacob

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hjallie
Hjallie60 wrote:
Beste Youriy,

Dank voor de link. Tja heldere uitleg, en uitbundig over de mogelijkheden en kwaliteit van de ARC verbinding. Maar ook hier geen oplossing (althans ik zie hem niet) voor mijn probleem....wat als... dus ook hier jammer maar helaas.


Hjallie, zelfde hier. Denon 1300 met een LG 55c6v. Als ik de HDMI ARC uitgang op de TV niet op deep color zet is alles werkend. Als ik deze wel op deep color zet (heb een PS 4 pro met HDR) dan is het geluid weg.

Er zit sinds vandaag een HDR HDMI kabel tussen receiver en TV zodat HDR content van de PS 4 pro doorgegeven kan worden. Het lijkt erop dat de upc box daar een probleem kent of dat ik daar ook nog een HDMI 2.0a (ivm HDR) kabel tussen moet plaatsen om alles kloppend te krijgen.

Let op: volgens de kenners is een HDMI 2.0 niet hetzelfde als een 2.0a omdat 2.0 geen HDR door kan geven....

Als ik de upc box gewoon rechtstreeks op de TV aansluit (HDMI 1 of 3) en die staat op deep color "uit" dan werkt het geluid gewoon via de luidsprekers (5.1).

Dat al geprobeerd?

groet

jacob
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Hmm, slordig van me, maar niet meer gereageerd op dit topic zie ik. Nu weet ik niet hoe de situatie er nu uitziet bij Hjallie60, maar ik zal proberen het in de gaten te houden. Ontvang ook niet altijd mail over nieuwe plaatsingen en ik heb het ook eigenlijk iets te druk.

Maar Hjallie60 heeft dus zelf ook niets meer geplaatst zie ik. Ik hoop dus eigenlijk dat het voor elkaar is.

Mvg. Willem
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic