Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Eddy67 wrote:Fijn dat het opgelost is, idd de huidige tv toestellen hebben allemaal een HDMI-arc aansluiting, echter sommige oudere toestellen hebben dat niet, dus dan heb je een optische kabel nodig.
Hoi Vibram, de TV heeft inderdaad een aansluiting voor een optische kabel (dun pennetje).
De Pace mediabox heeft die aansluiting echter niet, wel aansluiting voor digital audio,
maar daar moet weer een coax kabel in met dus een dikkere stekker....
Maar ik ben gedoken in je ARC opmerking. Inderdaad is alleen de HDMI 2 ARC, en natuurlijk had ik de PACE standaard op HDMI 1 staan. Een verandering van een instelling in het HDMI menu van de TV zorgde ervoor dat ik plots geluid had!
Hartelijk dank voor je reactie die tot een prima oplossing heeft geleid!
groeten Eddy
youriy wrote:
Ook zonder HDMI-arc moet je via een HDMI-kabel geluid op je tv kunnen krijgen.
Vibram Barefoot Shoe wrote:
Al eens gedacht aan een optische kabel, tussen je tv en mediabox, meestal wil dat wel helpen, wel je tv er op instellen, ik weet niet hoe het menu van een Panasonic tv er uit ziet, maar op mijn Sony tv open ik eerst het menu en dan ga ik naar geluidinstellingen en selecteer dan geluid via optical, als je dat gedaan hebt dit dan wel bevestigen. Mijn geluid gaat via mijn audio, want toen ik mijn mediabox aansloot had ik wel beeld maar geen geluid, de oplossing was dus een optische kabel.
En heeft de tv een HDMI-arc aansluiting ( audio return channel ) ? sluit daar dan de HDMI kabel op aan.
Of raadpleeg de gebruiksaanwijzing van je tv.
Veel succes er mee.
Eddy67 wrote:Fijn dat het opgelost is, idd de huidige tv toestellen hebben allemaal een HDMI-arc aansluiting, echter sommige oudere toestellen hebben dat niet, dus dan heb je een optische kabel nodig.
groeten Eddy
Hjallie60 wrote:
Beste Willem,
Ik geloof in je goede intenties laat daar geen onduidelijkheid over bestaan, maar in je eerste twee reacties lees de kopieën van oude berichten van Eddy67 en Vibram Barefoot Shoe daar komt de opmerking over oude berichten vandaan.
....
En verder snapt niemand niet waarom het niet wil werken.
Gr Hjalmar
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.