1
Vraag
2
Reacties
ZKra

Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Geen geluid meer achter met DD+

Goedendag, ik heb onlangs de Mediabox Next aangesloten op mijn 4k TV en Onkyo surroundreceiver. Aanvankelijk waren zowel beeld als geluid perfect.
Netflix afleveringen en Youtube video's met een perfect beeld gezien en ook in perfect Dolby Digital+ beluisterd, wat je ook kon zien op de display van de receiver. Sinds enkele echter zie ik alleen maar Dolby D op de receiver, maar erger, er is helemaal geen geluid meer via de achterspeakers.
Bij telefonisch contact met Ziggo begrepen dat dit in september/ oktober met een update verholpen wordt.
Dit probleem heb ik overigens niet als ik Youtube afspeel via m'n Apple TV en heb dan wel surround geluid.
Wachten op de update duurt kennelijk een eeuwigheid maar ik ben erg benieuwd of een van de Community-leden dit zelf al opgelost heeft.....
Mag ik van jullie horen? Alvast bedankt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ZKra
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Goedenavond,
Vandaag de Mediabox Next afgekoppeld en de Horizon XL weer aangesloten. Helaas niet de kans gekregen om het Dolby D(+) geluid te testen omdat Netflix weigerde op te starten. Bij 1200 zeiden dat er een signaal naar mij gestuurd zou worden om dat op te lossen maar later bleek dat Ziggo niet meer in mijn Horizon kon kijken omdat ik administratief al overgezet was naar de Next. Bij 1200 ( Jeffrey ) kreeg ik het advies om de Next weer aan te koppelen en later weer contact op te nemen om eventueel wat instellingen aan te passen. Wat bleek, het af- en aankoppelen had kennelijk een reset effect want het surround geluid was beduidend beter.
Tijdelijk opgelost dus, ik blijf gebruik maken van de Next en hoop dat Ziggo spoedig een software-update verzorgt om de plus (+) weer in de doorgifte van het Dolby Digital geluid te krijgen.
Ziggo, bedankt tot zover, jullie hebben mij recentelijk meerdere malen aan de telefoon gehad.
Hans

Bekijk in context

4 Reacties 4
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
ZKra Even om alles uit te sluiten: dolby + is inderdaad veranderd in dolby. Zet eens dolby audio eens uit, en weer aan.in het menu beeld en geluid.

Verder wellicht bekend bij jou: Bij stereo zenders wordt ondanks de dolby melding de center en rear speakers niet hoorbaar.

En verder afhankelijk of programma bij dolby zenders deze daadwerkelijk dolby digitaal is.

Om nog iets uit te sluiten: de volume van de rear speakers goed ingesteld? ( wellicht overbodige vraag maar ik stel deze toch :relaxed:.

Ps.. Hier op mijn Pioneer av reciever alles perfect, dus zou het naar mijn idee ook bij jou moeten werken toch?:slight_smile: Succes gr Rob
ZKra
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Bedankt Robbo, ik ga je tips nog eens opvolgen en zal daarna weer reageren.
Hans
ZKra
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Robbo,

Er komt weer wat geluid uit de achterspeakers doordat ik de bij verdeling van het geluid de achterspeakers meer nadruk heb gegeven. Maar het lijkt niet op het het geprononceerde, gedifferentieerde geluid wat ik in de oude situatie over de diverse boxen hoorde. Kortom, ik vind het huidige Dolby D(igital) een verarming t.o.v. het eerdere Dolby D+ !
@Ziggo: kunnen jullie dit oplossen s.v.p. ?
Dank,
Hans
ZKra
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Goedenavond,
Vandaag de Mediabox Next afgekoppeld en de Horizon XL weer aangesloten. Helaas niet de kans gekregen om het Dolby D(+) geluid te testen omdat Netflix weigerde op te starten. Bij 1200 zeiden dat er een signaal naar mij gestuurd zou worden om dat op te lossen maar later bleek dat Ziggo niet meer in mijn Horizon kon kijken omdat ik administratief al overgezet was naar de Next. Bij 1200 ( Jeffrey ) kreeg ik het advies om de Next weer aan te koppelen en later weer contact op te nemen om eventueel wat instellingen aan te passen. Wat bleek, het af- en aankoppelen had kennelijk een reset effect want het surround geluid was beduidend beter.
Tijdelijk opgelost dus, ik blijf gebruik maken van de Next en hoop dat Ziggo spoedig een software-update verzorgt om de plus (+) weer in de doorgifte van het Dolby Digital geluid te krijgen.
Ziggo, bedankt tot zover, jullie hebben mij recentelijk meerdere malen aan de telefoon gehad.
Hans
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic