1
Vraag
2
Reageer en help mee
John C.

Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Geen geluid direct na opstarten Mediabox Next na installatie update 5.09.

Direct na het opstarten van de Mediabox Next staat het geluid steeds op Mute. Dit is pas het geval na installatie van update 5.09. enkele dagen geleden. Het volume kan daarna wel via de afstandsbediening geregeld worden, maar deze fout is dus duidelijk het gevolg van deze update.

32 Reacties 32
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76918Posts
  • 5228Oplossingen
  • 22756Likes

Dit is de 1e keer dat ik over dit probleem lees.

Kun je de Next eens 30 seconden van de stroom halen?

Dat lost vaak vreemde problemen na een update op.

mathijse

Level 10
  • 396Posts
  • 22Oplossingen
  • 169Likes

Ook bij mij gebeurt het met de Next in de woonkamer i.c.m. Philips tv. Vreemd genoeg in de slaapkamer (ook met Next en Philips) gebeurt het niet. Is inderdaad sinds laatste update.

 

NB. Morgen zal ik de box 30 seconden van de stroom halen. Lukt nu niet, want ik zit tv te kijken😀

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76918Posts
  • 5228Oplossingen
  • 22756Likes

Welke Next hebben jullie precies? Arris of Humax? Staat onderop.

Mogelijk hangt het van een bepaald merk af.

mathijse

Level 10
  • 396Posts
  • 22Oplossingen
  • 169Likes

Ik ga morgen even kijken @Bert 

En dan haal ik de Next ook even van de stroom af.

John C.
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Het probleem doet zich bij mij ook voor i.c.m. een Philips TV, model 2019 (55OLED934).

John C.
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Ik heb inderdaad de Mediabox van de stroom gehaald. Na opnieuw opstarten leek het probleem verholpen. Echter bij iedere volgende start manifesteerde het probleem zich weer. Overigens heb ik een Philips TV van 2019 ((55OLED934) en daarvan is de software al geruime tijd NIET geupdated. Voor installatie van versie 5.09 deed het probleem zich nooit voor..

John C.
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Het merk van de Mediabox is Arris.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2653Posts
  • 279Oplossingen
  • 1272Likes

Hi @John C.!

Dankjewel voor je uitleg! Ik zal eens kijken of @Bert je hier verder mee kan helpen! 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76918Posts
  • 5228Oplossingen
  • 22756Likes

@Carlien Geen idee verder, kun jij dit doorgeven aan de juiste personen binnen Ziggo?

 

Als dit een nieuw issue is, wat na een update inmiddels vaker gemeld wordt, dan zou dit heel makkelijk aan de update kunnen liggen en moet dat gemeld worden bij de moderators die gespecialiseerd zijn in het modem en contact hebben met de engineers die de software schrijven en aanpassen.

Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 386Posts
  • 23Oplossingen
  • 162Likes

Hi @John C. wat irritant dat je na een software update deze problemen ervaart! Tijd om dit even wat verder onder de loep te nemen. Ik vroeg mij eigenlijk meteen af of je gebruik maakt van een soundbar of uitsluitend het geluid van de televisie?

John C.
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

De TV (Philips 55OLED934/12) gebruikt steeds de bijgeleverde Soundbar van Bowers & Wilkins en heeft al 4 jaren zonder geluidsproblemen gefunctioneerd. 

APJ

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb sinds de  update 5.09 exact hetzelfde probleem met mijn Mediabox mini. Bewust gaan zoeken in de Ziggo community of andere ook last hebben na de update. Al diverse malen TV en Mediabox van stroom af gehaald, geen verschil helaas. Blij dat ik niet de enige blijk te zijn, bedroefd dat er bij vrijwel iedere update weer iets verandert waar we weinig aan hebben en zoals vaker het risico op bugs weer vergroot is 😞

Ik hoop dat Ziggo dit gaat oplossen, het is erg vervelend om iedere keer als de TV+box met de afstandsbediening wordt aangezet ook het volume weer moet worden opgeregeld.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4494Posts
  • 368Oplossingen
  • 1832Likes

@John C. en alle andere leden en lezers: ik snap echt dat dit merkwaardig is. Helemaal als het eerst zonder problemen werkte. 

Een workaround is om de instellingen aan te passen naar Stereo. Dan speelt het probleem niet. Kunnen jullie dit aub eens nagaan? 

 

John C.
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Dat zou betekenen, dat wij concessies moeten doen aan de kwaliteit van de geluidsweergave. Al zou dat werken dan is het geen permanente oplossing. Ik snap wel, dat dit in het kader van de analyse van het probleem relevante informatie kan zijn. In dat kader kan ik vermelden, dat het probleem met de huidige geluidsinstellingen zich niet altijd voordoet. Soms is het geluid OK na opstarten, vaker niet. Dat impliceert meestal, dat de geïntroduceerde fout in de software niet zo gemakkelijk te vinden is.

 

PS

Er wordt trouwens steeds opgestart vanuit de Stand-by-modus. 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4494Posts
  • 368Oplossingen
  • 1832Likes

@John C. ik begrijp je conclusie, dit is echter puur voor de test. Zo kunnen we één en ander reproduceren.

Maar met je informatie kan ik wel één en ander doorzetten naar onze afdeling voor de technische dienst. Zo kunnen we kijken waar dit verder eventueel mis is gegaan.

We houden je op de hoogte!



 

APJ

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb mijn audio instelling altijd op stereo staan, voorafgaande aan de update en ook nu nog steeds. Dus het heeft niets te maken met de geluidsinstelling van de mediabox. Wel lijkt het of er een relatie is met de standby tijd. Als alles kort uitstaat geen probleem, als alles lang in standby staat dan is er geen audio uit bij opstarten.

John C.
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Beste APJ,

 

De instelling op mijn Mediabox Next staat op Dolby audio. Dat doet er kennelijk niet toe : Uw conclusie is in dit verband bij uw instellingen alleszeggend.

Elstar14

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is er al een oplossing voor dit probleem?

John C.
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Neen, het probleem blijft zich voordoen. Zoals eerder uiteengezet is een causaal verband waarschijnlijk moeilijk vast te stellen. Konden wij maar zoals bij Windows een bepaalde update terugdraaien, zonder gevolgen bij volgende updates.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic