1
Vraag
2
Reacties
HermanLR

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Geen geluid op bepaalde zenders bij gebruik CI+ module

Ik heb een Sony Bravia KD 55A89 in combinatie met een Onkyo TX NR 609 en Mediabox Next. Op zich prima combinatie. Bij TV kijken via CI+ module schakelt via ARC schakelt mijn Onkyo meteen in en geeft mooi geluid via mijn surround systeem.

 

Maar....vanaf Fox HD (bij Ziggo op 11) heb ik geen geluid en springt mijn Onkyo automatisch op Direct. Af en toe wel een zender die wel geluid geeft, Discovery bv. (op 17) en SBS9 (op 19) BBC First (22), maar het merendeel niet. Zelfs TV Oost bv niet. Als ik dezelfde zenders aanzet via de Mediabox...geen probleem.

 

Zou iemand me kunnen vertellen waar het probleem ligt? En hoe het op te lossen? Ik kan uiteraard de Mediabox structureel aanzetten, maar dat is te makkelijk lijkt me.

 

Dank voor het meedenken.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
HermanLR
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik ben er inmiddels achter. Het was een instelling op de TV.

Dank voor het meedenken!

Bekijk in context

3 Reacties 3
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Dit lijkt een instelling van je receiver. De genoemde zenders hebben stereo/PCM geluid. De andere die wel geluid geven doen Dolby.

Blijkbaar staat je mediabox zo ingesteld dat die altijd Dolby uitstuurt.  

 

Je zal je receiver moeten "vertellen" dat deze bij stereo/PCM geluid van de tv ook stereo moet uitsturen. "Direct" is een stand waarbij de receiver geen bewerkingen doet op het geluid zoals loudness of equalizer.  Daardoor is het meestal erg zacht.

 

De receiver onthoudt van alle hdmi ingangen de geluids instellingen.

Het kan daarom zijn dat je er nog een keer tegen aan loopt. 

HermanLR
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Dank voor je reactie! Ik heb al een aantal zaken geprobeerd, maar kom nog niet tot een bevredigende oplossing. Het menu van Onkyo heeft ook zoveel opties. Als ik RHID uitschakel is het probleem opgelost trouwens, maar dan maakt de TV automatisch geen gebruik meer van de Surround Set en dat is ook niet de bedoeling.

Wat denk je, vind ik het bij toewijzen digitale audio-ingang?  Of akoestiekvoorkeuze bv.? Van dat scherm stuur ik een foto mee.

HermanLR
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik ben er inmiddels achter. Het was een instelling op de TV.

Dank voor het meedenken!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic