Ik heb een LG tv en de mediabox Next zolang die er al is, dus inmiddels alweer een jaar of 3 a 4, en nu heb ik de afgelopen tijden en vandaag weer geen geluid!! Natuurlijk ligt dit volgens ziggo aan de LG tv, echter waarom heeft ie dan jaaaaaren goed gewerkt en waarom doet ie het ooit enkele maanden goed en dan na 4 weken weer niet? Ik ben er van overtuigd dat dit niet aan de tv ligt maar zoals altijd aan de software van ziggo. Volgens ziggo moet ik dan de hdmi kabel los gooien en beide apparaten uit zetten en even van stroom en dan weer beide opstarten en dat is wel eens de oplossing maar zolang ik lid ben van UPC/Ziggo heb ik altijd problemen gehad van de gekste dingen met wifi, dan ineens slechte bekabeling (die ook van ziggo was/is) en van monteurs die hier aan de deur komen omdat ze iets vreemds meten in het ziggo kastje om de hoek. Echt kotsmisselijk wordt ik van al die ziggo hardware/software. Zit al jaren te overwegen om over te stappen naar of kpn of glasvezel, die zijn nl sinds enkele jaren hier ook beschikbaar maar ik vrees dat dat ook niet zonder problemen zal zijn. Misschien dan toch maar een een ip tv kastje aan te schaffen en heel die ziggo **bleep** de deur uit de enige oplossing?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo @BBV8
De frustraties spatten door het beeldscherm. Logisch ook wanneer je door de jaren heen al zoveel geschiedenis met ons hebt. Goed dat je deze van je afschrijft, dat lucht vaak al op 🙂
Ik ben eens door de geschiedenis gegaan, en zie dat er inderdaad vaak contact is geweest. Het valt mij op dat het wel vaak over het geluid gaat, en vraag mij dan ook af of deze problemen echt van de laatste tijd zijn, of dat het nu ineens weer opvalt? Kun je eens uitleggen hoe het geluid verloopt en hoe alles precies aangesloten zit?
Ik vraag @Bert & @Dave om even met je mee te kijken naar de aansluiting.
"maar zolang ik lid ben van UPC/Ziggo heb ik altijd problemen gehad van de gekste dingen met wifi, dan ineens slechte bekabeling (die ook van ziggo was/is) en van monteurs die hier aan de deur komen omdat ze iets vreemds meten in het ziggo kastje om de hoek. "
Dan is er mogelijk toch iets met het signaal aan de hand.
Een TV kan je signaal maar beperkt laten zien in percentage, een modem kan je signaal heel uitgebreid laten zien met frequenties en sterktes.
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Ik zie dat @Bert al de standaard vraag heeft gedaan, en ik heb de vraag van een moderator gekregen, als je de Homeknop indrukt, dan naar tandwiel op rechts en vervolgens Beeld en Geluid. Dan even je Dolby Audio, deze kan > Altijd Aan > Volg Signaal > Multichannel PCM > Uitgeschakeld zijn.
Heb je de Media Box Next met een Optische Audio kabel naar de TV lopen, ik heb ze toen bij bol.com besteld maar Action heeft ze ook tijdje gehad. misschien lukt het dan.
Maar laat ook even de gegevens die @Bert heeft gevraagd zien, dan kan er door een Moderator worden mee geholpen en gedacht.
Bestel de optische kabel niet via die link op bol.com, dat is via een extern bedrijf waar de eigen vele websites niet meer van werken en dat is vaak een heel slecht teken.
Wil je een kabel van een vertrouwd bedrijf kies dan deze: Optische Kabel - Optische Kabel, Toslink Male naar Toslink Male, Verguld - Dikte 5mm, 1 Meter. (alle...
Sinds ik de next heb zit het op 1 en dezelfde manier aangesloten en eigenlijk geeft het geluid sinds een klein jaartje problemen. Zoals ik al vermeldde zou dit zitten in de updates van mijn LG tv maar ik denk van niet maar ja ik ben maar een klant. Na veel 5en en 6en lukt het me om alles weer werkende te krijgen, de eerste keren was alleen het herstarten van de next de oplossing en later niet meer, na telefonisch advies van jullie om een andere kabel te gebruiken en nog van alles kwam er een ander hulplijn met de optie om beide apparaten uit te zetten hdmi kabel los te gooien en te herstarten en jippie dat werkte. Maar omdat nu iedere paar weken te gaan doen lijkt me niet echt de manier.
Ik heb mijn next met een hdmi op mijn lg-tv en met een optische kabel naar mijn AVR, heb ook nog een pc en een x-box op tv en AVR aangesloten en alles blijft gewoon netjes werken alleen de ziggo-sjit geeft steeds weer iets aan trammelant. Sychroon lopen van audio en video bij terugkijken is ook weer ongeregeld wel of niet goed, krijg de vreemdste meldingen (geen screenshot van gemaakt) en niet werken functies zo nu en dan (als ik er telkens een notitie of foto van had moeten maken was mijn telefoongeheugen vol geweest) - beetje overdreven maar ik zie nogal eens iets wat ik niet begrijp of ineens anders is -
Affijn waarom ben ik dan nog steeds ziggo klant: tot voor kort was er geen acceptabele optie hier in de straat leverbaar en sinds een jaar of 2 inmiddels al wel maar doordat ik al sinds 1991 hier woon en zoveel sjit gehad heb met upc en ziggo durf ik niet naar bijvoorbeeld kpn glasvezel of een andere glasvezel of andere internet aanbieder te gaan. Ik heb altijd enthousiast geweest over beeld van ziggo en ben bij Helmond glasvezel geweest en heb en het beeld en snelheid gezien en is echt top. Maar zoals ik al zei vrees ik ook daar de (on)nodige trammelant en de prijs is niet veel interessanter. Maar ook het abo van Ziggo doet me overwegen om iets anders te gaan zoeken. Het tv aanbod word je nergens meer vrolijk van maar dat ligt aan de k*t tv-programma's en niet aan ziggo. Alleen internet en iptv zou iets kunnen zijn als dit kwalitatief naar mijn zin was, vaak instabiel en sloom met zappen e.d. Het verschil in abo met of zonder tv is ook absurd klein dan zou een overstap naar een bijvoorbeeld concurrent via telefoonlijn een optie zijn.
Maar dat is allemaal bijzaak. Plus een monteur laten komen doe ik ook niet meer want jullie vinden altijd wel weer een optie dat het niet aan de hardware en software ligt, laatste keer lag het aan de bekabeling die nota bene van ziggo afkomstig was !!!!
@BBV8 Je schrijft: " advies van jullie"
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
"Plus een monteur laten komen doe ik ook niet meer want jullie vinden altijd wel weer een optie dat het niet aan de hardware en software ligt, laatste keer lag het aan de bekabeling die nota bene van ziggo afkomstig was !!!!"
Heb je toen kosten moeten betalen voor die monteur?
Ik kan van hieruit niets zien als andere klant, maar het lijkt me wel van belang om te kijken hoe je signaal binnenkomt en te zien of daar iets mis mee is.
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos/stekker waar de Next op aangesloten zit?
Bedankt voor het meedenken maar momenteel is alleen het probleem van geen geluid dat zo nu en dan de kop opsteekt. De afgelopen jaren zijn hier tig keer monteurs geweest en heb van alles aangeschaft gehad wat na een jaar of wat weer ineens niet nodig bleek te zijn of zelfs niet bevordelijk was geweest en kabels zus en dan kwam er weer spontaan en ongevraagd een monteur die in een Ziggo verdeelkast in de wijk aan het sleutelen was dat ie iets bijzonders had geconstateerd bij onze aansluiting. Maar dat is allemaal verleden tijd. Nu dus alleen gek*t met zo nu en dan geen geluid!
OK duidelijk, veel succes verder gewenst.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.