1
Vraag
2
Reageer en help mee
Daan22

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen geluid na opstarten mediabox next

Hallo community,

de ziggo chat-helpdesk heeft mij aangeraden om mijn problem hier (in een eigen topic) te posten:

 

Sinds 1-2 weken heb ik  regelmatig geen geluid als ik de mediabox next opstart om TV te kijken.

(Netflix doet het prima, geen geluidsproblemen).

 

Factory reset van mediabox en ook van de Samsung TV (naar fabrieksinstellingen terug gezet) hebben niet geholpen, nieuwe/vervangende mediabox geprobeerd: geeft hetzelfde probleem,

ook met nieuwe kabels (hdmi, coax, etc.).

 

Ben ik de enige met dit probleem ? Kan het met de software (4.41) te maken hebben of is het iets anders ? (het is zeker niet zo dat  ineens alle 4 hdmi ports stuk zijn!).

 

Tegenwordig schakel ik dan alles weer uit, haal de hdmi kabel eruit, stroom eruit, alles (stroom & hdmi kabel) weer opnieuw erin en dan werkt het soms weer, maar ik werd er moe van om dat nu iedere dag te doen/te proberen. 

 

Thanks,

Daan

 

2 Reacties 2
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Daan22 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben en goed dat je dit probleem aankaart.
Je schreef dat Netflix wèl gewoon werkt en ik neem aan dat je dan de Netflix app gebruikt die geïnstalleerd is op de Mediabox Next?

Ik neem aan dat je Mediabox Next rechtstreeks is aangesloten op je Samsung TV zonder receiver of soundbar en dat het geluid via de TV loopt?

Via het menu van de Mediabox Next bij instellingen (⚙️) bij Beeld en geluid: hoe staat Dolby Audio ingesteld?

 

Daan22
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt Wim,

 

ja, inderdaad gebruik ik de voorgeinstallerde netflix app.

 

ik heb een samsung-soundbar, maar ik heb allebei geprobeerd:

met en ook zonder (losgekoppeld) soundbar (dus geluid via TV speaker) en probleem blijft hetzelfde.

 

Dolby Audio staat op "volg signal".

had ook al 'automatisch' en 'uit' geprobeerd, hielp helaas ook niet.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic