1
Vraag
2
Reacties
Flowerhill

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Geen geluid vanuit de apps of laat geluid bij opnames

Ik heb:

Mediabox Next
Samsung TV

Harman Kardon Citation Multibeam

Standaard loopt het geluid van mijn tv via HDMI naar mijn HK soundbar.
Dat werkte altijd prima en zodra er beeld was, was er ook meteen geluid vanuit de soundbar.

Nu ben ik net terug van een paar weken vakantie en bij regulier tv kijken heb ik vrijwel direct geluid via mijn soundbar, maar bij opgenomen programma's pas na zo'n seconde of 5 (beeld loopt al wel). Bij Netflix (150) en NPO (152) heb ik helemaal geen geluid uit de soundbar.

Dit heb ik nog nooit eerder gehad, alles werkte prima, maar nu ineens heb ik dus niet direct geluid (of na een seconde of 5 a 10 of dus zelfs helemaal niet).

Van alle apparaten de stekker er uit gehaald en weer in gedaan, modem uit en aan en ook alle apparaten van een update voorzien. Ook HDMI er in en uit. Maar alles zonder resultaat.

Wat kan dit zijn? En waarom is het er ineens en hebben meer mensen er last van? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
cmensink275

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bij mij is gisteren het probleem opgelost door HK, alles werkt weer als voorheen gelukkig.

Bekijk in context

19 Reacties 19
Flowerhill
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Aanvulling: ook na het terugspoelen van live tv en duurt het na 'play' ook weer 3-5 seconden voordat er geluid komt.

Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

Misschien helpt het terug zetten naar fabrieksinstellingen.

Succès gewenst;-)

Spoeffy

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb sindskort precies hetzelfde. Alles al naar fabrieksinstellingen gezet en zelfs de kabels al vervangen. Wat nu?

Flowerhill
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ok, dan ga ik dat sowieso niet doen. Alles opnieuw instellen met nul resultaat wordt niemand blij van. Ik hoop nog op een reactie/ danwel oplossing om dit zeker op te lossen. Zonder trail and error.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Flowerhill en @Spoeffy,

Wat gek dat het geluid wat later beschikbaar is bij het interactief kijken. Jullie hebben al een en ander getest, jammer dat het niet heeft geholpen. Ik heb het hier zelf even getest met een receiver, maar ervaar het probleem niet. Hebben jullie de mogelijkheid om het eens te testen met een optische audiokabel?

Flowerhill
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoe ik het nu heb is:

Next --> HDMI naar tv
TV --> HDMI Arc naar soundbar.

Hoe wil je dat ik het doe @Rikst  ?

Flowerhill
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Aanvulling: ik blijf ook maar klooien met de lipsync. 
Met de oude UPC receiver en Bose set 1x instellen en geen probleem, maar met de nieuwe opstelling verschil het per zender of zelfs per dag of het gelijk loopt. Zowel via Ziggo Next als via HK proberen in te stellen?

Eigenlijk dus 2 issues met misschien zelfde oorzaak?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Kun je eens testen of het wel direct werkt als je de HDMI direct plaatst tussen de Next en de soundbar, @Flowerhill?

Flowerhill
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Rikst , maar next heeft maar 1 HDMI poort, hoe krijg ik anders beeld op mijn tv als ik niet HDMI naar mn tv laat lopen? Of zie ik iets over het hoofd.

cmensink275

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb hetzelfde probleem. Na veel gegoogle kwam ik uit bij een KPN forum (https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/korte-audio-onderbreking-na-doorspoelen-pauzeren-via-harman-kardon-c...). Ik heb vandaag de gevraagde gegevens doorgegeven aan HK, ik weet dus nog niet of het gaat werken.

Flowerhill
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Rikst , met de optische audiokabel heb ik nogsteeds hetzelfde probleem.
Deze heb ik vanuit de Next rechtstreeks op de Harman Kardon aangesloten.

Ik heb trouwens ook last van een veel gehoord probleem dat het geluid via Ziggo Next heel zacht is en bv via apps heel hard. Voor Ziggo Next moet hij wel op bijna 60% qua volume staan, wil ik goed kunnen horen.
Welke instellingen zou ik moeten hebben bij ZiggoNext wil ik alles goed hebben voor het aansluiten van soundbar?

Nu heb ik dus 3 problemen, die meerdere mensen ervaring zoals ik lees, wat het kijken en luisteren niet bevorderd. Met mijn oude UPC receiver (die ik had t/m maart 2022, totaal geen last)

kapie92

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ervaar hetzelfde probleem, met name bij het gebruik van YouTube heb ik geen geluid via de soundbar (ook HK). Ben benieuwd of er een oplossing is!

cmensink275

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bij mij is gisteren het probleem opgelost door HK, alles werkt weer als voorheen gelukkig.

DINI

Level 5
  • 70Posts
  • 5Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb hetzelfde en is er al een oplossing????

DINI

Level 5
  • 70Posts
  • 5Oplossingen
  • 3Likes

Wat is de oplossing Ik heb hetzelfde 

cmensink275

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Onderstaande gegevens heb ik doorgeven aan Harman Kardon en na een paar dagen was het probleem opgelost:

Serienummer van uw speaker​

Huidige software versie van uw speaker

Mac-Address van uw speaker.

Zowel de huidige software versie, en het mac-address van uw speaker kunt u terug vinden in de Google Home app door de volgende stappen te volgen.

Open de Google Home app, en klik op uw soundbar

Klik vervolgens op het tandwiel rechts bovenin, en ga naar "Product informatie"​

U kunt de gevraagde informatie vervolgens onder aan de pagina terug vinden.​

 

DINI

Level 5
  • 70Posts
  • 5Oplossingen
  • 3Likes

Ook ik heb gebeld met HK !

Maar ze hebben de Update eruit gehaald Maar jammer genoeg kan dat bij mij niet !

Ze moeten dat nog bekijken. Mijn HK was opgestuurd geweest en vorige week terug met blijkbaar nieuwe Hardware. En die bewuste update zat daar al in.Dus weer afwachten Ik heb er drie week op gewacht dat het”oké” was Nee dus …weer afwachten 

Hansdv

Level 5
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ah kijk dit heb ik dus ook.

Zojuist reactie van HK dat het voor mijn citation niet van toepassing is en dat ik moet testen met andere opstellen, optisch etc.. maar ik ben dus niet de enige. Heb ze verwezen naar did draadje. Benieuwd hoe en wat.

Zeer irritant bij het terugspoelen en pauzeren van opnames...

 

DINI

Level 5
  • 70Posts
  • 5Oplossingen
  • 3Likes

Oudste oké en erop maar nu kan de HK geen verbinding maken met Google Home wie weet raad Al veel geprobeerd aan de telefoon met HK nu ligt het opeens aan Apple 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic